Copywriting – dlaczego warto zadbać o jakość treści?

Spis treści

copywriting - dlaczego warto zadbać o jakość treści?

Każda firma musi zadbać o to, żeby tworzone przez nią treści odznaczały się wysokim standardem, niezależnie od tego, czy są to opisy produktów, teksty na stronę internetową czy reklamy drukowane. Dlatego właśnie tak istotne jest pisanie tekstów na strony na wysokim poziomie.

Copywriter – kto to?

Profesjonalny copywriting oznacza na ogół tworzenie treści. Mogą to być teksty na Twoją stronę internetową, do broszury, opisy produktu lub inna forma reklamy. Celem copywritingu jest przekonanie ludzi do zakupu produktu lub usługi od firmy. Dobry copywriter użyje języka, który zachęci Cię do kupowania od danej firmy, ale nie powie Ci o tym bezpośrednio. Copywriter pokaże też Twoim klientom przy pomocy tekstów na stronę internetową, w jaki sposób Twój produkt i usługi zaoferują im nową wartość i ułatwią im życie.

Oprócz tworzenia oryginalnych treści na różne platformy, copywriterzy powinni też sprawdzać jakość swoich tekstów na stronę internetową, aby upewnić się, że nie ma w nich błędów ortograficznych i gramatycznych. Jeśli treść nie jest dobrze napisana i zawiera błędy gramatyczne, może wpływać to na image całej marki.

Kluczowym obszarem, który copywriter musi wziąć pod uwagę, są też wybory językowe, których dokonuje. Musi zastanowić się czy pasują one do typowego języka grupy docelowej danej marki. Brak uwzględnienia tego czynnika może spowodować, że odbiorcy stracą zainteresowanie treścią.

Dlaczego dobry copywriting jest tak ważny?

Pomaga budować wizerunek marki

Wizerunek marki to sposób, w jaki przedstawiasz swoją firmę innym ludziom. Może to mieć duży wpływ na nawyki zakupowe Twojej grupy docelowej. Prawdopodobnie chcesz, aby Twoja marka sprawiała wrażenie profesjonalnej i kojarzyła się z wysoką jakością. Zatrudnienie copywritera, który stworzy teksty na stronę www odpowiednie dla Twojego biznesu, pomoże w zbudowaniu dobrego wizerunku marki.

Dobrzy copywriterzy są w stanie zrozumieć obraz, który chcesz przedstawić i pracują nad jego stworzeniem poprzez różnego rodzaju teksty na stronę internetową. Powinny one odzwierciedlać wizerunek marki, nie tylko przez treści, ale też ich ton i język.

Treści, które można zrozumieć

Często, gdy jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, może być Ci trudno wytłumaczyć swoje produkty czy usługi osobom, które nie są znawcami w danym temacie. Copywriterzy często mają odpowiednią wiedzę, aby tworzyć wysokiej jakości teksty na stronę internetową, które będą napędzać sprzedaż w Twojej firmie. Przed rozpoczęciem tworzenia treści dobry copywriter upewni się, że dobrze zbadał temat.

Cenne treści

Twoja strona internetowa to często Twoja pierwsza szansa na zaimponowanie odbiorcom. Dobry copywriter zapewni, że Twoje teksty na stronę internetową będą jasne i zwięzłe, podając odpowiednie informacje, aby przyciągnąć odbiorców i przekonać ich do zakupu. Twoje treści na stronę będą bardziej wartościowe, ponieważ copywriter dokładnie wie, czego potrzebuje każdy fragment strony. Na przykład na stronie internetowej strona główna ma charakter informacyjny, a opis produktu ma zachęcić klientów do zakupu usługi lub produktu.

Dotrzyj do właściwych odbiorców

Kluczową częścią pracy copywritera jest przeprowadzenie dogłębnych badań przed rozpoczęciem tworzenia treści. W ramach tych badań powinien dowiedzieć się jak najwięcej o firmie. Będzie również musiał zbadać grupę docelową firmy, aby upewnić się, że tworzone przez niego treści są odpowiednie. Dzięki dotarciu do odpowiednich odbiorców Twoja firma ma znacznie większe szanse na pozyskanie klientów i sprzedaż w przyszłości.

copywriting - dlaczego warto zadbać o jakość treści?

