Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday?

Spis treści

jak zwiększyć sprzedaż w black friday

Black Friday i Cyber Monday to dla sklepów internetowych często dni największej sprzedaży w ciągu roku. Wysokie promocje i oferty niespotykane w inne dni sprawiają, że klienci często czekają z większymi zakupami czy kupowaniem prezentów właśnie na tę okazję. Popularność Black Friday i duża konkurencja sprawiają jednak, że nie wystarczy obniżyć tego dnia cen poszczególnych produktów. Dzień pełen promocji trzeba odpowiednio rozreklamować, żeby zmaksymalizować sprzedaż podczas Black Friday.

Black Friday – co zrobić, żeby zwiększyć sprzedaż?

Twoja strategia będzie się na pewno różnić w zależności od charakteru Twojego sklepu i jego rozmiaru, ale o kilku krokach powinien pamiętać każdy sklep e-commerce.

Oferuj promocje dostępne tylko w Black Friday i Cyber Monday

Oczekiwania klientów wobec Black Friday cały czas wzrastają. Typowe promocje nie robią już na nich wrażenia. Dlatego jeżeli zazwyczaj robisz promocję np. 10%, tego dnia zaoferuj 20%. Zazwyczaj oferujesz darmową dostawę? W Czarny Piątek zaoferuj promocję „2 produkty w cenie 1”. Nie bój się – jeżeli odpowiednio przyciągniesz klientów, na pewno na tym nie stracisz, wręcz przeciwnie. Jeżeli nie staniesz na wysokości zadania, wykorzysta to konkurencja, więc odpowiednio wcześniej zacznij planować swoją strategię.

Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday? Reklamuj swoje promocje w social media

Użytkowników Facebooka, Twittera, Instagrama czy TikToka liczymy już w miliardach. Mało tego, ponad połowa tych użytkowników codziennie sprawdza swoje konto! Media społecznościowe, czy Ci się to podoba, czy nie, są teraz częścią codziennej rutyny – dla sklepów internetowych oraz tych stacjonarnych jest to jednak dobra wiadomość! To jeden z najlepszych kanałów marketingowych, który dodatkowo jest bezpłatny.

Dlatego właśnie promocje na Black Friday reklamuj z odpowiednim wyprzedzeniem i to na wszystkich profilach, jakie posiadasz. Pamiętaj żeby dobrać reklamę do docelowej grupy odbiorców. W przypadku młodych klientów postaw na reelsy i filmiki zgodne z obecnymi trendami. W przypadku dorosłej widowni pomyśl o poście na Facebooku albo Instagramie, koniecznie ze zdjęciami. Namawiaj też swoich obserwujących do udostępniania – to kolejny sposób na darmową reklamę.

Black Friday – jak wyeksponować na stronie promocje?

Black Friday to wyjątkowy dzień dla e-commerce i klienci powinni mieć takie poczucie od pierwszego momentu wejścia na Twoją witrynę. Dlatego z tej okazji możesz przygotować dla nich coś niezwykłego – w końcu tego właśnie klienci oczekują od Black Friday. Rabaty na stronie powinny być widoczne na banerach albo landing page przygotowanych specjalnie na tę okazję. Powinny one podkreślać wyjątkowy charakter promocji. Jeśli kupujący nie zobaczą na samym początku co oferujesz tego dnia, mogą szybko zmienić stronę.

To w końcu największe wydarzenie zakupowe roku – upewnij się, że Twoja witryna to odzwierciedla.

jak zwiększyć sprzedaż w black friday

Rozpocznij odliczanie, aby zbudować napięcie

Z natury uwielbiamy odliczać kolejne dni do wymarzonej okazji – wakacji, Świąt, Nowego Roku albo… Black Friday. Odliczanie powoduje, że jesteśmy bardziej podekscytowani i jeszcze mocniej wyczekujemy danego dnia. A właśnie takie uczucia chcemy wzbudzić w naszych klientach. Dlatego właśnie wstaw na stronie baner z odliczaniem do tego wyczekiwanego piątku. Kupujący są znacznie bardziej skłonni do odwiedzenia Twojego sklepu, gdy mają wrażenie, że czeka na nich wielkie wydarzenie zakupowe.

