Spis treści
Zapadła decyzja:
– Tak, chcę mieć stronę internetową. Tak, mam specjalistów, którzy zajmą się jej tworzeniem. Co…?! Mam zrobić coś jeszcze?
Budowa strony internetowej to istotne wydarzenie dla firmy, dlatego warto wiedzieć, od czego zacząć. Jeśli tworzenie strony www jest tuż przed Tobą bądź zależy Ci na zmianie dotychczasowej witryny — dowiedz się jak przygotować się do budowy wymarzonej strony internetowej.
Co przygotować na pierwsze spotkanie dotyczące strony internetowej?
Przede wszystkim: siebie.
Masz obraz swojej wymarzonej strony internetowej? Świetnie! Teraz postaraj się przekazać go realizatorom najrzetelniej, jak się da.
Co będzie Ci potrzebne?
Analiza konkurencji
Warto trzymać rękę na pulsie i monitorować poczynania konkurencji. Analizowanie jej działań pomaga w kreowaniu własnych.
W przypadku strony internetowej przyjrzenie się witrynie konkurencji może także zwrócić Twoją uwagę na istotne elementy zastosowane w danej branży. Działania te mają na celu inspiracje, ale również wyczulenie na nieumyślne powielanie treści i rozwiązań.
Inspiracje
Inspiracje do strony internetowej są na każdym kroku. Od wspomnianej już analizy konkurencji, poprzez codzienną działalność Twojej firmy, aż do stron niezwiązanych z przedmiotem działań marki.
Przestrzeń Internetu jest nieograniczonym zasobem inspiracji, z którego czerpanie pozwala znaleźć złoty środek. To właśnie dla niego warto zbierać, zapisywać i korzystać z rozwiązań zaobserwowanych w Internecie.
Posiadane materiały
Twoja identyfikacja wizualna to baza wyjściowa dla nas — specjalistów projektujących stronę internetową. Jeśli posiadasz logo wraz z księgą znaku, zdjęcia bądź grafiki oraz teksty, które chcesz umieścić na swojej stronie — śmiało zabierz je na pierwsze spotkanie.
Jeśli nie masz jeszcze identyfikacji wizualnej, nie przejmuj się. Devispace działa kompleksowo!
Otwarta głowa
Świetnie, jeśli masz swoją wizję strony i potrafisz ją przedstawić. Pamiętaj jednak o zaufaniu osobom doświadczonym w tworzeniu stron internetowych. Zachowaj „otwartą głowę”
na sugestie i rozwiązania proponowane przez specjalistów. Dzięki temu w blasku wspólnej burzy mózgów może powstać jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa i Twoja strona internetowa!
Jakich pytań spodziewać się podczas pierwszej rozmowy o stronie internetowej?
Trzeba przyznać, że jako specjaliści od tworzenia stron internetowych mamy wiele talentów, jednak (jeszcze) nie potrafimy czytać w myślach. Dlatego tak istotne jest uzyskanie od Ciebie kluczowych informacji na temat powstającej witryny.
Wiedząc, jakich pytań możesz spodziewać się na pierwszej rozmowie, lepiej się do niej przygotujesz, a w konsekwencji usprawnisz proces tworzenia strony.
Czy masz już stronę internetową?
Zapewne pierwsze pytanie, które usłyszysz. Nic dziwnego, ponieważ od tego zależy zakres pracy i baza do dalszych działań.
Jeżeli odpowiesz twierdząco, możesz spodziewać się prośby o zaprezentowanie strony, a następnie wskazanie obszarów, które nie spełniają Twoich wymagań.
Jednak jeśli tworzysz swoją pierwszą stronę www, dalsze etapy rozmowy będą ramami do stworzenia wyjątkowego arcydzieła!
Jaki jest obszar działań Twojej firmy?
Informacja o tym, czym zajmuje się Twoje przedsiębiorstwo, rozpocznie kreowanie wizji i struktury strony internetowej. W zależności od branży proponujemy konkretne rozwiązania.
