Spis treści
Jeśli tu jesteś, przed Tobą wydarzenie, od którego zależy dalszy rozwój Twojej firmy. Strona internetowa potrafi wznieść przedsiębiorstwo do nowego, wirtualnego wymiaru, w którym to docieranie do Klientów jest proste, przyjemne i, co istotne, opłacalne!
Jednak zanim Twoja witryna zacznie generować zyski, należy w nią nieco zainwestować. Ile kosztuje strona internetowa i od czego zależy jej cena?
Usiądź wygodnie, rakieta Devispace zabiera Cię w podróż do Wszechświata Internetu!
Stworzenie strony internetowej cena — od czego zależy?
Zadając pytanie „Ile kosztuje zrobienie strony internetowej?” najczęściej usłyszysz „To zależy”. I nie jest to przejaw lenistwa bądź arogancji Twojego rozmówcy, lecz szeregu aspektów, które wpływają na cenę strony internetowej. Jakich?
Wykonawca strony
Główna różnica w cenie zależy od wykonawcy. To od niego zależy próg cenowy, na którym stworzysz stronę internetową. Warto przyjrzeć się dwóm najczęściej wybieranym rodzajom wykonawców: freelancer kontra agencja interaktywna.
Freelancer to osoba, która zazwyczaj samodzielnie zajmuje się wybraną profesją. W przypadku stron internetowych jest to programista, projektant graficzny, copywriter w jednym. Jego lista zalet obejmuje zdecydowanie niższe ceny niż te w agencji i…w zasadzie na tym może się skończyć. Ciężko jest bowiem znaleźć freelancera, który będzie specjalistą w każdej dziedzinie z zakresu tworzenia stron internetowych. Dodając do tego stosunkowo krótki czas poświęcony na założenie strony internetowej, ta współpraca może skutkować, w ”najlepszym” przypadku tylko Twoim niezadowoleniem.
Z kolei agencja interaktywna to zespół doświadczonych specjalistów od projektowania, kreowania treści, tworzenia grafik i kodowania, którzy poświęcą odpowiednią ilość czasu i stworzą kompletną, oryginalną i funkcjonalną stronę internetową. Cena za ich usługi jest większa, jednak ta inwestycja zwraca się w krótkim czasie. To oni potrafią tchnąć życie w witrynę www, tak, aby stała się żywym miejscem spotkań Twoich Klientów!
Składowe ceny strony internetowej
Zacznijmy od tych, które kryją się na zapleczu warsztatu stron internetowych. Zajrzyjmy tam, gdzie przecięty Klient chcący witrynę www najczęściej nie zagląda!
Złożoność projektu witryny www
Cena bezpośrednio wynika z ilości pracy poświęconej stronie internetowej. Jeżeli projektowanie stron internetowych jest obszerne i zawiera wiele podstron, cena będzie im wyższa, im wyższe Twoje wymagania.
Skomplikowanie programowania strony internetowej
Skomplikowanie od złożoności różni się tym, że nawet strona typu One-Page może być wyzwaniem dla programisty! Wymyślne animacje, skomplikowane kody i wysokie oczekiwania będą miały wprost proporcjonalny wpływ na cenę.
Rodzaj systemu zarządzania stroną
Wybór systemu zarządzania stroną (CMS) istotnie rzutuje na cenę. Jednak nie musisz być specjalistą i wiedzieć, jaki system będzie najlepszy. Podpowiedzą Ci to wykonawcy strony, którzy postawią na najbardziej skuteczne rozwiązanie. Jednym z najczęściej wybieranych systemów jest WordPress. Przyczynia się do wzrostu końcowej ceny, jednak jego funkcjonalność i możliwość łatwego administrowania strony internetowej przez Ciebie jest tego warta.
Zakres prac graficznych i ilość tekstu
Zazwyczaj stronę internetową tworzy kilku specjalistów w swojej dziedzinie. Indywidualne grafiki wymagają nakładu czasu i pracy, która jak wiadomo, wchodzi w skład wyceny. Tak samo z tekstami. Stworzenie treści na Twoją stronę wymaga pracy copywritera, którego czas również wlicza się w ogólną cenę.
Rodzaj strony internetowej a cena
Wszystkie powyższe „warsztatowe” zależności oparte są na rodzaju strony, na którą się zdecydujesz. Dzięki temu jesteśmy w stanie określić cennik stron internetowych. Co prawda wciąż są to ceny w „widełkach”, ponieważ dokładna wycena należy do realizatora Twojej strony internetowej.
Szukając wyceny strony internetowej, należy, chociaż mniej więcej wiedzieć jakiego rodzaju strony internetowej potrzebujesz.
One-page i Landing-page
Stworzenie stron posiadających jedną podstronę zajmuje najmniej czasu, pracy i kosztów.
