Co ma wpływ na koszt pozycjonowania i czas, w którym strona będzie pojawiała się w pierwszych wynikach wyszukiwania?

Spis treści

Co ma wpływ na koszt pozycjonowania i czas

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce Google to marzenie każdego przedsiębiorcy, który posiada witrynę firmową. Żeby spełnić to marzenie, potrzebne jest oczywiście pozycjonowanie stron. Jeżeli chcesz skorzystać z usługi SEO dla Twojej strony, ale nie masz pojęcia ile może to kosztować i co wpływa na cenę, wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika. Uzyskasz też informacje jak szybko możesz spodziewać się pierwszych efektów zwiększenia widoczności witryny.

Dlaczego pozycjonowanie strony internetowej jest konieczne?

W obecnych czasach projekt strony, merytoryczne treści i ciekawe zdjęcia to już czynniki niewystarczające do przyciągnięcia nowych odbiorców do Twojej strony. Jeżeli chcemy, żeby nasza strona, a tym samym firma, odniosła sukces, musi się ona wysoko plasować w wynikach wyszukiwania Google. Jeżeli klient wpisze w pasek wyszukiwania hasło związane z naszą branżą, a nasza strona jest na dole wyszukiwań, albo, o zgrozo, na drugiej stronie, szansa, że potencjalny klient nas wybierze, jest prawie zerowa.

Wysoką pozycję może nam zagwarantować właśnie pozycjonowanie stron internetowych. Chociaż koszt pozycjonowania może nas zniechęcać, to ilość klientów, których możemy w ten sposób pozyskać, znacznie go przekracza.

Ile kosztuje pozycjonowanie stron www?

Na to pytanie zawsze ciężko jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Sam audyt SEO, a więc ocena poziomu pozycjonowania naszej strony, może wynosić od 200 do 500 złotych. Standardowy cennik pozycjonowania stron posiada zazwyczaj widełki od 300 złotych do nawet 5 tysięcy.

Jeżeli zastanawiamy się ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego, musimy liczyć się z jeszcze większymi kosztami. Skąd takie duże różnice w widełkach? Już wyjaśniamy.

Na koszt pozycjonowania strony wpływa rozmiar Twojej witryny

Oczywiście czynnikiem, który najbardziej wpłynie na koszt pozycjonowania strony, będzie ilość wysiłku i czasu, który pracownicy agencji marketingowej będą musieli włożyć w tworzenie jej SEO. Nieskomplikowana strona www, która oferuje mało usług i produktów, automatycznie będzie miała małą ilość stron docelowych. Przekłada się to też na ilość słów kluczowych, na które strona musi być pozycjonowana. Wiąże się to z mniejszą ilością pracy dla specjalisty od pozycjonowania stron.

Z drugiej strony SEO dla rozbudowanej strony z dużą ilością stron docelowych, produktów, usług, a tym samym słów kluczowych, oznacza więcej pracy, a tym samym większe koszty.

Pozycjonowanie strony internetowej – audyt SEO oznacza też zbadanie działań konkurencji

Wspomniany już audyt SEO to nie tylko analiza pozycjonowania dla naszej strony. To również zbadanie SEO konkurencji naszej firmy. Profesjonalna agencja SEO zbada czynniki jak:

  • rankingi SEO
  • obecność w social media
  • liczba i jakość linków zwrotnych
  • jakość treści na stronach www
  • projekt strony www

Profesjonalna agencja marketingowa zbada wszystkie te czynniki i weźmie je pod uwagę przy audycie SEO. Dzięki temu specjalista od SEO będzie wiedział, jakie działania musi podjąć w celu znalezienia się wyżej od konkurencji w wynikach wyszukiwania. Jeżeli Twoja branża odznacza się dużą ilością konkurentów, tym samym cena pozycjonowania będzie wyższa.

Obecny projekt Twojej witryny wpływa na koszt pozycjonowania strony

Jeżeli posiadasz już stronę www i chcesz zlecić tylko jej pozycjonowanie, to musisz wziąć pod uwagę, że agencja SEO oceni jej projekt. Odpowiedni poziom optymalizacji zależy w dużym stopniu od obecnego projektu witryny. Zdarza się, że specjalista SEO po audycie zaleci przebudowę albo dopracowanie strony internetowej. Może to być podział na nowe zakładki, rozwinięcie dostępnych treści itp. Oczywiście będzie to miało bezpośredni wpływ na pozycjonowanie strony internetowej i jego koszt.

Pozycjonowanie lokalne – ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej w Twoim regionie?

