Influencer marketing – jak dobrze wykorzystać potencjał influencera?

Spis treści

Współpraca z influencerami to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form marketingu internetowego. Opiera się na zaufaniu, jakim followersi obdarzają danego twórcę. Tym sposobem można dotrzeć do dziesiątek i setek tysięcy nowych użytkowników. Współpraca z influencerami oznacza przekazanie naszego produktu w ręce profesjonalisty, który zna najnowsze trendy, wie jak dotrzeć do swoich obserwujących i ma z nimi realne reakcje. Dzięki temu zyskujemy zaufanie do marki i produktu.

Kim jest influencer?

Ponieważ samo pojęcie influencera jest stosunkowo nowe, to na początek warto wyjaśnić kim jest. Można go opisać jako osobę, która działa w social mediach, najczęściej na Instagramie, Facebooku, TikToku albo Youtubie. Za pomocą swoich treści (postów, zdjęć, filmików) wpływa na swoich odbiorców i ich upodobania. Obecnie influencerzy posiadają tysiące, a nawet miliony obserwujących, którzy chcą naśladować ich życie, wygląd i wybory.

Na czym polega influencer marketing?

Ten sposób marketingu jest niczym innym jak wykorzystaniem wizerunku i wpływów znanej osoby do reklamy naszego produktu lub usługi. Influencer otrzymuje dany produkt i przedstawia go na swoim kanale. Może tego dokonać na wiele sposobów. Może wykorzystać dany produkt w swojej codziennej działalności: gotowaniu, robieniu makijażu, graniu w gry komputerowe czy ćwiczeniach. Może też zaprezentować towar w formie unboxingu – na oczach obserwujących rozpakowywać produkt i opisywać jego cechy. W przypadku reklamy usługi influencer może na swoim kanale zaprezentować wizytę w danym salonie kosmetycznym czy podróż z danym biurem podróży. Sposób reklamy produktu zależy tylko od inwencji twórczej influencera i wymagań marki.

Widoczność marki w influencer marketingu

Podczas takiej współpracy influencer może zaprezentować wygląd produktu, jego nazwę, zazwyczaj oznacza też profil marki przy swoim poście. Dzięki temu trafia na niego nowa grupa użytkowników, do których skierowana była reklama. Zgodnie z najnowszymi przepisami influencer musi też oznaczyć post jako „współpracę”, dzięki czemu jego obserwujący są świadomi, że jest to materiał reklamowy.

influencer

Dlaczego warto zainwestować w influencer marketing?

Kiedyś w celu reklamy zatrudniało się znane osoby do reklamy telewizyjnej albo kampanii w gazetach. Dzisiaj takie metody reklamy są coraz mniej skuteczne, dlatego trzeba skierować się w stronę social mediów. A ich królami są właśnie influencerzy. To oni wiedzą najlepiej jak zareklamować dany produkt, jak trafić do swoich użytkowników. Ponieważ obserwujący darzą ich zaufaniem, to automatycznie wzrasta ich zaufanie do danego produktu, marki czy usługi. Użytkownicy traktują taką rekomendację na równi z poleceniem od bliskiej osoby. Jest to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form marketingu.

Jak wybrać influencera do naszej kampanii?

Decydując się na konkretnego influencera, musimy zwrócić uwagę na kilka czynników. Przede wszystkim jego liczbę obserwujących. Decydując się na influencer marketing, chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego warto sprawdzić ilość obserwujących, ale też statystyki, a więc zaangażowanie użytkowników.

Wybierz influencera zgodnego z działalnością Twojej marki

W influencer marketingu nie chodzi tylko o wykorzystanie czyjejś popularności, ale też o trafienie do odbiorców, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem. Dlatego wybierając influencera należy sprawdzić, jaki jest charakter jego profilu: czy jest to kanał kulinarny, kosmetyczny, samochodowy, podróżniczy, itp. Niektóre profile nie muszą być dokładnie określone, dlatego trzeba poobserwować treści, jakie wstawia dana osoba. Jeżeli jest to młoda matka, która dzieli się swoim życiem, to będzie to odpowiednia osoba do reklamy produktu skierowanego właśnie do tej grupy.

Zwróć uwagę na wiek obserwujących

Bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze influencera jest zbadanie wieku jego obserwatorów. Musimy dobrać ten czynnik do naszych potrzeb. Jeżeli np. reklamujemy pralki, to wykorzystanie influencera, który dociera do grupy wiekowej 12-18 minie się z celem. Nasz produkt musi wpasować się w charakter profilu, dzięki czemu reklama będzie bardziej wiarygodna, a tym samym skuteczna.

Kluczowe czynniki przy wyborze influencerów

Decydując się na influencer marketing, należy wybrać osobę, która cieszy się dobrą opinią, nie jest kontrowersyjna i nie bierze udziału w aferach. Publikowanie postów na kontrowersyjne tematy może oznaczać bardzo szybki spadek obserwujących, co wpłynie też na odbiór naszej reklamy.

Wybór influencera jest na pewno złożonym procesem, do którego potrzebna jest specjalistyczna wiedza i znajomość social mediów.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu