Content marketing — tylko tyle i aż tyle

Spis treści

content marketing

Content marketing w obecnych czasach poniekąd decyduje o być albo nie być Twojej firmy.

Rozbudowana społeczność, która chętnie dzieli się życiem Twojej firmy z innymi, jest wierna i wybiera Twoje produkty, brzmi jak marzenie? Dzięki content marketingowi możesz je spełnić! Jak? Pierwszy krok to lektura tego artykułu, a kolejny…sam zobaczysz!

Czym jest content marketing?

Magiczny content marketing to forma strategii opierającej się na marketingu treści. Budowanie stałych relacji z użytkownikami przez dzielenie się z nimi wartościowym przekazem istotnie wpływa na pozycję firmy w świadomości konsumentów, internecie oraz poza nim.

Regularne tworzenie contentu, dbanie o jego wysoką jakość i przekazywanie go dopasowanymi kanałami dystrybucji pozwala prowadzić dialog ze swoimi odbiorcami. A ten \ dociera skuteczniej i pozyskuje nowych klientów. Jest jednak jeden warunek: trzeba robić to dobrze.

Jaki powinien być (dobry) content marketing?

Wiele jest wyznaczników i aspektów, o których należy pamiętać, robiąc content marketing. Jednak przede wszystkim content marketing musi być przemyślany, dopasowany do Twojej firmy i prowadzony w regularny, aktywny oraz przyjemny sposób.

Według Google content marketing powinien być:

  • Ekspercki — marketing treści pochodzących od ekspertów ma największe szanse na powodzenie. Autor, który zna specyfikę zagadnienia, stworzy content najbardziej rzetelnie, profesjonalnie, ale również z odpowiednią dla odbiorcy lekkością.
  • Autorytatywny — prezentowane treści powinny być autorytetem w swojej branży.
  • Wiarygodny — od zabezpieczeń strony do twórców treści. Wszystko powinno mówić spójnym głosem: możesz nam zaufać.

Poza cechami wyróżnionymi przez Googla warto mieć na uwadze funkcjonalność content marketingu. Tylko ten skupiony na potrzebach potencjalnego odbiorcy będzie miał realne zastosowanie. Użytkownik chce od Ciebie wartościowych rozwiązań, a Twoim zadaniem jest z nimi do niego dotrzeć.

Kluczowe działania content marketingowe

Działania content marketingu przyjmują różnorodną formę, aby angażować, docierać i trafiać w gusta ukochanej grupy docelowej. Cześć z nich zapewne znasz z autopsji, a może nawet stosujesz w swojej firmie i nawet o tym nie wiesz?

Marketing (w) treści

Jak sama nazwa wskazuje, to wszystko to, co opiera się na słowie. Wszelkie działania, które docierają z treścią do potencjalnie zainteresowanych.

Prowadzenie bloga o tematyce wynikającej z podmiotu Twojej działalności, na którym poruszasz ciekawe zagadnienia i edukujesz. Kreujesz wówczas pozycję eksperta, a artykuły zoptymalizowane pod SEO dodatkowo pozycjonują Twoją stronę i stanowią jedną z pierwszych odpowiedzi, jakie podaje użytkownikowi wyszukiwarka.

Z kolei e-booki to forma bardziej rozbudowana, nasiąknięta wiedzą podaną w przystępny sposób. Zainteresowani odbiorcy chętnie sięgają po dłuższe formy, traktując to jako cenną branżową lekturę. Oczywiście dopiero wtedy, jeśli ta rzeczywiście zawiera w sobie wartościowe treści. Ten format jest również częstym rozwiązaniem przy generowaniu leadów sprzedażowych.

Otrzymujesz jakieś newslettery? Wiesz zatem, że jest to wartość zapewniająca niemal stały kontakt z firmą, zawierająca angażujące treści, które do tego niosą za sobą wartość edukacyjną i nierzadko okazję do uzyskania rabatu na ofertę danej firmy.

Content marketing w grafice

Obszar działań content marketingowych to (wbrew pozorom) nie tylko zawartość tekstowa. Treść rozumiana jest jako ogół działań wychodzących z firmy i będącego wartością dodaną stworzoną dla Twoich odbiorców.

Kreowanie grafik w postaci bannerów, animacji czy infografiki to przystępny sposób docierania do społeczności i dbania o utrzymanie ich zainteresowania. Przejrzyste formy graficzne ułatwiają zobrazowanie nawet trudnych zagadnień. Obecnie wiele firm decyduje się na włączenie memów do swojej komunikacji. Śmieszne, skuteczne i lubiane przez wszystkich — brzmi jak dobry content!

Angażuj, sprzedawaj, edukuj

Wartość edukacyjna content marketingu to ta najbardziej doceniana przez zainteresowanych odbiorców. Czas spędzony na Twojej stronie jest dla nich cenny i warty poświecenia. Twoja pozycja jako eksperta szybuje do góry, a wraz z nią sympatia i…sprzedaż.

