E-marketing – co to jest? Jak skutecznie reklamować się online?

Spis treści

e-marketing grafika

E-marketing, czyli marketing w Internecie, umożliwia dotarcie do dużego grona odbiorców praktycznie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Co warto wiedzieć o marketingu internetowym? Jak skutecznie reklamować się online?

Czym jest e-marketing?

E-marketing (digital marketing) to działania, których celem jest promowanie marki oraz jej produktów w Internecie. Odpowiednie wykorzystanie narzędzi pozwala na zwiększenie ruchu, liczby klientów oraz wartości sprzedaży. Aby marketing internetowy był skuteczny, konieczne jest podjęcie konkretnych taktyk i strategii marketingowych.

Sieć internetowa otworzyła nowe możliwości, które chętnie wykorzystują marketingowcy na całym świecie. Nawet niewielkie lokalne firmy mogą skorzystać z tego, co niesie za sobą marketing w Internecie.

E-marketing uważa się za najtańszą metodę dotarcia do potencjalnych klientów. Istotne jest zaangażowanie użytkowników Internetu oraz pozwolenie im na wejście w interakcję z marką, a także jej produktami. Coraz więcej firm przenosi swoją działalność do sieci – uzupełniając tradycyjne kanały komunikacji.

Podjęte działania w zakresie marketingu w Internecie mają za zadanie zwiększyć widoczność i rozpoznawalność marki w sieci. Ich celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz oferowanych przez nią produktów czy usług. E-marketing pozwala na bieżąco śledzić efekty strategii – co nie jest takie łatwe w przypadku marketingu tradycyjnego.

Najpopularniejsze narzędzia e-marketingu

Reklama w Internecie to szereg różnych, połączonych ze sobą elementów. Może przyjmować wiele form, co w rezultacie pozwala zwiększyć jej skuteczność. Wśród najpopularniejszych narzędzi używanych do e-marketingu wymienić można:

  • pozycjonowanie stron internetowych
  • SEO,
  • reklamy Google Ads,
  • profile w mediach społecznościowych (np. Instagram, Facebook, LinkedIn, Snapchat),
  • e-mailing,
  • video marketing,
  • remarketing,
  • viral marketing,
  • content marketing,
  • współpraca z blogerami i influencerami.

Aby marketing internetowy przynosił wymierne efekty, musi być właściwie zaplanowany, a następnie wdrożony. Osoby, które nie mają odpowiedniej wiedzy na ten temat, powinny zatrudnić agencję specjalizującą się w takich działaniach. Konieczne jest śledzenie trendów obecnych w marketingu internetowym, by osiągnąć sukces. Specjaliści radzą, aby zrezygnować z technik, które dają szybkie, lecz krótkotrwałe efekty.

E-marketing to tylko jedna ze składowych, która pozwala wypromować markę. Ważne jest także troszczenie się o odpowiednią jakość produktów lub usług, a także poziom obsługi klientów.

Dlaczego warto inwestować w e-marketing?

Odpowiednio zaplanowany i wdrożony e-marketing może być skuteczny. Jakie korzyści niesie za sobą marketing w Internecie i dlaczego warto w niego inwestować?

Całodobowy dostęp na całym świecie

Internet daje możliwość dostępu 24/7. Dzięki temu firmy mogą dotrzeć do klientów przez całą dobę. Ma to znaczenie zarówno na rynku lokalnym, jak i światowym, gdzie dużą rolę odgrywają strefy czasowe. Ponadto klienci mogą skorzystać z usług firmy lub kupić produkty w dogodnym dla siebie momencie – nawet w środku nocy.

Sieć internetowa zaciera te realne granice. Lokalne firmy mogą wybić się i zaistnieć w całym kraju, a także na świecie. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu było to bardzo ograniczone. Dopiero e-marketing otworzył takie możliwości przed wieloma mniejszymi firmami. W jednym czasie można dotrzeć do setek, a nawet tysięcy klientów.

Personalizacja działań marketingowych

Aby przyciągnąć uwagę użytkownika, konieczne jest stworzenie komunikatów dopasowanych swym przekazem do jego potrzeb. E-marketing wykorzystuje szereg możliwości analitycznych, które pozwalają na badanie zachowań klientów. Daje to możliwość wybrania optymalnych narzędzi do obranej strategii.

Analityka w e-marketingu

Aktualnie marketerzy dysponują wieloma zaawansowanymi narzędziami, które analizują zachowania klientów oraz pozwalają przewidzieć ich oczekiwania dotyczące marki i jej produktów. Nowoczesne rozwiązania umożliwiają na bieżąco sprawdzać założenia realizowanych kampanii.

Niższe koszty kampanii

Efektywność kampanii internetowych jest łatwiej mierzalna niż tradycyjnych kampanii. Marketing w Internecie jest również tańszy niż ten prowadzony offline. Dysponując porównywalnym budżetem, działania w sieci zazwyczaj przynoszą więcej efektów, niż te stacjonarne. Pomaga to zoptymalizować koszty kampanii reklamowej.

Budowanie pozytywnego wizerunku marki

Obecnie klienci sprawdzają w Internecie opinie na temat marek i produktów. Coraz częściej można spotkać się z przekonaniem, że jeżeli czegoś nie ma w sieci, to po prostu nie istnieje. Wiarygodna firma to taka, która ma aktualną stronę internetową oraz profil w mediach społecznościowych. Aktualną, czyli taką, która dostarcza informacji istotnych z punktu widzenia klienta.

Ponadto profile w mediach społecznościowych umożliwiają klientom szybki kontakt klienta z firmą. Ma to szczególne znaczenie w przypadku m.in. zgłaszania reklamacji czy wyrażania opinii.

Marketing w Internecie pomaga w osiągnięciu trwałych efektów. Właściwie przeprowadzona kampania reklamowa z wykorzystaniem optymalnie dobranych narzędzi przynosi mierzalne efekty. Obecnie e-marketing jest podstawową strategią większości marek na całym świecie.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu