Dlaczego oprócz stworzenia strony internetowej warto dodatkowo ją promować?

Spis treści

Samo opracowanie strony internetowej i jej opublikowanie, nawet jeśli jest ona bardzo atrakcyjna dla odbiorców, nie gwarantuje sukcesu. Podobnych witryn może bowiem być bardzo dużo, tak więc odnalezienie przez innych użytkowników tej, którą zbudowaliśmy, może sprawiać sporo problemów. Remedium na to jest promowanie witryny internetowej.

Na czym polega promowanie stron WWW?

Promocja witryn internetowych dotyczy różnorodnych działań, które mają na celu zwiększenie widoczności stron w sieci i wygenerowanie w ich ramach większego ruchu. Działania takie zmierzają do tego, by strony WWW były odwiedzane przez dużą liczbę użytkowników i by wchodzili oni w różnorodne reakcje z właścicielami witryn. Dotyczy to np. formułowania zapytań odnośnie do oferty produktowej czy usługowej, kupowania wyrobów, jak również pisania komentarzy i opinii.

Promowanie sieciowych witryn ma przyczynić się do tego, by generowały one dla właścicieli konkretne zyski. Dotyczy to nie tylko witryn e-sklepów, ale również różnego typu blogów czy portali informacyjnych, na których zamieszczane są reklamy.

Rodzaje promowania stron internetowych

Istnieje wiele możliwości promowania witryn internetowych. Do najczęściej wybieranych należą:

  • linki sponsorowane w ramach systemu reklamowego Google Ads,
  • banery reklamowe umieszczane na przykład w serwisach informacyjnych i specjalistycznych,
  • artykuły sponsorowane – cechują się dużą wartością merytoryczną, promując konkretną firmę, produkt czy usługę,
  • e-mail marketing – rozsyłanie informacji na temat witryn poprzez pocztę elektroniczną, co obejmuje również newsletter,
  • remarketing – działania polegające na przyciągnięciu tych klientów, którzy wprawdzie odwiedzili stronę internetową, jednak nie podjęli żadnej akcji w jej ramach, czyli nie wysłali zapytania lub nic nie kupili,
  • blogi – można w nich zamieszczać różnorodne artykuły, które wiążą się z treściami znajdującymi się na stronach WWW,
  • fora dyskusyjne – duża aktywność w ich ramach, np. w charakterze specjalisty, może skutecznie wypromować stronę WWW.

Promocja witryn internetowych jest prowadzona także poprzez media społecznościowe. Promowanie na Facebooku czy na Instagramie pozwala na dotarcie do dużej grupy odbiorców i na przekazanie im wartościowego contentu.

W działaniach z zakresu promowania stron WWW niezbędne jest zachowanie zasad SEO. Chodzi w szczególności o odpowiedni dobór słów kluczowych i ich rozmieszczenie w tekście (nadmiar fraz kluczowych może być odbierany przez roboty wyszukiwarek w charakterze spamu), tworzenie opisów meta dla poszczególnych treści, jak również optymalizowanie grafik.

Podstawowe korzyści promowania strony internetowej

Zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Odpowiednio opracowana kampania promocyjna prowadzona w Internecie jest w stanie doprowadzić do tego, że witryna będzie odwiedzana przez coraz szerszą grupę użytkowników. Pozwoli to na stopniowe zwiększenie widoczności witryny w sieci.

Dotarcie z wartościowym contentem do odbiorców

Nawet to, że na stronie internetowej znajdują się wysokojakościowe teksty, zawierające frazy kluczowe, nie zagwarantuje odpowiedniego ruchu w jej ramach. Potrzebna jest do tego odpowiednia promocja, która uzupełni wysiłki, jakie zostały podjęte w związku z realizacją wartościowego contentu.

Promocja oferty wśród potencjalnych klientów

Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy z istnienia określonych grup produktów i usług. Skuteczne wypromowanie wśród nich oferty w tym zakresie, czyli wzbudzenie ich nieuświadomionych potrzeb, może wydatnie przyczynić się do wzrostu ruchu na stronie.

Zdobycie przewagi konkurencyjnej

Duża aktywność w sferze promocji stron WWW pozwala na uzyskanie przewagi nad innymi firmami z branży i lepsze wypozycjonowanie strony. Efektem tego będzie wzrost liczby klientów i osiąganie dużych zysków.

Marketing relacji

Szerokie promowanie stron internetowych przyczynia się do pozyskiwania klientów i utrzymywania z nimi ścisłych relacji. Staje się to czynnikiem sprzyjającym upowszechnianiu się pozytywnego wizerunku organizacji na rynku.

Oszczędność kosztów

Wykorzystywanie różnorodnych form promocji stron WWW, wbrew pozorom, nie musi wiązać się z wysokimi kosztami. Dostępnych jest nawet szereg darmowych rozwiązań, które pozwalają na stałe poszerzanie kręgu odbiorców witryn internetowych. Koszty prowadzenia kampanii w Internecie mogą być znacznie niższe niż w przypadku telewizji czy prasy.

Promowanie ma ważne znaczenie w kontekście funkcjonowania stron WWW. Dzięki działaniom z tego zakresu poszczególne strony mogą uzyskać odpowiednio duży ruch i satysfakcjonującą widoczność w Internecie. Skuteczne promowanie wymaga podjęcia złożonych wysiłków, dlatego zalecane jest, by zajęli się tym specjaliści z agencji reklamowej.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Dlaczego oprócz stworzenia strony internetowej warto dodatkowo ją promować?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h