Co to jest landing page i co powinien zawierać?

Spis treści

Landing page

Landing page to strona, na którą ma trafić użytkownik po kliknięciu w reklamę na Facebooku albo w Google. To główny element kampanii reklamowej prowadzonej np. w AdWords. Użytkownik często trafia na landing page po kliknięciu w przycisk „Kup teraz” albo „Zapisz się już dziś”. Jej cel jest jeden – ma przekształcić odwiedzającego w potencjalnego klienta. Żeby jednak spełnić swoje zadanie, musi być odpowiednia skonstruowana.

Czym jest landing page?

Landing page po przetłumaczeniu na język polski to nic innego jak strona docelowa. W teorii można tak nazwać każdą witrynę, do której prowadzi hiperłącze. W świecie marketingu nazywa się tak jednak tylko strony, które zostały stworzone na potrzeby kampanii reklamowej. Hiperłącze może być ukryte w banerze reklamowym, e-mailu, poście na mediach społecznościowych. Często są to wspomniane już przyciski wzywającego do działania (call-to-action), np. „Kup już dzisiaj”.

Landing page może być częścią większej witryny albo mikrostroną. Wszyscy kiedyś na nią trafiliśmy – po kliknięciu w odpowiednie miejsce jesteśmy przenoszeni na stronę sklepu internetowego albo do formularza, dzięki któremu możemy się na coś zapisać.

Czym różni się landing page od innych witryn?

Dla amatora „strona to strona”. Znawcy tematu wiedzą jednak, że landing page wyróżnia się od na przykład strony głównej. Zazwyczaj znajdujemy na niej różne odnośniki do innych stron, menu, zdjęcia i reklamy. Strona docelowa jak sama nazwa wskazuje, ma być już końcowym celem. To na niej klient powinien wykonać konkretne pożądane działanie. Dlatego nie może być na niej zbyt dużo informacji i „rozpraszaczy”.

Jak badać skuteczność landing page?

Ponieważ celem strony docelowej ma być przekształcenie odwiedzającego w klienta, to właśnie ten współczynnik trzeba zbadać, żeby wiedzieć, czy strona spełnia swój cel. Nazywamy to współczynnikiem konwersji: jest to odsetek odwiedzających, którzy wykonują konkretne działanie (np. dokonanie zakupu lub wypełnienie formularza). Wzór na obliczenie konwersji jest bardzo prosty. Dzielimy liczbę konwersji (osób, które wykonały dane działanie na stronie) przez liczbę osób, które kliknęły w reklamę. Wynik mnożymy przez 100% i mamy naszą konwersję. Oczywiście konwersja bliska 100% jest prawie niemożliwa, ale jeżeli na przykład oscyluje w pobliżu kilku procent, to zdecydowanie mamy pole do poprawy.

Jak powinna wyglądać skuteczna strona docelowa?

Chociaż skuteczny landing page będzie wyglądał inaczej dla każdej branży, to jest kilka złotych zasad, których trzeba przestrzegać.

Główny nagłówek

Jest to coś, co użytkownik widzi zaraz po wejściu na stronę. Powinien informować użytkownika co może uzyskać w sposób konkretny i chwytliwy. Po jego przeczytaniu odwiedzający powinien chcieć zostać na stronie. Oprócz nagłówka głównego na stronie mogą pojawiać się też kolejne nagłówki.

Grafiki

Kiedy po wejściu na stronę potencjalny klient zauważy bloki suchego tekstu, szybko kliknie w „X” w górnym prawym rogu. Kluczem do przyciągnięcia jego uwagi są grafiki, które prezentują produkt albo usługę w jak najlepszym świetle. Może to być zdjęcie albo video, ważne żeby znalazło się bezpośrednio pod albo obok nagłówka i przedstawiało korzystanie z reklamowej usługi.

Korzyści dla użytkownika

A więc odpowiedź na pytanie: co ja będę z tego miał? Tutaj warto podkreślić cechy naszego produktu. Warto zaznaczyć przewagę, jaką mamy nad konkurencją i zaznaczyć unikalne cechy produktu.

Opinie innych klientów

Opiniom innych wierzymy bardziej niż pustym sloganom, dlatego również landing page nie może się bez nich obyć. Kilka cytatów okraszonych odpowiednią ilością gwiazdek od zadowolonych klientów może zdziałać cuda.

Formularz

Odwiedzający kliknął w Twoją reklamę w konkretnym celu – chce się dowiedzieć więcej o produkcie, uzyskać wycenę, zapisać się na kurs, itp. Dlatego landing page nie może się obyć bez odpowiedniego formularza. Powinien być krótki i wymagać tylko niezbędnych informacji – na dokładny wywiad potrzeb klienta przyjdzie czas później. Robiąc formularz, nie można też zapomnieć o formułce RODO.

Chcesz zapewnić sobie wysoką konwersję? Udaj się do specjalistów.

Chociaż podstawowe zasady stworzenia landing page wydają się proste, to stworzenie strony skrojonej idealnie pod naszą usługę i typ klienta może już takie nie być. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy znają aktualne trendy i zasady działania kampanii reklamowych. Ich sukces będzie można w łatwy sposób policzyć – znamy już przecież wzór na konwersję.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Co to jest landing page i co powinien zawierać?

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozwól nam

stworzyć kampanie Google Ads i poprowadzić ją do gwiazd!

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki