Spis treści
Zwiększenie sprzedaży to cel niemal każdej osoby działającej w branży e-commerce. Większe zyski są tak bardzo pożądane, ponieważ pozwalają na dalszy rozwój biznesu i poprawę standardu życia. Lepsze wyniki sprzedażowe możesz osiągnąć, wprowadzając sprawdzone rozwiązania. Sprawdź, o czym warto pomyśleć podczas przygotowywania planu zwiększenia sprzedaży online.
Cross-selling
Cross-selling jest popularną techniką sprzedaży, polegającą na proponowaniu klientom dodatkowych produktów lub usług. W przypadku sklepu online oznacza to wyświetlanie użytkownikom strony sugestii z artykułami uzupełniającymi podczas przeglądania oferty, w podsumowaniu zamówienia lub na stronie z zawartością koszyka. Jeśli klient przykładowo rozważa zakup smartfona, to w rekomendacjach mogą pojawić się pokrowce, szkła hartowane i inne akcesoria. Kluczowe jest dostarczenie sugestii, które rzeczywiście odpowiadają potrzebom klienta i skłonią go do zwiększenia wartości koszyka zakupowego.
Up-selling
Up-selling polega na zachęceniu klienta do zakupu droższej wersji produktu lub usługi poprzez wyświetlanie odpowiednich opcji w sugestiach na podstronie np. z ofertą, koszykiem lub podsumowaniem zamówienia. W tym przypadku niezwykle ważne jest zaprezentowanie korzyści, które wynikają z wybrania wersji premium. Może to być wyższa jakość, dodatkowe funkcje czy też nawet oryginalny design. W ten sposób klient będzie postrzegał ten zabieg jako przedstawienie mu oferty o wyższej wartości, a nie jedynie jako próbę przekonania go do zakupu droższej opcji.
Darmowa wysyłka od określonej kwoty
Darmowa wysyłka jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na nakłonienie potencjalnych klientów do złożenia zamówienia w sklepie online. Konsumenci chętniej zwiększą wartość koszyka, jeśli dzięki temu będą mogli uniknąć kosztów wysyłki. Takie rozwiązanie postrzegają jako korzyść i możliwość zaoszczędzenia pieniędzy. Zamiast płacić za usługi firmy kurierskiej, mogą otrzymać dodatkowy produkt. W przypadku sklepu sprzedającego wyłącznie towar o wyższej wartości warto rozważyć darmową wysyłkę dla każdego klienta.
Szeroki wybór metod płatności i wysyłki
Zapewnienie klientom szerokiego wyboru metod płatności i opcji dostawy to klucz do zyskania ich zadowolenia. Przeglądający Twoją ofertę online chętniej z niej skorzystają, jeśli będą mogli zapłacić w ulubiony sposób lub nadać paczkę za pośrednictwem dobrze znanej im firmy kurierskiej. Warto zatem śledzić trendy dotyczące metod płatności i usług kurierskich, aby móc zapewnić klientom wygodę i skłonić ich przez to do zakupów.
Przyjazna polityka zwrotów
Gwarancja bezproblemowego zwrotu to ważny element budowania zaufania i lojalności klientów. Stworzenie przyjaznej polityki zwrotów daje klientom poczucie bezpieczeństwa podczas zakupów. Jeśli klient wie, że może w łatwy sposób bez problemu zwrócić produkt, to zwiększa to jego gotowość do zakupów, nawet jeśli istnieje ryzyko, że produkt nie spełni jego oczekiwań. Strzałem w dziesiątkę może okazać się także wydłużenie okresu na zwrot produktu.
Programy lojalnościowe
Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na budowanie trwałych relacji z klientami. Punkty za zakupy, ekskluzywne oferty czy też specjalne zniżki dla stałych klientów to elementy, które zwiększają zaangażowanie i lojalność klientów. Możliwość otrzymania darmowych produktów lub skorzystania z ofert partnerów po osiągnięciu określonego statusu w programie lojalnościowym może zachęcić klientów do ponownych zakupów.
Kampanie e-mail marketingowe
E-mail marketing jest niezwykle skutecznym narzędziem do utrzymania kontaktu z klientami. Regularne, spersonalizowane e-maile z informacjami o nowościach, ekskluzywnych ofertach i rekomendacjach produktów mogą utrzymać zainteresowanie klienta i skłonić go do powrotu na stronę sklepu. Pamiętaj o dbałości o jakość treści i unikalność ofert, aby zachęcić klienta do otwarcia wiadomości i przejścia do platformy sprzedażowej.
Influencer marketing
Influencer marketing od pewnego czasu jest popularnym elementem strategii marketingowej wielu marek. Współpraca z odpowiednimi influencerami pozwala na dotarcie do nowych grup docelowych i budowanie zaufania do marki. Wybieraj influencerów, którzy są zgodni z wartościami Twojej marki i mogą w autentyczny sposób reklamować produkty. Weź pod uwagę również zaangażowanie społeczności influencera.
Personalizacja doświadczenia zakupowego
Personalizacja doświadczenia zakupowego jest obecnie uważana niemal za standard w branży e-commerce. Korzystaj z danych dotyczących klientów, aby dostarczać im odpowiednie rekomendacje produktów, oferty i powiadomienia. Używaj technologii sztucznej inteligencji do analizy zachowań klientów i dostosowuj ofertę do ich indywidualnych potrzeb. Takie podejście sprawia, że klient czuje się doceniony, dzięki czemu może być bardziej skłonny do dokonania zakupu.
Dywersyfikacja kanałów sprzedaży
We współczesnej branży e-commerce dywersyfikacja kanałów sprzedaży może okazać się kluczem do sukcesu. Udostępnij swoje produkty na różnych platformach e-commerce, aplikacjach mobilnych i mediach społecznościowych. To pozwoli dotrzeć do różnych grup klientów i zwiększyć widoczność marki. W ten sposób możesz pozyskać większe grono potencjalnych klientów, co z kolei w przypadku dobrego targetowania powinno przełożyć się na poprawę wyników sprzedażowych.
Potrzebujesz wsparcia w wyborze rozwiązań dla Twojej firmy? Nasi specjaliści z Devispace z przyjemnością doradzą Ci w kwestii strategii marketingowej, dzięki której zwiększysz sprzedaż. Zachęcamy do kontaktu!