Cele kampanii na Facebooku. Który z nich powinniśmy wybrać?

Spis treści

cele kampanii na Facebook

Wielu przedsiębiorców jest zdziwionych, kiedy podczas planowania kampanii na Facebooku pojawia się pytanie: jaki cel reklamowy ma posiadać kampania? W końcu wydaje się to oczywiste – chcemy wypromować nasz biznes i trafić do większej liczby potencjalnych klientów. Facebook Ads zachęca nas jednak do wybrania celu skrojonego pod nasze potrzeby, który sprawi, że reklama będzie jeszcze bardziej skuteczna. Możemy wybierać różne czynniki: pozyskiwanie kontaktów, rozpoznawalność marki, częstotliwość wyświetlania reklamy, instalacje aplikacji i wiele innych. Który z celów wybrać w menedżerze reklam?

Dlaczego warto dobrze przemyśleć cel kampanii reklamowej?

Cele kampanii na Facebooku dosłownie przekładają się na działania, które chcesz, aby ktoś podjął na Twojej platformie. Określają również, komu należy wyświetlać reklamę. Oczywiście dotarcie do właściwej grupy docelowej gwarantuje sukces Twojej kampanii.

Podczas korzystania z Facebooka użytkownicy stale przekazują platformie informacje o swoich zainteresowaniach, zachowaniach i działaniach. Tak więc platforma nieustannie analizuje, które działania są najbardziej prawdopodobne dla poszczególnego użytkownika. Dlatego wybór właściwego celu kampanii w menedżerze reklam jest niezbędny, aby reklama była wyświetlana osobom, które zwykle podejmują działania, których oczekujesz.

Cele kampanii na Facebook – ile ich jest?

Obecnie Facebook udostępnia nam aż 6 celów reklamowych. Jeżeli ta ilość opcji Cię onieśmiela, przedstawiamy poradnik, który pozwoli Ci wybrać cel dostosowany do potrzeb Twojego biznesu.

Cele reklamowe – Świadomość/Rozpoznawalność marki

Ten cel reklamowy powinny wybrać firmy, które są nowe w branży i chcą uświadomić klientom, że na rynku pojawił się nowy produkt lub usługa, a więc zwiększyć rozpoznawalność marki. Cel reklamowy sprawdzi się też, jeśli chcesz dotrzeć do nowych odbiorców, na przykład w nowym regionie. Kampania ma na celu przybliżyć nieco naszą ofertę i pokazać ją jako potencjalną opcję osobom, które interesują się produktami z naszej branży. Głównym celem na poziomie kampanii jest zwiększenie zainteresowania ludzi Twoją firmą poprzez wyświetlanie reklamy większej liczbie osób.

Szczegółowe opcje targetowania w tym celu reklamowym są zoptymalizowane pod kątem wyświetleń, dzięki czemu Twoje reklamy mogą wyświetlać się jak największej liczbie osób z Twojej grupy docelowej. W związku z tym kliknięcia i zaangażowanie w reklamę korzystającą z tego celu będą zwykle niskie. Nie będzie to więc dobra kampania dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż lub ruch na stronie internetowej.

Cele reklamowe – Ruch

Ten cel reklamowy powinny wybrać osoby, które chcą przy pomocy linku przekierować grupę docelową do strony poza Facebookiem. Reklama będzie się więc wyświetlać osobom, które mają skłonność do klikania w linki zewnętrzne. To idealny wybór dla firm, które potrzebują więcej wejść na stronę internetową. Wyświetlenie strony niekoniecznie oznacza jednak podjęcie na niej działań – do tego będą nam służyć inne cele.

Na poziomie reklamy swojej kampanii wybierz docelowy adres URL, którym może być dowolna wybrana docelowa witryna. Warto zoptymalizować ją najpierw pod ten cel kampanii. Konfiguracja reklamy zwiększy naszą szansę na kontakt z potencjalnymi klientami.

Cele reklamowe – Zaangażowanie

Jeśli głównym celem Twoich reklam na Facebooku jest zwiększenie zaangażowania, wybierz…właśnie Zaangażowanie. Facebook będzie wyświetlał Twoje reklamy osobom z grupy docelowej, które z największym prawdopodobieństwem będą wykonywać planowane działania. Konfigurując reklamę z tym celem, możesz wybrać jedną z trzech opcji typu zaangażowania:

Zaangażowanie w post

W przypadku tego celu chodzi o wszelkie reakcje, komentarze, udostępnienia, dawanie lajków i emotikonek w social mediach. Taka aktywność dotycząca konkretnych postów pomaga budować relację z marką. Oczywiście post musi zachęcać odbiorców do zaangażowania i dawać im powód do pozostawienia reakcji.

