Czym jest remarketing, czyli jak efektywnie przyciągnąć klientów, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali zakupu?

Spis treści

Czym jest remarketing, czyli jak efektywnie przyciągnąć klientów, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali zakupu?

Zachęcenie odwiedzających stronę do dokonania zakupu to jedno z największych wyzwań dla osób oferujących produkty i usługi w sieci. W przyciągnięciu klientów, którzy opuścili stronę bez dokonania zakupu, mogą pomóc odpowiednia działania remarketingowe. Ich wybór nie powinien jednak być przypadkowy. Dowiedz się więcej o remarketingu i popraw wyniki sprzedażowe firmy!

Czym jest remarketing? 

Remarketing jest strategią marketingową, która polega na docieraniu do użytkowników, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę internetową, ale nie podjęli pożądanej akcji, takiej jak zakup, subskrypcja czy wypełnienie formularza kontaktowego. Działa to na zasadzie śledzenia zachowań użytkowników na stronie za pomocą plików cookie i następnie kierowania spersonalizowanych reklam do tych użytkowników na innych stronach internetowych lub platformach reklamowych.

Jak działa remarketing?

Zasady działania remarketingu są dość proste. Potencjalny klient przegląda różne produkty  w sklepie internetowym, ale opuszcza go bez dokonania zakupu. Google zapisuje plik cookie w przeglądarce, dzieląc się z nią informacją o odwiedzeniu strony przez użytkownika. Jeśli ten użytkownik następnie wejdzie na stronę, która jest obecna w sieci reklamowej AdSense, to plik cookie uruchomi w witrynie wyświetlanie dopasowanej reklamy Twoich produktów. Takie przypomnienie o ofercie może zachęcić go do powrotu do twojego sklepu internetowego i dokonania w nim zakupu.

Rodzaje remarketingu

Remarketing można podzielić na dwa rodzaje: statyczny i dynamiczny. Pierwsza z wymienionych form oznacza reklamy, które są spersonalizowane na podstawie ogólnych kategorii przeglądanych produktów lub usług. Jeśli użytkownik przykładowo przeglądał obuwie zimowe, to w ramach remarketingu mogą być mu pokazywane treści dotyczące ogólnej oferty Twojego sklepu lub innych marek obuwniczych.

Z kolei w przypadku remarketingu dynamicznego reklamy są bardziej spersonalizowane i uwzględniają konkretne produkty lub usługi, które użytkownik przeglądał na stronie. Nawiązując do przykładu z obuwiem zimowym, w ramach reklamy dynamicznej użytkownikowi zostaną ponownie wyświetlone buty przeglądane przez niego w Twoim sklepie, produkty podobne do nich, produkty uzupełniające w postaci np. sznurowadeł oraz produkty wcześniej kupione. Remarketing dynamiczny jest zazwyczaj bardziej skuteczny, ale wymaga bardziej zaawansowanego zarządzania danymi i katalogiem produktów.

Czym jest remarketing

Jakie są zalety remarketingu? 

Remarketing oferuje wiele korzyści zarówno dla firm, jak i dla klientów. Oto niektóre z najważniejszych zalet remarketingu:

  • Ponowne zaangażowanie użytkowników: Remarketing pozwala na ponowne przyciągnięcie użytkowników, którzy mieli kontakt z Twoją marką. To daje drugą szansę na przekonanie ich do zakupu.
  • Spersonalizowane reklamy: Remarketing umożliwia dostarczanie spersonalizowanych reklam, które są bardziej skuteczne i przyciągające uwagę odbiorców.
  • Zwiększenie konwersji: Dzięki remarketingowi można zwiększyć współczynnik konwersji, ponieważ reklamy docierają do osób, które już wyraziły zainteresowanie produktem lub usługą.
  • Optymalizacja kosztów: Remarketing może pomagać w lepszym zarządzaniu wydatkami na promocję marki, ponieważ reklamy są kierowane do bardziej konkretnej grupy odbiorców.
  • Szeroki zasięg: Remarketing pozwala na docieranie do użytkowników na różnych platformach i stronach internetowych, co zwiększa zasięg kampanii marketingowej i przyczynia się do jej większej skuteczności.

 

Jak prowadzić skuteczną kampanię remarketingową?

Skuteczna kampania remarketingowa wymaga odpowiedniego planowania, które przypomina przygotowywanie klasycznych strategii marketingowych. Pierwszym krokiem powinno oczywiście być określenie celu reklam, czyli w tym przypadku dokonania zakupu przez użytkownika po ponownym odwiedzeniu Twojej strony. Następnie należy wybrać odpowiednie narzędzia i kanały marketingowe. W tym przypadku pomocne mogą okazać się dane analityczne dotyczące użytkownika. Ważne jest też zintegrowanie wspomnianych narzędzi z Twoją stroną internetową.

Kolejnym etapem remarketingu jest segmentacja odbiorców. Dzięki niej możesz dostosować reklamy do różnych grup użytkowników, w zależności od ich zachowań na stronie. Stwórz segmenty oparte na odwiedzanych stronach, czasie spędzonym na stronie i innych istotnych wskaźnikach. W końcu możesz przejść do tworzenia spersonalizowanych reklam, które przyciągną uwagę użytkownika i zachęcą go do powrotu do Twojego sklepu internetowego.

Przed uruchomieniem kampanii remarketingowej pamiętaj również o ustaleniu częstotliwości wyświetlania reklam. Pamięta, że zbyt częste wyskakiwanie treści remarketingowych może być dla użytkowników denerwujące i wręcz zniechęcić ich do dokonania zakupu. Ważnym etapem jest też monitoring i analiza danych. Sprawdzenie, które segmenty i działania są skuteczne, pozwala na wprowadzenie zmian mających na celu zwiększenie skuteczności reklam.

Nasi specjaliści mogą pomóc Ci w stworzeniu skutecznej strategii remarketingowej. Zachęcamy do kontaktu z Devispace w celu omówienia szczegółów współpracy!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Czym jest remarketing, czyli jak efektywnie przyciągnąć klientów, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę, ale nie dokonali zakupu?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki