Spis treści
Masz sklep internetowy, ale nie czujesz, że odnosisz sukces, jakiego się spodziewałeś, chociaż Twoje produkty są atrakcyjne?
Albo inny scenariusz: dopiero zaczynasz swój biznes i jest dla Ciebie naturalne, że zakładasz sklep internetowy, ale zupełnie nie masz na to pomysłu i nie wiesz od czego zacząć?
Bez względu na to, która opcja opisuje Twój przypadek, jest już faktem, że jak czegoś nie ma w Internecie, to prawdopodobnie nie istnieje.
Przejrzystość na stronie internetowej
Na stronie internetowej ląduje klient, aby poznać produkty i przede wszystkim je kupić. Zrób wszystko, aby nie tylko zrobił zakupy w Twoim sklepie, ale w krótkim czasie wrócił po więcej. Przemyślana strona główna to pierwsze i najważniejsze wrażenie.
Oceń książkę po okładce
Żyjemy w czasach wizualizacji, obrazów i wizerunków. Pierwsze wrażenie jest tylko jedno i właśnie te kilka sekund często decyduje czy klient zrobi zakupy czy opuści Twoją stronę.
Zadbaj nie tylko o stronę główną, tzw. landing page, ale również o podstrony. Zwróć uwagę, żeby była spójna z Twoim produktem. Jeśli sprzedajesz staromodną, tradycyjną biżuterię to ultranowoczesna strona nie będzie dobrym dla niej tłem. Jeśli masz stronę, na której pokazujesz minimalistyczne meble ze stali i szkła – to dopasuj odpowiedni styl.
Pamiętaj, że spójność to również odpowiednio dobrane kolory, logicznie poukładane podstrony, pasująca czcionka i czytelne menu.
Co tak właściwie sprzedajesz?
Nie każ klientowi szukać informacji – podaj mu je na tacy. Zadbaj o szczegółowe i sensowne opisy produktów. Brak informacji o gramaturze kremu do twarzy, wymiarach stolika kawowego czy materiale, z jakiego zrobiona jest koszula, spowoduje, że klient po prostu opuści stronę.
Opisy i kategorie powinny być napisane jasnym i zrozumiałym językiem.
Wszystkie treści powinny być unikatowe – stworzone wyłącznie na potrzeby Twojego sklepu. Kopiowanie lub (nieprawidłowe!) tłumaczenia za pomocą narzędzi w sieci odpada.
Gdzie to wszystko znaleźć?
Daj klientowi znaleźć więcej. Dobrze skonstruowana wyszukiwarka, widoczna nie tylko ze strony głównej ale i z poziomu podstron to klucz do dalszych poszukiwań i finalnie więcej produktów w koszyku. Dla Ciebie – nie tylko większe obroty, ale też zapewnienie, że Twoje produkty są warte uwagi i polecenia.
Słuchaj
Nieważne, że źle mówią. Ważne, że mówią. Każdy negatywny komentarz zamień w korzystny dla Ciebie – odpisz lub nadpisz się nad nim, wskazując, że jesteś chętny aby poprawić usługę lub wyjaśnić zaistniałą sytuację. Zadbaj o user experience, bądź wyrozumiały, cierpliwy i zaproponuj nie tylko wymianę lub naprawę produktu. Daj zniżkę, darmową opcję wysyłki przy następnym zamówieniu lub dodaj do zamówienia gratis. Pomyłki i reklamacje będą się zdarzać i tylko Twoja reakcja i zachowanie pozwoli Ci z tego wyjść obronną ręką.
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron to złożony proces, który zawiera wszystkie działania mające na celu poprawienie widoczności i lepszej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Są to wszystkie aktywności, które wpływają na zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę. Do podstawowych działań pozycjonowania należą: używanie odpowiednich słów kluczy, dobrze dobrany adres domeny, treści wysokiej jakości i stosowane prawidłowe nagłówki w materiałach pisanych.
Newsletter i blog
Utrzymuj stały i regularny kontakt ze swoimi klientami. Pomyśl nad wysyłaniem newslettera lub załóż bloga. Informacje o nowościach i przecenach wysyłaj do listy subskrybentów.
Newsletter powinien zawierać treści angażujące, wartościowe i konkretne. Prowadzisz agencję rekrutacyjną? W newsletterze napisz o najbliższych odbywających się targach pracy dla absolwentów i wskaż, że można odwiedzić Twoją firmę na jednym ze stanowisk. W kolejnym newsletterze wyślij darmowego ebooka na temat rekrutacji albo umieść poradnik jak napisać CV.
Pamiętaj, aby wpisy na bloga lub newslettery wysyłać regularnie.
Jeśli nie masz pomysłu na newslettery lub blogowe wpisy – zleć tę pracę copywriterowi.
Reklama dźwignią Internetu
Odpowiednia strategia marketingowa i kampania reklamowa sieci ma na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Reklamy są jednym z najskuteczniejszych rozwiązań w celu zachęcenia uczestników do interakcji z marką.
Reklamy proponują szereg optymalnych i elastycznych rozwiązań przewidzianych dla każdej branży i na każdy budżet.
Teraz 30% taniej!
Dla wszystkich łowców okazji zaproponuj coś, co ich przyciągnie. Od dawna wiadomo, że przekreślona cena i ta niższa obok albo wielki napis wyprzedaż działają cuda. Wszelkie techniki mające na celu zaproponowanie niższej ceny działają na podświadomość klientów.
Stwórz osobną podstronę “Wyprzedaż” lub “Promocja” (obowiązkowo w innym kolorze), zachęci to klientów nie tylko do zakupów tam, ale przeszukania reszty asortymentu. W końcu – za przesyłkę płaci się tylko raz.
Agencja marketingowa
Teorię już znasz. Ale jeśli nie wiesz, jak się do tego zabrać, albo po prostu nie masz czasu lub zmysłu estetycznego – zwróć się o pomoc do profesjonalnej agencji. Po porządnym audycie i przeanalizowaniu strony, rynku, klientów i konkurencji, firma dostarczy Ci pakiet rozwiązań, które mają na celu wesprzeć i zwiększyć sprzedaż Twojego sklepu internetowego.