Jak wykorzystać storytelling podczas projektowania strony i dlaczego dobrze napisane treści to klucz do sukcesu?

Spis treści

Jak wykorzystać storytelling podczas projektowania strony

Storytelling to jeden z najważniejszych trendów w świecie marketingu treści. Zrozumienie jego zasad działania i wprowadzenie go podczas projektowania strony może przynieść twojej firmie mnóstwo korzyści. Równie ważne jest zadbanie o wysokiej jakości treści. Sprawdź, jak wykorzystać storytelling i dobrze napisane teksty do odniesienia sukcesu w branży e-commerce.

Czym jest storytelling?

Storytelling to sztuka opowiadania historii. W kontekście biznesowym oznacza tworzenie narracji wokół marki, produktów czy też usług w celu angażowania odbiorców i budowania z nimi więzi. Przykładem storytellingu może być umieszczenie na stronie internetowej case studies lub historii marki, produktów czy też klientów.

Zalety storytellingu

Wysoka skuteczność

Storytelling ma udowodnioną skuteczność w przekazywaniu informacji. Opowieści są łatwiejsze do zapamiętania niż suche fakty lub dane, dzięki czemu przekaz pozostaje w pamięci odbiorców na dłużej. To z kolei sprawia, że w momencie pojawienia się potrzeby zakupu produktu lub skorzystania z usługi klient może odwiedzić stronę firmy, która jako pierwsza przyjdzie mu na myśl lub będzie budzić pozytywne skojarzenia podczas przeglądania wyników wyszukiwania.

Emocjonalne zaangażowanie odbiorców

Dobre historie potrafią poruszyć emocje odbiorców. Zaangażowanie emocjonalne prowadzi z kolei do większego zainteresowania i większej aktywności, zarówno na stronie, jak i poza nią. Klient odczuwający więź z marką może też być bardziej skłonny do skorzystania z jej oferty.

Budowanie tożsamości marki

Opowiadane historie mogą pomóc w budowaniu tożsamości marki. Przekazywanie wartości, celów i charakteru firmy pozwala klientom lepiej zrozumieć, co marka reprezentuje. W ten sposób mogą też ocenić, czy prezentowane treści odpowiadają ich własnym poglądom i oczekiwaniom względem firm z danej branży.

Wyróżnienie się na tle konkurencji 

W świecie, w którym wiele firm oferuje podobne produkty i usługi, storytelling pozwala na wyróżnienie się i wykreowanie unikalnego obrazu marki. Dobrze poprowadzony marketing narracyjny może dać przewagę konkurencyjną, która może przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe i umocnienie swojej pozycji w branży.

Jak wykorzystać storytelling podczas projektowania strony?

Storytelling warto wprowadzić już na etapie projektowania strony. W ten sposób do przekazu opowieści można będzie również dostosować inne elementy witryny. Dzięki temu możesz uniknąć konieczności wprowadzania zmian lub całkowitego rebrandingu, jeśli zdecydujesz się na storytelling nieco później.

W celu zapewnienia skuteczności marketingu narracyjnego warto już na samym początku określić wartości, misję i cele, które marka chciałaby przekazać odbiorcom. Ponadto ważnym elementem storytellingu jest stworzenie wiarygodnych postaci, których opowieści o doświadczeniu z firmą mogą pomóc w zaangażowaniu odbiorców.

Skutecznym sposobem na osiągnięcie celów marketingowych poprzez storytelling jest też przygotowanie opowieści sukcesu. Takie historie cieszą się sporym zainteresowaniem wśród odbiorców, pozytywnie wpływają na budowanie zaufania względem marki i przekonują potencjalnych klientów do skorzystania z oferty.

Podczas planowania i wdrażania storytellingu należy zachować też spójność. Opowiadane historie powinny współgrać z wartościami marki, designem strony i przekazem marketingowym. Ponadto treści można uatrakcyjnić i wzmocnić poprzez wykorzystanie zdjęć, wideo i interaktywnych elementów strony.

Dlaczego dobrze napisane treści to klucz do sukcesu? 

W dobie natłoku informacji publikowanych online dobrze napisane treści odgrywają kluczową rolę w osiąganiu sukcesu w sieci. Treści stanowią główny sposób komunikacji z odbiorcami, pozwalając na przekazanie informacji, wartości i przekonań marki w przejrzysty i angażujący sposób. Skuteczne teksty mają zdolność przyciągania uwagi, budowania zaufania oraz przekonywania do określonych działań, czyli np. skorzystania z oferty marki. Ponadto w bardzo konkurencyjnym środowisku wysokiej jakości treści pozwalają wyróżnić się na tle firm, które nie przykładają dużej uwagi do publikowanych tekstów. 

Jak tworzyć wysokiej jakości treści? 

Wbrew pozorom stworzenie wysokiej jakości treści wcale nie musi być trudne. Wystarczy tylko trzymać się kilku prostych zasad. Przede wszystkim należy zrozumieć potrzeby i preferencje grupy docelowej. W tym celu można wykorzystać różnego rodzaju narzędzia analityczne.

Współcześni odbiorcy cenią sobie również kreatywność i oryginalność. Prezentowane treści powinny być też przejrzyste, łatwe w odbiorze i spójne z wizerunkiem marki. Ponadto skuteczne teksty powinny wpływać na emocje czytelników, zachęcać ich do określonych działań i być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.

Dobrym pomysłem jest zwrócenie się po pomoc do Devispace. Z przyjemnością pomożemy Ci w stworzeniu atrakcyjnych, angażujących i skutecznych treści na stronę internetową!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Jak wykorzystać storytelling podczas projektowania strony i dlaczego dobrze napisane treści to klucz do sukcesu?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h