Poza wspomnianymi już blogami i newsletterami, na wyróżnienie wartościowych elementów content marketingu zasługują webinary, podcasty i wirtualne konferencje.

Za ich pomocą dotrzesz do tych głodnych wiedzy, wartościowego relaksu i tych, którzy dowiedzieć się więcej o Twoich produktach i marce.

Content marketing video

Uwolnij treść w formacie wideo! Coraz większa popularność wynika z jeszcze większego angażowania zmysłów i daje nieskończone możliwości przedstawienia marki tak, jak zechcesz!

content marketing

Social media marketing

Ciężko się nie zgodzić, że media społecznościowe zawierają wszystkie wyżej wymienione drogi angażowania. Nic więc dziwnego, że są istnym źródłem content marketingu, który wypełnia je po brzegi. Poza wspomnianymi treściami w postach, memach czy zdjęciach i filmach, media społecznościowe pozwalają na jeszcze więcej!

To przestrzeń do przyjemnej i prostej komunikacji. Angażujące relacje na żywo, Insta Stories z Q&A czy konkursy na profilach w mediach społecznościowych docierają jeszcze skuteczniej.

Współpraca ze znanymi osobami

Czy to influencer, bloger czy inny celebryta, nawiązywanie współpracy dopasowanej do zainteresowań odbiorców pomoże docierać z przekazem, pobudzać zaufanie, a nawet skłaniać fanów osobistości, którzy nie znali dotychczas Twojej firmy.

Korzyści content marketingu

Ile od siebie dajesz, tyle do Ciebie wraca! W content marketingu jest tak samo.
Co daje content marketing…Tobie?

  • Budowanie wizerunku marki

Jeden z głównych celów marketingu treści jest Twoją największą korzyścią. Budowa wizerunku i świadomości na temat Twojej marki w Internecie jest niezmiernie ważna. Dzięki temu kształtuje się jej obraz w podświadomości potencjalnych klientów. To glina, z której możesz uformować pożądany kształt. Pożądany przez Ciebie, ale również Twoich odbiorców.

Podkreślenie zalet marki i wyróżników na tle innych firm buduje Twoją oryginalną osobowość. Pozycja eksperta, któremu można zaufać jednocześnie z ludzkimi cechami, aby można było się utożsamić.

  • Społeczność odbiorców

Marka o ugruntowanym przyjaznym wizerunku, która dodatkowo dostarcza wartościowe treści, potrafi zjednać sobie uznanie użytkowników. Efektem tego jest budowa społeczności dookoła marki. Komunikacja i dialog z potencjalnym klientem jest na wagę złota!

Odbiorcy lubią wyrażać swoje zdanie, dyskutować na poruszające ich tematy. Do Ciebie należy zapewnienie im do tego przestrzeni i wspieranie dyskusji. Komunikacja ze społecznością pozwoli jeszcze lepiej poznać i odpowiadać na ich potrzeby w postaci dostosowywanych produktów lub usług, na które będzie popyt!

  • Większe zasięgi i widoczność w Internecie

Content marketing zapewni większy ruch w Twojej przestrzeni Internetu poprzez zwiększenie widoczności Twojej firmy. Algorytmy doceniają treści wysokiej jakości i dostosowany pod SEO content marketing, chętnie pokazując ją w wynikach wyszukiwania.

Dodatkowe pozycjonowanie będzie generować większy ruch, zainteresowanie i nowych klientów! Co istotne, efekty te będą długofalowe!

  • Wzrost sprzedaży i liczby lojalnych klientów

Zaistnienie w podświadomości potencjalnych klientów to duże osiągnięcie, ponieważ od niego do sprzedaży prowadzi tylko kilka małych kroków.

Jeśli Twoja firma zapisała się w pamięci jako ta odpowiedzialna, profesjonalna i ludzka, w momencie zapotrzebowania danego produktu, odbiorca będzie szukać go u Ciebie!

Jak mierzyć efektywność strategii content marketingowej?

Strategia content marketingowa zależna jest od rodzaju Twojej działalności, charakteru grupy docelowej i zaangażowania Twojej firmy.

Ważną składową realizacji strategii marketingu treści jest monitorowanie i mierzenie efektywności działania contentu. Sprawdzanie ruchu na stronie internetowej, zaangażowania i działań użytkowników najlepiej odpowie na pytanie, czy content marketing jest skuteczny. Te informacje są podstawą do modyfikowania strategii i osiągania coraz lepszych wyników!

Na kompleksowe monitorowanie i analizowanie pozwalają narzędzia takie jak Google Analytics czy Google Search Console.

Jak widzisz, content marketing to tylko i aż tyle dla Twojej firmy. Stosując optymalną strategię marketingu treści, możesz wznieść się w nieskończoną przestrzeń Internetu i przyciągnąć lojalnych klientów!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Content marketing — tylko tyle i aż tyle

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h