Co zrobić, gdy Twoja firma nie ma logo i nie masz na nie pomysłu?

Spis treści

tworzenie logo

Droga każdego nowego przedsiębiorcy wygląda podobnie. Najpierw pojawia się pomysł na biznes – zastanawiamy się nad tym, co chcemy sprzedawać lub oferować. Następnie stajemy przed ważną decyzją, jaką jest nazwa naszej firmy. Kolejnym krokiem jest oczywiście logo. Będzie ono symbolem, dzięki któremu klienci będą automatycznie kojarzyć naszą markę i na którego podstawie stworzymy dalszą identyfikację wizualną. Co jednak w sytuacji, kiedy nie mamy pojęcia o tworzeniu logo przyciągającego uwagę?

Jaka jest różnica między logo a identyfikacją wizualną?

Zanim zagłębimy się w różnice między logo a identyfikacją wizualną, zastanówmy się czym tak naprawdę jest marka. Możemy ją zdefiniować jako mentalny obraz, który pojawia się w głowie konsumenta, gdy słyszy o naszej firmie. Systemy identyfikacji wizualnej składają się z wielu elementów:

  • logo

  • typografia

  • palety kolorów

  • materiały promocyjne

  • wygląd siedziby firmy i jej samochodów

  • wizytówki, koperty

  • stroje pracowników

  • stopka e-mail

  • język, w którym komunikuje się marka

Jak widzimy, logo to tylko jeden z wielu elementów identyfikacji wizualnej, jednak na pewno jeden z najważniejszych. Pojawia się ono praktycznie we wszystkich materiałach promocyjnych, dlatego tworzenie identyfikacji wizualnej powinniśmy zacząć właśnie od logo. Jednak czym tak naprawdę jest logo?

Identyfikacja wizualna – co to jest logo?

Logo to unikalny, identyfikujący obraz lub symbol, który jest jednolicie używany do identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Jako część tożsamości marki, logo powinno pomóc promować Twoją firmę i zwiększyć tożsamość marki. Z biegiem czasu logo czasami staje się bardziej minimalistyczne, przechodząc od złożonego obrazu do bardziej podstawowego, ale zdefiniowanego projektu.

Logo jest jedną z podstawowych form wizualnych tworzonych podczas budowania marki. Jako część tożsamości Twojej marki, powinno być łatwe do zidentyfikowania i zapamiętania. Uzyskanie logo, które jest łatwe do zidentyfikowania, proste, ale równocześnie zapada w pamięć, to sztuka, która wymaga dużego doświadczenia i wiedzy z zakresu grafiki i marketingu.

Identyfikacja wizualna – własne logo pozwala klientom poznać wartości marki

Logo to symbol Twojej firmy, który musi przekazywać użytkownikom pewne przesłanie. Dlatego właśnie nie może być to przypadkowy kształt w przypadkowych kolorach w żaden sposób nie związany z naszą branżą, produktami i firmą. Projekt logo powinien swoimi kolorami i kształtem oddawać charakter naszej marki, jej wartości i w pewien sposób przedstawiać konsumentom co zyskają, korzystając z naszych usług. Ponieważ jest to bardzo złożona kwestia, to zazwyczaj wymaga pomocy profesjonalistów. Jeżeli potrzebujesz identyfikacji wizualnej, która będzie się wyróżniać, warto zlecić ją agencji marketingowej.

Jak stworzyć logo idealne dla naszej firmy będące elementem identyfikacji wizualnej?

Każdy ma swoje zdanie na temat tego, jak powinno wyglądać dobre logo firmy. Niektórzy mogą powiedzieć, że prostszy projekt jest lepszy, podczas gdy inni są fanami szalonych i oryginalnych logo. Jedno jest pewne – profesjonalnie stworzone logo łatwo jest rozróżnić od tego stworzonego przez amatora.

Jeśli jesteś właścicielem firmy, myśląc o projekcie logo swojego biznesu, prawdopodobnie myślałeś już o kolorach, grafice, czcionce itp. Twoje pomysły są na pewno wartościowe – w końcu Ty znasz swoją markę najlepiej. Jednak to profesjonalny grafik we współpracy z agencją marketingową sprawi, że Twoje logo będzie nie tylko oddawało charakter firmy, ale też będzie spełniało wymogi typowego klienta.

Profesjonalnie zaprojektowane logo pomoże trafić nam w gusta klientów i będzie sprawić wrażenie, że Twoja firma cieszy się dobrą reputacją. Tego samego nie można powiedzieć o logo stworzonych przez amatorów, które nie zostały zaprojektowane z myślą o klientach.

Stwórz własne logo – na czym polega pakiet „Space”?

Wybranie logo dla własnego biznesu jest dla każdego przedsiębiorcy ważnym momentem, który może też zaważyć na jego sukcesie. Dlatego właśnie w Devispace oferujemy pakiet „Space”. Znajdują się w nim trzy różne opcje logo, jak również aż dwukrotna możliwość poprawki. Taka usługa pozostawia klientowi większy wybór: w jednej cenie otrzymuje on aż 3 różne opcje, więc istnieje większa szansa, że jeden z projektów logo sprosta jego oczekiwaniom.

Mamy też tutaj możliwość poprawek, więc klient poprosić o zmianę koloru, czcionki, rozmiaru, dlatego na koniec uzyskuje logo, które odpowiada gustowi i spełnia wymogi nowoczesnych trendów identyfikacji wizualnej.

Posiadając już własne logo, możemy zacząć tworzyć system identyfikacji wizualnej. Wiemy już, że projektowanie logo to dopiero pierwszy z wielu kroków potrzebnych do stworzenia identyfikacji wizualnej.

Kiedy znasz już kolory Twojej marki, możesz przejść do tworzenia materiałów marketingowych. System identyfikacji wizualnej powinien być spójny, więc wykorzystaj motywy i czcionkę wykorzystaną w logo w innych materiałach: wizytówkach, ulotkach, na stronie internetowej, samochodach itp. Jeżeli stworzenie identyfikacji wizualnej również zleciłeś agencji, to możesz być pewny, że całość będzie spójna i profesjonalna.

Skontaktuj się z nami!

a my z prędkością światła odpowiemy na wszystkie Twoje potrzeby!

Udostępnij wpis:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram
Pinterest

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Co zrobić, gdy Twoja firma nie ma logo i nie masz na nie pomysłu?

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozwól nam

stworzyć kampanie Google Ads i poprowadzić ją do gwiazd!

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h