Instagram dla biznesu: jak stworzyć profil, który przyciąga klientów?

Spis treści

Instagram dla biznesu: jak stworzyć profil, który przyciąga klientów?

Instagram to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi do promowania usług i produktów w sieci. Posiadanie konta na tej platformie jest wręcz uważane za przejaw profesjonalnego podejścia do biznesu. Ważne jest jednak umiejętne zaprezentowanie się w mediach społecznościowych. Z tego powodu postanowiliśmy podzielić się kilkoma cennymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia skutecznych profili biznesowych na Instagramie. Miłej lektury!

Stwórz konto firmowe

Na Instagramie masz do wyboru dwa rodzaje kont: osobiste i profesjonalne. Podczas tworzenia profilu postaw na konto profesjonalne, ponieważ pozwoli Ci to uzyskać dostęp do cennych danych analitycznych i ważnych funkcji stworzonych z myślą o właścicielach biznesów. Następnie określ kategorię swojego konta – profil Twórca jest przeznaczona raczej dla influencerów, blogerów, artystów i osób publicznych, natomiast opcja Firma to rozwiązanie dedykowane firmom, markom i organizacjom.

Wybierz odpowiednią nazwę konta

Nazwa Twojego konta firmowego nie powinna być przypadkowa. To właśnie dzięki niej rozpoznają i zapamiętają Cię użytkownicy. W związku z tym postaw raczej po prostu na oficjalną nazwę Twojej firmy. Jeśli wybrana przez Ciebie nazwa jest już zarezerwowana, to postaraj się dodać pasujące słowo np. z lokalizacją (Polska, Warszawa) lub branżą (logistyka, IT). Unikaj raczej przypadkowych nazw, ponieważ użytkownicy Instagrama nie znajdą Cię w przypadku wpisania nazwy firmy w wyszukiwarce platformy.

Dodaj profesjonalne zdjęcie profilowe

Choć zdjęcie profilowe na Instagramie jest dość niewielkich rozmiarów, to zdecydowanie warto poświęcić mu nieco czasu podczas tworzenia profilu. W celu ułatwienia użytkownikom identyfikacji Twojego biznesu postaw na grafikę z wyraźnym logo marki. Dodatkowo możesz umieścić na niej nazwę firmy, jeśli logo jej nie zawiera, nie jest bardzo rozpoznawalne lub nie wskazuje na branżę.

Przygotuj wysokiej jakości sekcję bio

Sekcja bio na Instagramie jest niczym Twoja wizytówka. Ten element na stronie Twojego konta znajduje się na samej górze, tuż pod zdjęciem profilowym. Ponadto jego fragment jest widoczny na liście wyszukiwań obok zdjęcia profilowego. W sekcji bio warto zatem umieścić takie informacje jak nazwa firmy, branża, specjalizacja, lokalizacja i dane kontaktowe. Zachowaj jednak zwięzłość, aby ta część Twojego profilu była przejrzysta i estetyczna. Oprócz tego pomyśl o dodaniu linku do swojej strony internetowej i innych mediów społecznościowych. Postaraj się także dodać ciekawe CTA, które zachęci odwiedzających do wykonania określonych działań.

Instagram dla biznesu: jak stworzyć profil, który przyciąga klientów?

Zadbaj o spójność wizualną

Spójność wizualna to klucz do sukcesu w świecie marketingu online. Podczas tworzenia profilu i treści stosuj te same style, fonty i kolory, których używasz na stronie internetowej, innych mediach społecznościowych i drukowanych materiałach marketingowych. W ten prosty sposób stworzysz spójny wizerunek marki, co świadczy o profesjonalizmie, zapewnia rozpoznawalność i zwiększa szanse na zostanie zapamiętanym przez potencjalnych klientów.

Regularnie publikuj wartościowe treści

Algorytmy Instagrama nadal doceniają konta, które dbają o regularność publikowania treści. Częste, systematyczne dodawanie postów, relacji i rolek zwiększy szanse na to, że to właśnie Twój profil będzie wyświetlany użytkownikom potencjalnie zainteresowanym Twoją ofertą. Równie ważne jest to, aby Twoje treści były wartościowe. Postaraj się dzielić swoją wiedzą, zwróć uwagę na poprawność językową i dbaj o oryginalność, a z pewnością szybko zbudujesz na platformie pozycję eksperta w swojej dziedzinie.

Zwróć uwagę na jakość zdjęć i filmów

Współcześni użytkownicy oczekują wysokiej jakości zdjęć, infografik, filmów i innych multimediów. Położenie nacisku na ten aspekt sprawi, że Twoja firma będzie postrzegana przez użytkowników jako profesjonalny biznes. To z kolei może zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty, a także pomóc w budowaniu zaufania względem marki. Możesz samodzielnie tworzyć materiały graficzne i wideo lub powierzyć ich wykonanie doświadczonym specjalistom.

Pamiętaj o interakcji z użytkownikami

Interakcja z użytkownikami może pomóc Ci w zwiększeniu zasięgu marki w mediach społecznościowych oraz zbudowaniu wokół niej lojalnej społeczności. Na dodatek instagramowe algorytmy lubią aktywne konta. Warto zatem regularnie odpowiadać na komentarze pod postami, a także udzielać się pod postami innych twórców i dawać serduszka przy odpowiedziach użytkowników. Dobrym pomysłem może być również zachęcanie w treściach do interakcji czy też organizowanie konkursów, w których do wzięcia udziału konieczne jest np. dodanie komentarza i oznaczenie innych osób.

Korzystaj z narzędzi do promocji firmy

Instagram oferuje kontom profesjonalnym możliwość promowania treści. Warto przeprowadzać płatne kampanie marketingowe, ponieważ jest to skuteczny sposób na dotarcie do użytkowników, którzy nie obserwują Twojego profilu, a mogą być potencjalnie zainteresowani Twoją ofertą. Budżet i czas trwania kampanii możesz ustawić samodzielnie w Menadżerze reklam, gdzie czeka na Ciebie również wiele narzędzi analitycznych pomagających w targetowaniu, monitorowaniu i optymalizacji działań.

Devispace może pochwalić się bogatym doświadczeniem w prowadzeniu mediów społecznościowych dla firm z różnych branż. Skontaktuj się z nami, jeśli zależy Ci na osiąganiu świetnych wyników na Instagramie!

Skontaktuj się z nami!

a my z prędkością światła odpowiemy na wszystkie Twoje potrzeby!

Udostępnij wpis:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram
Pinterest

Może będziesz zainteresowany tym:

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Instagram dla biznesu: jak stworzyć profil, który przyciąga klientów?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h