Jak utrzymać spójność na profilach social media?

Spis treści

Jak utrzymać spójność na profilach social media?

Na zaufanie klienta do marki składa się wiele elementów, z czego z wielu na pewno on sam nie zdaje sobie sprawy. Jednym z takich czynników jest spójność przekazu w social media – chociaż niewielu z nas wymieniłoby ten aspekt, to podświadomie oceniamy treści marki na różnych platformach. Jeżeli pomimo różnic pomiędzy poszczególnymi stronami posty marki do siebie pasują i wiele je łączy, to automatycznie lepiej oceniamy daną firmę i jej media społecznościowe.

Prowadzenia profili społecznościowych w spójny sposób to część wizerunku marki

Branding obejmuje wszystko, zaczynając od spójnych logo, kolorów Twojej firmy i rodzajów języka pisanego, przez treści, które tworzysz aż po obrazy, które umieszczasz w mediach społecznościowych. Właśnie tutaj należy zacząć tworzenie spójnych social media. Musisz zastanowić się, jakie kolory są najważniejsze dla Twojej marki, jaka czcionka oddaje jej charakter, jakim językiem chcesz zwracać się do swoich odbiorców. Spójność wszystkich tych elementów sprawi, że klienci będą mieli wrażenie porządku i nie będą zdezorientowani, korzystając z różnych platform w celu obserwowania Twojej marki.

W ten sposób kampanie reklamowe w sieciach społecznościowych będą też bardziej efektywne, trafią do szerokiego grona odbiorców, a budżet reklamowy może być lepiej rozplanowany.

Prowadzenie social mediów – kolorystyka to podstawa

Pierwszym czynnikiem, który zauważamy po wejściu na Instagrama, Pinteresta, Facebooka czy inne serwisy społecznościowe danej firmy, jest na pewno kolorystyka. Mowa tutaj o barwach zdjęć, czcionek, tła postów czy elementów graficznych. To właśnie kolory pomogą nam najbardziej w zachowaniu spójności w social mediach. Prosty przykład: każdy z nas kojarzy charakterystyczny fiolet wykorzystywany przez markę Milka. Wyobraźmy sobie, że po wejściu na media społecznościowe marki nagle atakuje nas…pomarańcz. Od razu mielibyśmy wrażenie, że znaleźliśmy się na złym koncie – może to jednak konto Fanty?

Chociaż nasza marka może nie mieć aż tak charakterystycznej palety kolorystycznej, to i tak musimy zadbać o to, żeby przez nasze posty w social mediach „przewijały się” te same barwy. Jeśli wytyczne Twojej marki obejmują tylko kilka kolorów i chcesz, aby Twoje media społecznościowe oferowały większą różnorodność, możesz wprowadzić 1 do 2 nowych kolorów w swoich postach. Jednak trzymaj się ich i upewnij się, że dobrze współgrają z Twoimi podstawowymi kolorami.

Posiadanie kilku kont w social media nie musi oznaczać tworzenia dużej ilości zdjęć

Chcemy zapewnić naszym użytkownikom różnorodność i dostęp do wielu źródeł informacji o firmie. Na szczęście nie oznacza to stałego robienia sesji naszym produktom, usługom, pracownikom czy siedzibie. Na naszych profilach w social media możemy użyć kilka razy tego samego zdjęcia – wszystko zależy od kontekstu. Na Facebooku czy Twitterze możemy zaprezentować na przykład zdjęcia nowego produktu, które w pewien sposób przedstawiają go użytkownikom. Powinny znaleźć się przy nim podstawowe informacje o danym towarze.

Instagram będzie już jednak miejscem, gdzie możemy postawić na bardziej wizualny aspekt tego, co oferujemy – możemy przedstawić zbliżenia produktu, jego detale, bez całej specyfikacji.

To samo tyczy się wydarzeń związanych z naszą firmą – jedna impreza może być źródłem zdjęć na wiele platform. Ważne będzie to, żeby odpowiednio dopasować klimat i charakter danego zdjęcia do danej strony. Zdjęcia bardziej profesjonalne wstawimy na przykład na LinkedIn. Te zabawne i pokazujące charakter naszych pracowników zachowajmy na przykład na Instagrama czy Tiktoka.

Jak utrzymać spójność na profilach social media?

Pamiętaj, że social media muszą być spójne, ale nie jednakowe

Powodem posiadania kont na kilku platformach jest chęć dotarcia do różnych grup odbiorców. Dlatego właśnie stworzenie spójnej tożsamości marki na każdym z firmowych kont w mediach społecznościowych jest niezwykle ważne, jednak nie oznacza to publikowania dokładnie tych samych treści na każdym z nich. Na każdej platformie powinna znajdować się wyjątkowa oferta, która sprawi, że Twoi odbiorcy będą zaangażowani i będą udzielać się pod danymi treściami.

Wygląd i klimat Twoich profili powinny być podobne, ale ważne jest, aby dostosować treści do potrzeb każdej platformy. Na przykład wspomniany powyżej Instagram to platforma, która opiera się głównie na treściach wizualnych. Dlatego właśnie tutaj powinieneś podkreślać wizualne aspekty swojej marki i skupiać się na swoim wizerunku.

Facebook i LinkedIn to platformy stworzone mniej dla aspektów wizualnych, a bardziej dla angażowania użytkowników w dyskusje. Z kolei TikTok powinien być wykorzystywany do interakcji z klientami w zabawny i kreatywny sposób za pośrednictwem treści wideo.

Wreszcie Twitter powinien być używany do odpowiadania na pytania użytkowników i publikowania aktualizacji z życia firmy.

Chociaż jak widać każda platforma ma inny charakter i cel, to nie wyklucza to wcale spójnych treści. Wręcz przeciwnie – dzięki różnym kanałom komunikacji możesz przekazywać te same treści w różny sposób, co pozwoli Ci na dotarcie do różnych grup odbiorców.

Opieka nad social media – kiedy prowadzenie SM Cię przytłacza

Treści podobne, ale nie jednakowe, spójne, ale nie powtarzające się – jeżeli chcesz docierać do swoich klientów poprzez różne platformy, ale zawiłość social mediów trochę Cię przerasta, z pomocą przyjdzie agencja interaktywna. Specjaliści z takiej firmy mogą zacząć już od podstaw, a więc stworzenia brand identity. Dzięki temu od razu stanie się jasne, jakie kolory czy grafiki powinny znaleźć się w naszych mediach społecznościowych.

Agencja interaktywna doradzi nam też, jakie platformy sprawdzą się dla naszej marki najlepiej: może na TikToku nie znajdziemy potencjalnych klientów, albo wręcz przeciwnie – to z Twittera powinniśmy zrezygnować. Media społecznościowe nie są dla nich tajemnicą, tak samo jak programy służące do analiz wyników kampanii reklamowych. Dzięki nim będziemy mogli lepiej zarządzać kampaniami reklamowymi, co poskutkuje zwiększeniem sprzedaży oraz uzyskaniem nowych klientów.

Prowadzenie social mediów przez ekspertów w tym temacie sprawi, że nasze profile będą nie tylko regularnie aktualizowane, ale też, że wszystkie informacje, które się na nich znajdą, będą zgodne z brand identity i będą budować świadomość naszej marki. Koszt obsługi social media szybko się nam zwróci w postaci widocznych efektów naszych kampanii reklamowych w portalach społecznościowych.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Jak utrzymać spójność na profilach social media?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h