Google Ads – czym jest i jakie daje efekty?

Spis treści

Google Ads jest rodzajem płatnej reklamy (PPC) oferowanej przez Google. Każdy użytkownik internetu ma z nią do czynienia. Pojawiają się one na górze strony, na dole, po bokach, po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę. Reklamy są dobierane tematycznie do wyszukiwanego zagadnienia. Odgrywają one niezmiernie ważną rolę w generowaniu ruchu do witryny.

Reklamy pojawiają się po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę. W ciągu ułamka sekund dostajemy tysiące wyszukiwań, zawierające daną frazę. Na pierwszej stronie są najlepiej pozycjonowane strony, a na samej górze wyników znajdują się strony reklamujące się w Google Ads. Są one również wybierane za pomocą różnych algorytmów, tak aby użytkownik dostał najbardziej dopasowaną treść i reklamę.

Na samej górze znajdują się linki stron reklamujących się. Te właśnie strony mają największe prawdopodobieństwo, że je odwiedzimy i dokonamy zakupu.

Po wpisaniu np. zapytania „klimatyzator pokojowy” otrzymamy takie wyniki:

Zalety Google Ads

 Przyjrzyjmy się zaletom, jakie da nam i naszej firmie reklama Google Ads.

Google Ads daje ekspresowe wyniki

Google Ads jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcesz wygenerować ruch do swojej strony. Proces pozycjonowania, czyli SEO może trwać nawet kilka miesięcy, zanim zacznie przynosić efekty. Reklama Google Ads działa natychmiast.

Całkiem spora przestrzeń reklamowa

W 2016 roku reklama Google Ads zwiększyła swój obszar, dzięki czemu reklama jest większa, a ty masz szansę być bardziej zauważony. Reklama jest też atrakcyjna dzięki możliwości dodania linków i większej ilości zamieszczonych informacji.

Google Ads jest dobre do testowania

Google Ads warto wykorzystać do przetestowania pomysłów biznesowych. Za mały budżet możesz ustawić kampanię, przetestować różne słowa kluczowe, sprawdzić, na jakie przyniosą najlepsze efekty. Dzięki temu będziesz miał jasną sytuację jak najlepiej zoptymalizować stronę i reklamę pod SEO. Poznasz również swoich odbiorców i ich preferencje.

Masz kontrolę nad reklamami

Możesz dowolnie włączać i wyłączać reklamy. Jeśli uzbierasz spora ilość wejść na stronę i klientów możesz zatrzymać reklamę i puścić ja dalej, gdy wyniki spadną.

Spadek na wykresie - smutny Pan

Google Ads – wady

W parze z plusami często idą jakieś minusy – także tutaj. Dlatego poznajmy teraz wady Google Ads.

Płacisz za każde kliknięcie reklamę

Niezależnie od tego, czy wejście na stronę da ci zarobek, płacisz za każde kliknięcie reklamę. Może się tak zdarzyć, że więcej wejść będzie od osób, które weszły omyłkowo lub nie mają zamiaru nic kupować na Twojej stronie, zdarza się to bardzo często, gdy osoba bez doświadczenia tworzy kampanię reklamową samodzielnie i nieprawidłowo ustawia typ dopasowania słów kluczowych.

Konkurencja podwyższa stawki za reklamę

Jeżeli w danej branży występuje duża konkurencja, koszt za kliknięcia wzrasta. Jeśli stawka za słowo kluczowe jest niska, może to spowodować, że Twoja reklama może nie być w ogóle widoczna.

Brak budżetu = zatrzymanie reklamy

Jeśli nie masz budżetu, Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Po wyczerpaniu budżetu reklamy Google Ads się wyłączają. Pozycjonowanie SEO jest długoterminowe – napisane raz teksty zgodnie z zasadami SEO, przez dłuższy czas będą Ci przynosiły wyświetlania pod daną frazę. Jest to lepsze rozwiązanie, jednak proces tworzenia jest dłuższy. Jeśli zależy ci na szybkiej reklamie i być może szybkich zyskach, lepszym rozwiązaniem jest Google Ads.

Reklama jest ograniczona

Jesteś ograniczony przez dozwoloną liczbę znaków. Dostępne są trzy 30-znakowe nagłówki, dwie duże 90-znakowe linie opisu i dostosowywany wyświetlany adres URL. Reklama musi zawierać przyciągający uwagę nagłówek, słowa kluczowe, korzyści i wezwanie do działania. Dlatego ograniczona długość reklamy stanowi nie lada wyzwanie, aby zamieścić w niej wszystko, co chcesz.

 

Podsumowanie

Mamy nadzieję, że te zalety i wady Google Ads pomogły Ci w podjęciu decyzji, czy Google Ads jest odpowiedni dla Twojej firmy. Google Ads ma wiele zalet i wad, ale jeśli chcesz zwiększyć swoją obecność w Internecie i generować konwersje online, jest to świetny sposób na dotarcie do grupy docelowej. W naszej agencji oferujemy usługi reklamowe na najwyższym poziomie, także z zakresu Google Ads.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Google Ads – czym jest i jakie daje efekty?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h