Co jest lepsze – reklama na Facebook czy Google?

Spis treści

Google Ads czy Facebook ads?

Facebook i Google dają użytkownikom możliwość reklamowania. Oba systemy wyglądają podobnie, dlatego też to naturalne, że pojawia się pytanie, czy oba działają tak samo? Czy którykolwiek z nich jest lepszy? Kiedy lepiej skorzystać z Google Ads, a kiedy z Facebook Ads?

Różnice pomiędzy Google Ads a Facebook Ads

Różnice pomiędzy Google Ads (dawniej Google Adwords) a Facebook Ads zauważalne są między innymi w zachowaniu klienta. Osoby korzystające z wyszukiwarki Google, wpisują interesującą ich frazę, a następnie uzyskują wyniki wraz z reklamą ściśle związaną z ich zapytaniem. W kampanii na Facebooku działa to nieco inaczej. Użytkownicy, którzy interesują się daną tematyką (np. ich polubienia stron, obecność w konkretnej grupie), otrzymują reklamę nie produktu, lecz zazwyczaj strony lub sklepu. Tutaj klient nie jest w konkretnym momencie zainteresowany zakupem danego produktu, lecz wyświetlona reklama może stworzyć taką potrzebę.

Z powyższą cechą łączy się intruzywność. Reklamy w Google Ads pojawiają się, gdy klient wyszukuje dany przedmiot. Na Facebooku reklamy wplecione są w standardowe korzystanie użytkownika z serwisu – pojawiają się, gdy scrolluje tablicę, szuka wydarzeń w okolicy czy rozmawia na grupach z innymi osobami. Dlatego też w przypadku tego portalu społecznościowego należy ze szczególną uwagą dobierać rodzaj reklam. Łatwo bowiem o to, aby użytkownik odebrał je jako zbyt nachalne i zdecydował o zainstalowaniu wtyczek blokujących reklamy.

Różnica widoczna jest także w targetowaniu reklam. Na Facebooku wszystko skupia się głównie na zainteresowaniach użytkownika, odwiedzonych przez niego miejscach oraz udziale w konkretnych wydarzeniach. W Google Ads również istnieje możliwość targetowania na podstawie zainteresowań (np. dzięki historii wyszukiwania użytkownika), a także na słowa kluczowe. Frazy kluczowe mogą być dokładnie sprecyzowane – podobnie jak frazy długiego ogona. Co prawda, takie działanie znacząco zmniejsza grupę odbiorców, jednak zwiększa również szansę na to, że reklama trafi do użytkownika, który będzie faktycznie zainteresowany zakupem.

Kampanie Google Ads – kiedy warto?

Kampanie Google Ads to doskonałe rozwiązanie w przypadku działań skierowanych na konkretne produkty i usługi. Mowa tu o takiej grupie produktów i usług, które klient zazwyczaj szuka bezpośrednio w wyszukiwarce (np. transport, usługi budowlane, zakup żywności z dowozem do domu).

Google Ads to również miejsce, w którym można reklamować usługi niezbędne „tu i teraz”, takie, które mogą okazać się konieczne w nagłych sytuacjach. Mowa m.in. o usługach holowania samochodu czy też pomocy hydraulika.

Zaletą kampanii w Google jest to, że mają do niej dostęp wszyscy użytkownicy Internetu. Natomiast kampanie na Facebooku widoczne są wyłącznie dla zarejestrowanych osób, które mają swój profil na tym portalu społecznościowym. Dlatego też reklamy w Google Ads z pewnością łatwiej docierają do szerszego grona odbiorców.

Reklamy w Google Ads przynoszą większą liczbę konwersji niż Facebook Ads. Ma to szczególne znaczenie na początkowych etapach marketingu. Wszystko jest jednak zależne od branży.

Kampanie Facebook Ads – kiedy warto?

W Facebook Ads najlepiej sprawdzają się kampanie ukierunkowane na budowanie świadomości marki i jej wizerunku, a nie na sprzedaż bezpośrednią. Reklama na tym kanale pozwala dotrzeć do użytkowników, którzy faktycznie  mogą być nią zainteresowani. Dodatkowym atutem jest możliwość prowadzenia fanpage z contentem skierowanym do konkretnej grupy docelowej.

Facebook doskonale sprawdzi się do reklamowania różnego typu wydarzeń – zarówno tych online, jak i odbywających się w realu. Reklamy w mediach społecznościowym to jedno z narzędzi do gromadzenia wokół marki, produktów lub usług oddanej społeczności. To także sposób na interakcję z klientami – poznanie ich opinii, które można wykorzystać w dalszych działaniach.

Sposób reklamowania swojego biznesu zależy od jego charakteru, a także celu, jaki taka promocja ma osiągnąć. W obu systemach można jednocześnie prowadzić działania uzupełniające – z jednej strony sprzedawać produkty czy oferować usługi, a z drugiej budować świadomość marki. Obecność firmy w mediach społecznościowych często pomaga klientom podjąć ostateczną decyzję zakupową.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu