Jak zdobyć wartościowe leady?

Spis treści

leady

Leady to podstawa każdej sprzedaży, zarówno tej tradycyjnej, jak i e-commerce. Każda strona internetowa czy kampania e-marketingowa ma za zadanie właśnie zdobycie leadów. Jest to jednak klasyczna sytuacja, w której liczy się jakość, a nie ilość. To właśnie wartościowe leady mogą zaważyć o sukcesie naszej firmy. Jak je jednak zdobyć?

Co to jest lead? 

W e-marketingu leadem nazywamy osobę, która wykazała zainteresowanie naszymi produktami albo usługami. Innymi słowy, jest to więc potencjalny klient. Generowanie leadów to jeden z celów (czasami ten podstawowy) każdego działania marketingowego. Oczywiście zdobycie leadu to dopiero początek – zadaniem każdej firmy jest następnie skierowanie klienta w dół lejka sprzedażowego przy pomocy atrakcyjnej oferty i treści na stronie.

Gdzie szukać leadów?

 Firma może zdobyć lead na wiele sposobów:

  •         przez formularz kontaktowy
  •         dzięki newsletterowi
  •         poprzez interakcję z klientem na social media
  •         dzięki telefonowi klienta do naszej firmy
  •         dzięki rozmowie na ChatBoxie
  •         poprzez ściągnięcie ebooka przez użytkownika
  •         zapisanie się na webinar
  •         kliknięcie w reklamę naszego produktu w Internecie.
     

Oczywiście każda firma będzie miała inną metodę pozyskiwania leadów: będzie to zależało od branży, rodzaju klienta, aktywnych kampanii reklamowych, funkcji na stronie internetowej itp. Niezależnie jednak od firmy, czy sposobu uzyskania kontaktu, każdej firmie zależy na wartościowym leadzie.

Jak rozróżnić wartościowego leada?

Leady mogą przybrać różną formę: czasami będzie to tylko zapytanie, czasami podanie imienia i nazwiska, czasami pełnych danych teleadresowych. Oczywiście im więcej informacji na temat potencjalnego klienta posiadamy, tym będzie to lepszy lead. Nie jest to jednak jedyna cecha, która decyduje o wartościowości leada.

O jakości leada decyduje przede wszystkim to, jak bardzo dana osoba jest zainteresowana naszym produktem. Czy weszła na naszą stronę przypadkiem, czy zostawiła swoje informacje tylko w celu porównania ofert? W idealnej sytuacji zapytania na naszej stronie powinny pozostawiać tylko te osoby, które idealnie pasują do profilu naszego potencjalnego klienta. Im lepiej zainteresowania i cechy klienta pasują do naszej firmy i produktu, tym lead jest bardziej wartościowy.

lead

Jak przyciągnąć wartościowe leady?

Oczywiście na leady wysokiej jakości nie wystarczy czekać – trzeba je przyciągnąć do naszej strony. Istnieje na to kilka sposobów.

Pozyskiwanie leadów poprzez odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Aby przyciągnąć do naszej strony użytkowników, którzy rzeczywiście są zainteresowani naszym produktem, a nie trafili na naszą witrynę przypadkiem, musimy dobrze przemyśleć słowa kluczowe. Wartościowe leady często są skutkiem zastosowania fraz long tail, a więc tych bardziej szczegółowych (zamiast „sukienka weselna” „zielona sukienka na ramiączkach”). W ten sposób mamy pewność, że użytkownik, który kliknął w nasz link, rzeczywiście szuka takiego produktu. Jeżeli więc pozostawi swoje informacje na stronie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zamieni się wkrótce w klienta.

Chcesz otrzymywać leady ze strony internetowej? Określ, kto jest Twoją buyer personą

Do zdobycia wartościowych leadów niezbędne jest poznanie naszego potencjalnego klienta. Buyer persona to fikcyjna postać, która reprezentuje naszego idealnego klienta. Jego zainteresowania, potrzeby, upodobania, przyzwyczajenia. W określaniu cech buyer persony przydatne będzie określenie cech jak:

  •       wiek
  •       płeć
  •       miejsce zamieszkania
  •       wykształcenie
  •       poglądy
  •       zainteresowania
  •       sposoby spędzania wolnego czasu
  •       zarobki


Wszystkie te informacje pozwolą nam stworzyć ofertę, która idealnie sprosta oczekiwaniom naszej buyer persony. Możemy je uzyskać na przykład dzięki ankietom na naszej stronie czy w mediach społecznościowych. Pamiętajcie, że Wasz sklep może mieć więcej niż jedną buyer personę.

Chcesz wiedzieć więcej o swoim potencjalnym kliencie? Analizuj wyniki kampanii 

 Kolejne informacje, które mogą nam pomóc w zdobywaniu wartościowych leadów, możemy uzyskać, analizując wyniki naszych kampanii reklamowych. Jest to istna kopalnia wiedzy, dzięki której dowiemy się na przykład, w jakim regionie nasza kampania cieszy się największą popularnością, wśród jakiej grupy wiekowej, czy płci. Wszystkie te informacje pomogą nam doprecyzować następną kampanię, a tym samym przyciągnąć lepsze leady.

Zleć zdobywanie wartościowych leadów specjalistom 

Zdobycie leadów o wysokiej wartości może być kluczem do sukcesu dla naszej firmy czy sklepu. Właśnie dlatego nie możemy sobie pozwolić na marnowanie okazji do zdobycia potencjalnych klientów. Pozycjonowanie na złe słowa kluczowe, tworzenie kampanii niedostosowanych do potrzeb naszych potencjalnych klientów – są to zmarnowane okazje, które mogą nas drogo kosztować. Właśnie dlatego tak ważne jest pozostawienie tego zadania profesjonalnej agencji marketingowej, która zadba nie tylko o ilość leadów dla naszej firmy, ale przede wszystkim ich jakość.

Dzięki takiej pomocy wszystkie nasze działania marketingowe przyniosą bardziej wymierne skutki, które rzeczywiście zauważymy w naszych słupkach sprzedażowych.

Zdobywanie wartościowych leadów to także duża oszczędność czasu – nie marnujemy cennych godzin na interakcje z użytkownikami, którzy nie są rzeczywiście zainteresowani naszym produktem.

Dlatego właśnie tworzenie kampanii  reklamowych czy dobieranie słów kluczowych dobrze jest zlecić specjalistom, którzy mają doświadczenie w zdobywaniu wartościowych leadów dla naszej branży.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Jak zdobyć wartościowe leady?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h