Google Analytics – nie taki diabeł straszny jak go malują – dlaczego warto korzystać z tego narzędzia?

Spis treści

Google Analytics

Google Analytics to internetowe narzędzie, które umożliwia dogłębną analizę wszystkich danych z Twojej witryny. Z pomocą Google Analytics uzyskamy bardzo cenne informacji na temat użytkowników odwiedzających naszą stronę internetową i ich działań. Pomimo wielu zalet, wielu właścicieli witryn www nie korzysta z Google Analytics, ponieważ uważa je za zbyt skomplikowane. My wyjaśniamy, dlaczego analityka internetowa jest teraz tak ważna.

Usługi Google Analytics są nieocenionym pomocnikiem dla właściciela strony www

Obecnie praktycznie wszystkie szanujące się firmy posiadają stronę internetową. To właśnie ona jest zazwyczaj „centrum” wszystkich działań marketingowych: kampanii reklamowych w Google i na Facebooku, SEO, mailingu itp. Dlatego bardzo ważne jest, abyś poznał efekty, jakie przynosi firmowa witryna. W tym celu musisz znać szczegółowe informacje o tym, jak wygląda aktywność użytkowników na Twojej stronie www, co robią na poszczególnych podstronach i jaki jest średni czas trwania sesji.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz witrynę e-commerce, czy bloga, z pewnością chcesz zrozumieć i przestudiować zachowanie odwiedzających, aby osiągać lepsze wyniki. Podpowiadamy jak można wykorzystać Google Analytics w tym celu.

Konto Google Analytics pomoże Ci zbierać dane ze strony bez żadnego wysiłku z Twojej strony

Kod śledzenia Google Analytics to bardzo wygodna funkcja, która sprawia, że nie trzeba wczytywać się już w wykresy i przepisywać danych w poszczególne tabelki raportu. Wszystko, co musisz zrobić, to założyć konto Google Analytics i skopiować prosty fragment kodu na swoją stronę internetową. Umożliwi to Google Analytics automatyczne rozpoczęcie zbierania danych z Twojej witryny i tworzenie odpowiednich raportów. Oznacza to, że nie musisz wykonywać już żadnych działań, aby uzyskać te dane. Google Analytics wykona całą pracę za Ciebie.

Możesz nawet uzyskać dostęp do swoich raportów natychmiast, w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możesz szybko wdrożyć strategie poprawiające wydajność Twojej witryny.

Google Analytics jest kompatybilne z wieloma programami i urządzeniami

Kolejną niezwykłą cechą Google Analytics jest to, że można go łatwo zintegrować z innymi narzędziami i platformami. Podobnie jak wszystkie inne usługi Google, Google Analytics ma przejrzysty i łatwy w użyciu interfejs. Nie tylko można z niego korzystać na komputerze, ale również na tabletach i smartfonach.

Google Analytics jest też świetnie zintegrowane z Google Ads. Łącząc konto Ads z Analytics, w zasadzie łączysz dwa narzędzia i umożliwiasz im współpracę. Ta połączona praca zapewni Ci praktyczne wskazówki, które doprowadzą do sukcesu Twoich kampanii Google Ads.

Co można sprawdzić w Google Analytics?

Narzędzie Google to prawdziwa kopalnia informacji – daje nam więcej niż wypełnienie formularza kontaktowego przez użytkownika. Czego możemy dowiedzieć się z Google Analytics?

Możesz odkryć jak użytkownicy znajdują Twoją witrynę

Obecnie istnieje ponad 1 miliard witryn internetowych. Każda z nich walczy o uwagę użytkowników Internetu, którzy mają aż za dużo opcji. Informacje o tym jak internauci trafiają na naszą stronę, jest bardzo cenne. Google Analytics ma całą sekcję nazwaną Pozyskiwanie, poświęconą dostarczaniu informacji o tym, jak odwiedzający Twoją witrynę ją znaleźli. Google śledzi, ile osób trafia na Twoją witrynę po kliknięciu linku w wynikach wyszukiwania (wyniki organiczne), ile osób wchodzi z linków udostępnianych w mediach społecznościowych, z innych witryn, z płatnych reklam i wpisując Twoją witrynę bezpośrednio w wyszukiwarkę.

Możesz śledzić, co robią ludzie, gdy są na Twojej witrynie

Przyciągnięcie odwiedzających do Twojej witryny to pierwsze zadanie, z którym musisz się zmierzyć się, ale to nie koniec. Musisz też postarać się o to, żeby na niej zostali, a najlepiej na nią wrócili. Google Analytics śledzi również te informacje. Sekcja Zachowanie w Google Analytics dostarcza informacji o tym, które strony w Twojej witrynie odwiedzają użytkownicy jako pierwsze, na jakie strony następnie przechodzą następnie i jak długi czas spędzają na Twojej witrynie.

Google Analytics to kopalnia wiedzy na temat odwiedzających Twoją stronę www

Dzięki Google Analytics możesz odkryć cenne dane o swoich odbiorcach. Sekcja Odbiorcy zawiera wiele informacji o osobach odwiedzających Twoją witrynę, takich jak ich wiek, płeć, zainteresowania, urządzenia, z których korzystają i lokalizacja. Dostarcza również danych o tym, w jaki sposób odwiedzający zostali skierowani do Twojej witryny.

Analizy statystyk serwisów www pozwolą Ci zrozumieć użytkowników

Dzięki Google Analytics możesz uzyskać wiele informacji na temat osób odwiedzających Twoją witrynę: ich płeć, wiek, preferencje, region, z którego pochodzą to jednak nie wszystko. Możesz też dowiedzieć się dlaczego opuszczają Twoją stronę bez zakupu czy uzupełnienia formularza kontaktowego.

Współczynnik odrzuceń to jeden z najważniejszych wskaźników, który odnosi się do odsetka użytkowników, którzy opuszczają Twoją witrynę po odwiedzeniu tylko jednej strony. Oczywiście niezwykle ważne jest obniżenie tej wartości do minimum. Wiele firm obserwuje duży ruch na stronie, ale niewystarczającą liczbę konwersji. Oznacza to, że odwiedzający odwiedzają Twoją witrynę, ale nie znajdują tego, czego szukają. Prowadzi to do wysokiego współczynnika odrzuceń.

Wysoki współczynnik odrzuceń wymaga natychmiastowego działania w celu ustalenia przyczyny. Google Analytics zapewnia szczegółowy raport o stronach, które mają wysoki współczynnik odrzuceń. Przyczyną wysokiego współczynnika może być to, że Twoja witryna nie jest odpowiednio zoptymalizowana lub strona docelowa nie jest wystarczająco atrakcyjna. Dlatego dzięki szczegółowemu raportowi na temat współczynnika odrzuceń możesz znaleźć sposoby i środki na jego zmniejszenie.

Co zrobić z pomocą Google Analytics?

Analizy statystyk serwisów www będą dla nas pierwszym krokiem do zmian na stronie. Możemy dowiedzieć się, że mało użytkowników korzysta z naszej strony na urządzeniach mobilnych, może warto więc zadbać o lepszą responsywność. Może większość odwiedzających poddaje się na pewnym etapie zakupu w naszym sklepie internetowym, ponieważ jedna ze stron jest źle zaprojektowana. Każda taka informacja jest bardzo cenna dla właściciela strony www, dlatego Google Analytics to teraz już nie tylko przydatny dodatek, ale praktycznie konieczność.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Google Analytics – nie taki diabeł straszny jak go malują – dlaczego warto korzystać z tego narzędzia?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h