One-page to jednostronicowa witryna będąca formą wizytówki danej firmy. Najczęściej wyeksponowana jest jedna usługa bądź produkt oferowany przez dane przedsiębiorstwo. Wszystkie niezbędne informacje, grafiki i działania umieszczone są w sekcjach na one-page’u i przystępnie przedstawione. To ten rodzaj strony odpowiada na zapytania o kontakt, podmiot działań czy siedzibę firmy.
Landing-page to również jedna strona, jednak pełni nieco inne zadanie niż one-page. To do niej trafia się po kliknięciu Twojej reklamy, dlatego powinna stanowić jej kontynuację i rozbudowanie. Landing-page często tworzy się na potrzeby kampanii marketingowych. Może być to samodzielna strona bądź dodana do głównej strony firmowej.
Rozbudowana strona firmowa
Bogata w podstrony, treści i możliwości — strona firmowa!
Najczęściej zaczyna się od startu i prowadzi poprzez zakładkę z ofertą, „o nas”, galerią, blogiem, a nawet możliwością umówienia się na wizytę!
Ten rodzaj strony kompleksowo odpowiada na potrzeby firmy, przedstawiając jej najważniejsze aspekty w funkcjonalnym kroju. To coś więcej niż strona informacyjna — to strona, na której Twoja firma prowadzi działalność!
Wszelkie konwersje prowadzą właśnie do niej, a generowany ruch przekłada się na realne zyski. Nic zatem dziwnego, że koszt strony internetowej tego rodzaju jest wyższy niż typowego one-page.
Strona z blogiem
Twoja strona internetowa nie musi być „firmowa”. Jeśli hobbystycznie pragniesz prowadzić bloga, Twój budżet prawie nie odczuje jej tworzenia. Strony blogowe są stosunkowo niewymagające, również w późniejszym zarządzaniu.
Sklep internetowy
Strona ze sklepem internetowym pozwala Ci przenieść sprzedaż do wirtualnego świata! Funkcjonalna strona www ze sprawnie działającym systemem płatności sprawi, że sprzedasz więcej! Wiele możliwości, produktów i nowych klientów — cena za stworzenie sklepu internetowego jest tego warta!
Ile kosztuje strona internetowa? — cennik stron internetowych*
Jeśli znasz już zależności, które bezpośrednio wpływają na cenę, zerknij na cennik stron www i przekonaj się ile, (mniej więcej) zapłacisz na swoją stronę internetową!
One-page / Landing-page = 2500 – 4000 zł
Strona firmowa = 3500 – 6000 zł – <w zależności od potrzeb Twojej wymarzonej strony internetowej>
Strona z blogiem = 4000 – 6000 zł
Sklep internetowy = 7000 – 15000 zł – <w zależności od potrzeb Twojej wymarzonej strony internetowej>
* Powyższy cennik przedstawia średnią ofert na rynku. Ceny stron internetowych Devispace mogą się nieznacznie różnić z racji na specyfikację i personalizację Twojego projektu. Tworzymy strony internetowe specjalnie dla Ciebie!
Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej?
Czy stworzenie strony internetowej cennik to jedyny koszt niej dotyczący? Niestety nie.
Aby strona funkcjonowała, należy regularnie uiszczać opłaty na jej utrzymanie. Spokojnie — nie są to wygórowane ceny! Sprawdź!
Koszty za domenę i hosting
Utrzymanie strony internetowej dotyczy corocznego opłacania nazwy strony (domeny) oraz wynajmowanie miejsca na serwerze (hosting). Unikanie opłat poskutkuje niesprawną stroną pozbawioną funkcjonalności i użytkowników.
Domena = 50 – 150 zł rocznie
Hosting = 100 – 300 zł rocznie
Podany przedział cenowy zależy od usługodawcy oraz przestrzeni serwera potrzebnego na Twój hosting.
Domena, hosting, serwer — o co z nimi chodzi? Dowiedz się z naszego artykułu!
Koszt za administrowanie strony www
Jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie zarządzać witryną, należy pomyśleć o zleceniu jej administrowania zewnętrznej firmie. Aktualizacje i czuwanie nad stroną internetową jest niesamowicie istotne. Niedopilnowanie jej i niekorzystne zmiany mogą w mig spowodować utratę zainteresowania przez użytkowników i ich ucieczkę do konkurencji!
Administrowanie = 300-1000 zł na miesiąc
Jak widzisz, cena strony internetowej ZALEŻY od wielu czynników.
W Devispace wysłuchamy Twoich potrzeb i zaproponujemy najlepsze rozwiązania, które w uczciwej cenie spełnią, a nawet przejdą Twoje oczekiwania!
Skontaktuj się z nami i dowiedz się, ile kosztuje Twoja profesjonalna strona internetowa!