Postaraj się dokładnie wytłumaczyć działania firmy, a także przedstaw pokrótce jej historię i wartości. Oddanie charakteru firmy na stronie www zapewni bardziej realną identyfikację.
Zastanów się, jak chcesz przedstawić swoją firmę. To dobry moment na podanie wyróżników. Na ich podstawie można oprzeć ciekawe rozwiązania uwydatniające potencjał Twojej firmy.
Jaki cel ma Twoja strona internetowa?
Czy cele firmy są równoznaczny z celami tworzonej strony internetowej? Nie zawsze.
Witryna to narzędzie do realizacji konkretnych założeń, dlatego pomyśl, co chcesz osiągnąć poprzez stronę internetową?
Zależy Ci na budowaniu świadomości dotyczącej Twoich produktów, usług, bądź po prostu firmy? Potrzebujesz strony do kampanii marketingowej? A może chcesz prowadzić sprzedaż internetową? Bądź…wiele więcej.
W zależności od Twojej odpowiedzi dobierzemy technologię, która najlepiej sprosta zadaniu.
Do kogo kierowana jest strona internetowa?
Grupa docelowa. Tylko tyle i aż tyle.
Prowadząc firmę, zapewne dobrze wiesz, jaki jest profil Twojego klienta. Projektując twoją stronę internetową i tworząc na nią treści, również powinniśmy go poznać. Aspekt wizualny i forma przekazu powinna być dopasowana do grupy odbiorców.
Jak rozbudowana ma być strona internetowa?
Być może wiesz już, co ma znaleźć się na Twojej stronie i to właściwy moment, aby przedstawić swoją wizję.
Struktura strony internetowej zależy od złożoności celów, jakie ma spełniać. Przykładowo strona typu one-page będzie wymagać mniejszego rozbudowania, niżeli sklep internetowy.
Tworzenie strony internetowej usprawnisz, wiedząc:
Ile podstron ma znaleźć się na stronie internetowej?
Liczba podstron wskazuje na stopień rozbudowania strony. Zastanów się, ile kategorii powinna mieć Twoja witryna.
Chcesz, aby kontakt z Twoją firmą ułatwiał formularz? Czy prowadzisz newsletter i chcesz, aby użytkownicy zapisywali się na niego z poziomu strony?
Spokojnie, nie musisz wiedzieć wszystkiego. Jesteśmy od tego, aby zaproponować Ci najlepsze rozwiązania dla Twojej firmy.
Czy strona ma być w wielu wersjach językowych?
Proste pytanie, od którego zależy budowa strony internetowej. Teraz wystarczająca będzie strona w jednym języku? Ok, nie musisz się martwić o przyszłość. Gdy Twoja firma urośnie i pojawi się na zagranicznym rynku (czego Ci życzymy), będzie można zmodyfikować stronę tak, by była gotowa podbijać świat!
Czy posiadasz materiały i inspiracje do tworzenia strony internetowej?
Widzisz, mówiliśmy, że się przydadzą!
W tym momencie niezwykle pomocne będzie podzielenie się z nami tym, co Cię zainspirowało. Rozwiązania, szata graficzna, układ strony…
Im więcej materiałów, tym lepiej!
Jaki jest Twój budżet na stronę internetową?
Pożądana odpowiedź na pytanie o koszt strony internetowej zależy od wielu zmiennych. Na końcu wstępnej rozmowy będziemy w stanie określić przewidywany budżet potrzebny na stworzenie omówionej strony.
W trakcie pracy Twój projekt strony internetowej może ewoluować. Jednak jeżeli zmiany proponowane przez nasz zespół lub przez Ciebie wpłyną na cenę — poinformujemy Cię przed ich wprowadzeniem!
Wierzymy, że kluczem do udanej współpracy jest elastyczność, zrozumienie i dostosowanie do dynamicznej przestrzeni Internetu.
Na szczęście w Devispace zajmujemy się poskramianiem internetowych przestrzeni…zawodowo!
Szukasz „strona internetowa Gdańsk”? Gratulacje, właśnie znalazłaś_eś!