Dlaczego branding marki jest tak istotny?

Spis treści

Dlaczego branding marki jest tak istotny?

Okrągłe logo BMW podzielone na białe i niebieskie części, nadgryzione jabłko Apple, biało-czerwono-niebieskie logo Pepsi – możemy się założyć, że w Waszych głowach właśnie pojawiły się te kultowe loga. Myśląc o Red Bullu, automatycznie myślimy o sportach ekstremalnych i biciu rekordów, a słysząc Chanel, mamy przed oczami klasyczny krój garsonki i czujemy zapach Chanel N°5. Wszystkie te skojarzenia są znakiem dobrego brandingu. Dlaczego jest on jednak tak ważny dla marki?

Branding a identyfikacja wizualna – czy to to samo?

Często pojęcia te są używane zamiennie. Jeżeli identyfikację wizualną rozumiemy jednak jako wszystkie wizualne i graficzne aspekty związane z komunikacją marki, to branding jest o wiele szerszym pojęciem. Jest to pewna „osobowość” marki, a więc również sposób, w jaki firma komunikuje się z klientami, jakiego języka używa, czy jakie wydarzenia wykorzystuje do promocji marki. Identyfikacja wizualna jest jednak na pewno bardzo ważnym aspektem brandingu, który w dużej mierze decyduje o tym, jak nasza marka jest postrzegana przez konsumentów.

Co da naszej marce spójny branding?

Branding pozwoli nam stworzyć niezapomniane wrażenie na konsumentach, ale pozwala im również zrozumieć, czego mogą oczekiwać od naszej firmy i usług. Jest to sposób na odróżnienie się od konkurencji i wyjaśnienie, co czyni nas lepszym wyborem. Twój branding powinien być stworzony tak, żeby być prawdziwym odzwierciedleniem tego, kim jesteś jako firma i jak chcesz być postrzegany. To ciągłe budowanie tzw. osobowości marki, która sprawi, że nasi klienci poczują do niej emocjonalne przywiązanie, a właśnie to przekłada się na wyniki sprzedażowe.

Branding jest obecnie ważniejszy niż kiedykolwiek

Branding zawsze był istotną częścią biznesu, ale teraz jego rola jeszcze wzrosła. Przez social media konsumenci są codziennie bombardowani reklamami kolejnych marek. Sprawia to, że konkurencja pomiędzy firmami jest coraz większa, co oznacza, że muszą one robić wszystko, aby się wyróżnić.

Aby to zrobić, przedsiębiorcy powinni inwestować w stworzenie silnej marki, która przyciągnie i utrzyma uwagę konsumentów. Skuteczny branding da nam również przewagę nad konkurencją. Wyróżniający się kolor w materiałach reklamowych, organizowane wydarzenia, specyficzny wygląd firmowych samochodów czy uniformów pracowników – możemy znaleźć swój sposób na wyróżnianie się.

Branding oznacza, że Twoja marka będzie lepiej rozpoznawalna

Jest to na pewno najbardziej oczywisty powód, dla którego każda firma potrzebuje brandingu. Dobra strategia sprawi, że nasi klienci będą w stanie rozpoznać nasze logo czy produkt bez chwili zastanowienia. Firma, której identyfikacja wizualna marki jest dobrze zaplanowana, pozostanie w pamięci klientów na długo.

Nawet jeśli konsument nie zamierza w danym momencie kupować naszego produktu czy usługi, to spójny i charakterystyczny branding sprawi, że kiedy będzie już gotowy do zakupu, automatycznie pomyśli o naszej firmie. Branding bardzo silnie działa na podświadomość, dlatego często ciężko jest zmierzyć jego skuteczność, jednak w budowaniu świadomości marki jest nieporównywalny.

Dlaczego branding marki jest tak istotny?

Branding może pomóc w budowaniu zaufania

Zaufanie odbiorców jest jednym z najważniejszych aspektów dla firmy, nie łatwo jest je jednak zdobyć. Identyfikacja wizualna marki i profesjonalny branding może nam w tym pomóc. Spójne kolory wykorzystane na stronie, w mediach społecznościowych, logo i materiałach reklamowych sprawiają, że brand sprawia wrażenie bardziej wiarygodnego, doświadczonego, a tym samym godnego zaufania.

Branding pomaga pokazać potencjalnym klientom, że jesteś wiarygodną firmą o ugruntowanej pozycji. Możesz to wykorzystać, aby pokazać ludziom, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy. Jest to inwestycja, której możesz dokonać w swojej firmie, aby ulepszyć jej pozycję. Potencjalni klienci na pewno docenią, że wkładasz pracę w tworzenie swojego brandu.

Konsument postawiony przed wyborem pomiędzy firmą z nieokreślonym brandingiem, a tą, która ma charakterystyczne kolory i elementy graficzne, w 9 na 10 przypadków wybierze firmę numer 2. Dlatego właśnie dobrze jest zadbać, żebyśmy to właśnie my byli tą firmą.

Branding idzie w parze z marketingiem

Jeśli chcesz, żeby marketing Twojej marki był skuteczny, musisz zadbać najpierw o odpowiedni branding. Wykorzystanie w naszych działaniach marketingowych spójnych kolorów, czcionek i elementów graficznych tylko spotęguje jego działanie. Tak samo ważny jest spójny język i rodzaj komunikatów w naszych działaniach marketingowych. Z kolei jeśli reklamujemy się bez przemyślanego brandingu, tracimy mnóstwo okazji do stworzenia skutecznej kampanii marketingowej. Spójny branding może okazać się najlepszym narzędziem marketingu.

Branding budzi lojalność wśród klientów

Większości marek zależy na klientach, którzy będą lojalni i będą ciągle wracać po nasze produkty lub stale korzystać z naszych usług. Dzięki dobremu brandingowi możesz nadać swojej marce bardziej „ludzką” twarz, dzięki czemu klientom będzie łatwiej nawiązać emocjonalną więź z Twoją firmą. Branding pozwala budować relacje z odbiorcami, co może ostatecznie zmienić ich w lojalnych klientów. Możesz stworzyć markę, na której ludziom naprawdę zależy i wyjść na prowadzenie przed firmami, które nie wykorzystują brandingu na swoją korzyść.

Branding ma wpływ nie tylko na klientów

Odpowiedni branding wpłynie pozytywnie nie tylko na naszych klientów, ale również zwiększy satysfakcję naszych pracowników. Musimy mieć świadomość, że podstawą handlu jest interakcja międzyludzka, a pracownicy to pierwsza linia komunikacji każdej marki – są to pewnego rodzaju ambasadorzy marki. Spójny branding pomoże pracownikom zrozumieć wartości i styl komunikacji firmy. To z kolei przekłada się na ich zaangażowanie w sprzedaż i obsługę klienta.

Chociaż zbudowanie brandingu jest czasochłonne i składa z wielu działań, z pomocą specjalistów od identyfikacji wizualnej i mając trochę cierpliwości, możemy stworzyć brand, który zapadnie klientom w pamięć.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Dlaczego branding marki jest tak istotny?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h