Polubienia strony/profilu

Jeśli Twoim głównym celem jest zwiększenie liczby obserwujących stronę na Facebooku, wybierz typ zaangażowania Polubienia strony, aby dotrzeć do osób, które klikną „Lubię to” na Twojej witrynie.

Odpowiedzi na wydarzenia

Jeśli organizujesz wydarzenie na Facebooku, możesz użyć tego typu zaangażowania, aby zachęcić więcej osób do odpowiedzi. Pamiętaj jednak, że 100 osób, które kliknie w „Wezmę udział”, nie oznacza wcale, że tyle osób pojawi się na wydarzeniu. Jeżeli więc bardziej zależy Ci na zachęceniu użytkowników do zakupu biletu lub wzięcia udziału w wydarzeniu, możesz uzyskać lepsze wyniki, korzystając z typu reklamy Konwersje i odsyłając użytkowników do Twojej witryny.

Ten cel reklamowy jest idealnym rozwiązaniem, aby zwiększyć zaangażowanie w Twoją markę i sprawić, by ludzie wchodzili z nią w interakcję poprzez polubienia, komentowanie i udostępnianie Twoich treści.

Cele reklamowe – Kontakty/Leady

Cel umożliwia pozyskiwanie kontaktów poprzez dodanie formularza kontaktowego do reklamy na Facebooku. Możesz także dostosować formularz, aby zadać inne pytania, jeśli chcesz zebrać więcej informacji od potencjalnego klienta. Gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, zostanie poproszony o podanie szczegółowych informacji, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail oraz inne dane kontaktowe. Wiele z tych danych jest już przechowywanych na Facebooku, więc użytkownik może szybko dodać te informacje do formularza.

Możesz pobrać informacje zebrane z formularza za pośrednictwem swojej strony lub automatycznie przesłać je do swojego CRM za pomocą Facebooka. Cel ten jest stworzony dla marek, dla których najważniejsze jest pozyskiwanie kontaktów, a więc tych, które potrzebują leadów w celu przesyłania oferty. Pozyskiwanie kontaktów działa lepiej w przypadku użytkowników, którzy znają już naszą markę i produkt i są zainteresowani jego kupnem.

Cele reklamowe – Instalacje aplikacji

Jeśli chcesz zwiększyć ilość pobrań stworzonej przez siebie aplikacji, w celach reklamowych menedżera reklam warto wybrać oczywiście Instalacje aplikacji. Twoje reklamy będą wtedy wyświetlane osobom z Twoich odbiorców, które z największym prawdopodobieństwem zainstalują aplikację. Kliknięcie reklamy przekieruje ich bezpośrednio do sklepu z aplikacjami. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki w realizacji tego celu, musisz zarejestrować swoją aplikację na Facebooku.

Jeśli chcesz, aby Twoja kampania odniosła sukces, spróbuj przekonać potencjalnych użytkowników o korzyściach płynących z pobrania Twojej aplikacji. Witryna internetowa powinna być skrojona pod potrzeby kampanii.

Cele reklamowe – Sprzedaż

Cel dostosowany do potrzeb osób, które chcą, aby użytkownicy wykonywali działania powodujące konwersję na firmowej witrynie. Chodzi tutaj oczywiście o sprzedaż usług lub produktów, dlatego cel ten jest najczęściej wybierany przez sklepy e-commerce. Ten cel reklamowy najlepiej „działa”, kiedy jest skierowany do osób, które znają już naszą ofertę.

Dzięki temu celowi nie promujemy jednego produktu, a cały katalog produktów. Wybierając strukturę Carousel do tego celu, pozwalamy algorytmowi Facebooka na autonomiczny wybór produktów z Twojego katalogu. Platforma wybierze te najbardziej odpowiednie dla konkretnego użytkownika, zwiększając tym samym sprzedaż.

Który cel reklamowy w Facebook Ads jest najskuteczniejszy?

Jak już pewnie rozumiecie, nie ma jednej właściwej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od rodzaju naszego biznesu, od tego ile jest on na rynku, czy chcemy zwiększyć świadomość, ruch na stronie www, a może sprzedaż. Nie ma więc jednej właściwej odpowiedzi, dlatego na różnych etapach prowadzenia naszego biznesu możemy wybierać różne cele reklamowe.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Cele kampanii na Facebooku. Który z nich powinniśmy wybrać?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h