Wśród rodzajów SEO rozróżniamy te, które są skoncentrowane bardziej na rynku lokalnym, jak i te bardziej globalne – obejmujące cały kraj, Europę albo świat. Jeżeli interesuje Cię pozycjonowanie lokalne, to prawdopodobnie jego cena będzie niższa niż SEO na skalę globalną.

Co ma wpływ na koszt pozycjonowania i czas

Pozycjonowanie strony www zawiera też prace off-site

Jeżeli chcemy, żeby nasza witryna plasowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, musimy zastanowić się nie tylko nad działaniami SEO na naszej stronie, ale również poza nią. Tak zwane SEO off-site to działania podejmowane na zewnątrz witryny, które mają na celu przyciągnąć do niej ruch.

Do najpopularniejszych działań tego typu należy link building. Jest to zdobywanie wartościowych linków dla strony.

Nie zapominajmy też, że pozycjonowanie strony to również sporządzanie analiz i robienie raportów dla klienta, które jest czasochłonne, a tym samym będzie wiązać się z kosztami.

Pozycjonowanie stron internetowych – kiedy możemy zobaczyć efekty?

Zazwyczaj inwestując w jakąś usługę, chcemy zobaczyć jej efekty już po kilku dniach. Niestety w przypadku SEO sytuacja wygląda inaczej. Koszt pozycjonowania strony internetowej zacznie nam się zwracać dopiero po kilku miesiącach – zazwyczaj może to zająć od pół roku do nawet roku. Na czas, w którym zauważymy efekty pozycjonowania, wpływa kilka czynników – kilka z nich znamy już z listy czynników wpływających na cenę. Będą to:

  • historia Twojej witryny – nowa strona internetowa zawsze będzie potrzebowała więcej czasu na odczucie efektów SEO. Wiąże się to z mniejszą wiarygodnością, mniejszą ilością treści i linków zwrotnych.
  • konkurencja – wyniki zauważymy znacznie szybciej w branżach o małej ilości konkurencji. Jeszcze lepiej, jeżeli nasze produkty albo usługi są bardzo niszowe.
  • ilość podjętych działań SEO – na pozycjonowanie sklepu internetowego albo witryny firmowej składa się wiele działań. Im więcej z nich wykorzysta agencja SEO, tym szybciej powinniśmy zauważyć efekty.

Pozycjonowanie strony www – czy warto decydować się na tanie oferty?

Znalazłeś w Internecie ofertę na tanie pozycjonowanie? Zazwyczaj oferty, które znacznie odbiegają od standardowych cen, nie przyniosą pożądanych efektów. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych musi być przemyślane i zawierać:

  • audyt SEO
  • analizę konkurencji pod kątem SEO
  • strategię linkowania wewnętrznego
  • zwiększenie organicznych wyników wyszukiwania
  • wysoce konkurencyjne frazy
  • wiele innych działań z zakresu SEO

Tylko profesjonalna agencja marketingowa może zagwarantować skuteczność pozycjonowania Twojej strony. Agencja SEO będzie miała nie tylko potrzebną wiedzę, ale też narzędzia, które zwiększą widoczność Twojej witryny w Internecie. Dlatego warto kierować się nie tylko ceną, ale też portfolio i doświadczeniem. Tanie pozycjonowanie szybko może się okazać zmarnowaniem cennych środków.

Pozycjonowanie stron internetowych – na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji?

Jak już wiemy, to, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, nie jest jedynym czynnikiem, na jaki warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji. Przy wyborze specjalistów SEO, którzy zajmą się naszą stroną, warto zadać sobie następujące pytania:

  • czy agencja oferuje też content marketing?
  • jakie działania SEO planuje podjąć agencja?
  • czy agencja posiada też ofertę dla sklepów internetowych?
  • czy dostaniesz raport z całego procesu SEO?
  • w jakim czasie według agencji pojawi się zwiększenie ruchu na naszej stronie?

Zawsze też pamiętaj – wysyłka zapytania ofertowego nic nie kosztuje. Jeżeli interesuje Cię cennik pozycjonowania stron danej agencji, nie czekaj i wyślij zapytanie.

Skontaktuj się z nami!

a my z prędkością światła odpowiemy na wszystkie Twoje potrzeby!

Udostępnij wpis:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram
Pinterest

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Co ma wpływ na koszt pozycjonowania i czas, w którym strona będzie pojawiała się w pierwszych wynikach wyszukiwania?

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozwól nam

stworzyć kampanie Google Ads i poprowadzić ją do gwiazd!

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h