Spis treści
Remarketing to zaplanowane oddziaływanie na klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę, aczkolwiek nie podjęli dotychczas żadnych działań. Czy warto interesować się remarketingiem? Jakie korzyści może nam przynieść korzystanie z remarketingu?
Co to jest remarketing?
Remarketing to prosty rodzaj kampanii głównie występującej w Google Ads. Ma ona na celu ponowne zainteresowanie ofertą potencjalnego klienta, który już kiedyś odwiedził naszą witrynę, lecz nie podjął wartościowych dla nas działań (kupna produktu czy zapisania się do subskrypcji). Codziennie każdy z nas spotyka się z remarketingiem. Gdy przeglądaliśmy produkt bez finalizacji zakupu, po zamknięciu okna sklepu najczęściej zobaczymy jego reklamę na następnych witrynach. Nie jest to przypadek, lecz celowo zaplanowane działanie, które ma zmienić nasze zdanie oraz zachęcić do zakupu, powtórzenie przekazu reklamowego pozwala na efektywne zwiększenie sprzedaży, wykorzystując aktualne zainteresowanie użytkownika naszym produktem.
Jak działa remarketing?
Aby skorzystać z kampanii remarketingowej Google Ads musimy dokonać konfiguracji źródła danych o odbiorcach. Słusznie będzie skorzystać z Google Tag Managera – narzędzia, które umożliwia w prosty sposób dodawanie, usuwanie i modyfikację skryptów na stronie Internetowej. Za jego pośrednictwem możemy dodawać różne tagi na stronę Internetową, bez potrzeby bezpośredniego ingerowania w naszą witrynę. Remarketing opiera się na plikach cookie. Pliki cookie to fragmenty kodu, które śledzą drogę użytkownika i to, co robi online, przez co możemy zbierać istotne dla nas informacje na temat ruchów użytkowników na naszej stronie.
W dużym uproszczeniu i ideologicznej wizji wygląda to tak:
- Użytkownik odwiedza witrynę
- Użytkownik opuszcza witrynę
- Na innych witrynach zaczynają pojawiać się reklamy produktu oglądanego przez użytkownika
- Użytkownik wraca na witrynę i dokonuje zakupu
Rodzaje remarketingu
Remarketing można podzielić na 5 głównych rodzajów:
- Remarketing standardowy
Polega na wyświetlaniu reklam displayowych użytkownikom, którzy weszli na naszą witrynę, a następnie ją opuścili. Reklamy zaczną się pojawiać od razu, w trakcie przeglądania przez użytkownika innych witryn.
- Remarketing dynamiczny
Remarketing dynamiczny, polega na dopasowaniu reklamy pod konkretnego użytkownika. Gdy użytkownik doda coś do koszyka w naszej witrynie, a następnie porzuci zakup,
na innych witrynach zobaczy reklamę skierowaną bezpośrednio do niego, konkretnego produktu, którym był zainteresowany.
- Remarketing wideo
Remarketing wideo to nic innego jak pokazywanie filmów reklamowych użytkownikom, którzy odwiedzali naszą witrynę. Reklamy wideo mogą pojawiać się np. w serwisie YouTube podczas oglądania materiałów bądź na marginesach reklamowych w sugestiach wideo.
- Remarketing e-mail
Remarketing e-mail działa na dwa sposoby:
- Wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy otworzyli wysłaną do nich wiadomość e-mail
- Wysyłanie wiadomości e-mail użytkownikom, którzy odwiedzili naszą witrynę, a następnie ją opuścili, bez dokonania satysfakcjonujących nas działań
- Listy remarketingowe w przeglądarkach
Listy remarketingowe się oferowane przez Google Ads. Google pozwala dostosować reklamy pod użytkowników, którzy odwiedzili witrynę w przeszłości, w momencie, gdy szukają w Google i innych witrynach podobnych witryn.
Korzyści wynikające ze stosowania remarketingu
- Zwiększenie konwersji – docieranie do konkretnego odbiorcy daje nam spore możliwości, by zachęcić go do kupna produktu. Posiadając ważne informacje na jego temat (czego szukał czy w jakim momencie porzucił zakup), możemy przygotować odpowiednią reklamę. Tworząc reklamy pod konkretnego użytkownika, możemy go zachęcić dodatkowymi profitami – darmową wysyłką czy rabatem
- Wzmacnia pozycję i rozpoznawalność marki – pojawiające się reklamy budują mocniejszy wizerunek firmy i pomagają zwiększać ruch na witrynie
- Otwiera pole do dalszej sprzedaży – jesteśmy w stanie oferować użytkownikom produktów uzupełniających do tych, których już zakupili.
- Stosunkowo szybkie i zadowalające efekty
Remarketing przypomina potencjalnemu Klientowi o możliwości sfinalizowania transakcji, przez co zwiększa prawdopodobieństwo sprzedaży produktu bądź usługi. Narzędzie jest bardzo przydatne, szczególnie, kiedy głównym torem naszej sprzedaży jest ten, który mieści się w sieci.