Oszczędź swój cenny czas

Jako właściciel firmy musisz pamiętać codziennie o mnóstwie spraw. Zatrudniając copywritera, możesz zaoszczędzić trochę czasu. Copywriterów można zatrudnić do tworzenia regularnych treści na blogu, które z przyjemnością przeczytają Twoi użytkownicy. W ten sposób możesz skupić się na innych aspektach prowadzenia firmy.

Profesjonalne treści przekładają się na dobre pozycjonowanie

Regularne publikowanie na blogu pomoże w pozycjonowaniu witryny w wynikach wyszukiwania, a także zaoferuje autorowi treści możliwość użycia niektórych słów kluczowych, które są odpowiednie dla Twojej firmy. Pozycjonowanie (SEO) to bardzo ważna część copywritingu, która obecnie może zdecydować o „być albo nie być” naszej marki w Internecie.

SEO copywriter – jak może nam pomóc w rozwijaniu naszej marki?

SEO copywriting to proces łączenia zasad SEO, które zwiększają ruch (takich jak badanie słów kluczowych) z przekonującymi treściami, które zachęcają użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak zakup produktu lub zapisanie się na listę e-mailową. Ostatecznym celem SEO copywriting jest konwersja potencjalnych klientów, a nie generowanie ruchu organicznego.

Zasady SEO copywritingu

Wydawałoby się, że pisać każdy może – SEO copywriting jest tu jednak wyjątkiem. Ten rodzaj tworzenia treści rządzi się własnymi zasadami. Przedstawiamy najważniejsze z nich.

Zrozum (i dobierz) cel słowa kluczowego

Cel słowa kluczowego odnosi się do powodu, dla którego ludzie wpisują daną frazę w wyszukiwarkę. Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy ogólne typy „intencji” słowa kluczowego:

  • informacyjne: użytkownik chce dowiedzieć się więcej o danym temacie, produkcie lub branży,
  • nawigacyjny: użytkownicy chcą odwiedzić określoną witrynę lub stronę internetową,
  • komercyjny: użytkownik chce kupić produkt lub usługę.

Ponieważ w najlepszym interesie Google jest dostarczanie użytkownikom najlepszych wyników wyszukiwania, nagradza on witryny, którzy ściśle dopasowują się do intencji słowa kluczowego.

Przejdź do sedna

Mówiąc o SEO copywriting, musimy pamiętać o ostatecznym celu: tworzeniu odpowiednich treści. W końcu odpowiednie treści to te, które Google umieszcza na szczycie wyników organicznych. Chociaż tworzenie trafnych treści polega głównie na dopasowaniu intencji słowa kluczowego, nie jest to jedyna kwestia; ważne jest również, aby udowodnić Google, że Twoje treści są trafne. Skutecznym sposobem udowodnienia trafności treści jest wykorzystanie głównego słowa kluczowego na wczesnym etapie tekstu.

Nie przesadź z ilością słów kluczowych

Tak jak ze wszystkim, również ze słowami kluczowymi można przesadzić. Algorytm Google jest już na tyle rozwinięty, że potrafi przejrzeć takie tricki – chcąc zapewnić sobie wysokie wyniki w wyszukiwaniu, możemy osiągnąć odwrotny efekt. Optymalna ilość słów kluczowych będzie się różnić w zależności od tekstu, ale zazwyczaj kilka słów kluczowych na cały tekst wystarczy.

Warto tutaj pomyśleć nie tylko o Google, ale też o odbiorcy naszego tekstu. Upychanie słów kluczowych gdzie popadnie, odbierze mu przyjemność z czytania naszych tekstów, a tego oczywiście wolelibyśmy uniknąć.

Najlepszym przykładem może być artykuł, który właśnie przeczytaliście – są w nim ukryte słowa kluczowe, ale ich nie zauważyliście, prawda?

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Copywriting – dlaczego warto zadbać o jakość treści?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h