Zaoferuj bezpłatną wysyłkę

Chociaż w Black Friday jesteśmy w stanie wydać więcej pieniędzy niż zazwyczaj, to może nas zniechęcić konieczność pokrycia kosztów wysyłki. Bezpłatna wysyłka zachęca klientów do większych zakupów w Twoim sklepie internetowym – w innym przypadku mogą udać się do sklepu stacjonarnego z tą samą ofertą. Jeżeli chcesz tego uniknąć, tego dnia zaoferuj klientom pokrycie kosztów dostawy.

Zmaksymalizuj swoje działania marketingowe

Jeżeli masz w zanadrzu jakieś działania marketingowe, z którymi na razie zwlekałeś – teraz nadszedł moment na ich zrealizowanie. Przed Black Friday zainwestuj w Google Ads, Facebook Ads czy na przykład w mailing. Maile to w końcu kolejny świetny sposób na dotarcie do klientów. Wiele osób sprawdza je równie często, co media społecznościowe. Na całym świecie jest 2,5 miliarda użytkowników poczty e-mail; to prawie jedna trzecia światowej populacji. Promuj swoją ofertę w sposób, który podkreśla, dlaczego nie można przegapić właśnie Twojej promocji.

Możesz też przygotować specjalną ofertę dla osób, które… już zrobiły danego dnia zakupy w Twoim sklepie internetowym. Może zaraz po zakupie dostaną maila, że w nagrodę za zakupy otrzymują specjalny rabat do wykorzystania jeszcze dzisiaj? Strategia zależy od Ciebie, ale bądź kreatywny! Kuszące e-maile, które przychodzą do klienta chwilę po zakupie, to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży w nietypowy sposób.

Zapewnij płynny ruch na stronie – rozwiąż wszelkie problemy przed Black Friday i Cyber Monday

Ten punkt powinien być oczywisty, ale warto go podkreślić. Przed Black Friday, który wiąże się ze zwiększonym ruchem na Twojej stronie, upewnij się, że witryna działa optymalnie i jest gotowa na przyjęcie większej niż zwykle ilości zamówień. Sam przejdź przez cały proces, od wyboru produktów po wybór płatności i dostawy i sprawdź czy wszystko wyświetla się tak jak powinno albo że produkty są dostępne w magazynie itp.

Takie testy uchronią Cię przed niespodziewanymi problemami, które mogą Cię drogo kosztować. Jeśli kupujący nie będą w stanie z łatwością nawigować po stronie lub dokonać płatności, nie będą się zastanawiać ani chwili i zrezygnują z zakupów na Twojej stronie. Zwłaszcza w najbardziej konkurencyjny dzień zakupów w roku, kiedy konsumenci są wręcz zasypywani krótkoterminowymi ofertami.

Upewnij się, że masz odpowiednie moce przerobowe

W przypadku sklepów internetowych nie mówimy tutaj o ilości pracowników, a o możliwościach serwera, który będzie musiał obsłużyć oczekiwany wzrost przepustowości. Co więcej, jeśli chcesz zoptymalizować wydajność witryny, przed Black Friday możesz zastanowić się nad zwiększeniem mocy Twoich serwerów. Skontaktuj się z zespołem pomocy technicznej, jeśli obawiasz się, że wydajność witryny może mieć negatywny wpływ na sprzedaż w Czarny Piątek.

Black Friday jest tuż za rogiem, także nie czekaj, już rozpocznij planowanie i opracowywanie strategii, aby upewnić się, że Twoja firma jest odpowiednio przygotowana na największe zakupy w roku.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Jak zwiększyć sprzedaż w Black Friday?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h