Jaki jest sekret skutecznego Call-to-Action i dlaczego warto o to zadbać na stronie?

Spis treści

Call-to-Action

Call-to-Action (CTA) to niezwykle ważny element każdej strony internetowej. Umiejętne wykorzystanie go może skłonić odwiedzających do podejmowania określonych działań. To z kolei może pomóc Ci w osiągnięciu wielu celów marketingowych i biznesowych. W tym artykule podzielimy się sekretami skutecznego CTA oraz wyjaśnimy, dlaczego warto zadbać o ten element podczas projektowania strony.

Czym jest Call-to-Action?

Call-to-Action, czyli wezwanie do działania, to element, który zachęca odwiedzających stronę internetową do podjęcia konkretnej akcji. Na stronie internetowej może to być tekst, baner, grafika lub przycisk. CTA może mieć za zadanie skłonić użytkownika np. do dodania produktu do koszyka, wypełnienia formularza rejestracyjnego, wejścia w link do pobrania pliku czy też zapisania się na newsletter. Przeważnie ma formę czasownika rozkazującego, ale może też być np. informacją o kończącej się promocji lub możliwości otrzymania dwóch produktów w cenie jednego. 

6 sekretów skutecznego CTA

Konkurencja w świecie biznesu online jest obecnie naprawdę ogromna. Dobrze przemyślane Call-to-Action może znacząco pomóc Ci w pozyskaniu nowych klientów lub osiągnięciu innych celów. Jak zatem stworzyć CTA, które generuje konwersję? Mamy dla Ciebie kilka sekretów skutecznego wezwania do działania!

Zrozumiałość

Pierwszym sekretem skutecznego CTA jest zrozumiałość. Wezwanie do działania powinno być jasnym przekazem, który jest łatwy do zrozumienia dla przeciętnego odbiorcy. Unikaj zatem skomplikowanych zwrotów i używaj prostego języka. Postaraj się precyzyjnie określić, jakie działanie ma podjąć użytkownik. Odwiedzający stronę musi też wiedzieć, co dokładnie stanie się np. po kliknięciu przycisku.

Zwięzłość

Kolejnym kluczowym elementem dobrego CTA jest zwięzłość. Im krótszy i bardziej zwięzły jest tekst CTA, tym większa szansa, że użytkownik zrozumie, co ma zrobić, i szybko podejmie działanie. Stawiaj na jasność i ograniczaj się do istotnych słów. Długie wezwanie do działania może bowiem nie przyciągnąć uwagi podczas przeglądania strony. Możesz postawić zarówno na jedno słowo (np. „Zamów”), jak i krótkie zdanie („Sprawdź więcej atrakcyjnych promocji.”).

Oryginalność

Unikalność to kolejny sekret skutecznego CTA. Staraj się wyjść poza schematyczne zwroty i stwórz oryginalny CTA, które wyróżni się na tle konkurencji. Unikaj frazesów i stawiaj na świeże podejście. Jednocześnie pamiętaj o zachowaniu zrozumiałości i jasnym przekazie. Wezwanie do działania powinno także pasować do charakteru marki. Przykładowo w przypadku firm, które na co dzień posługują się dość potocznym i nowoczesnym językiem, w CTA można śmiało umieścić nietuzinkowe słowa. Slang może jednak niekoniecznie pasować np. do kancelarii prawnej lub eleganckiej marki premium.

call to action

Język korzyści

Użyj języka korzyści, aby przekonać użytkowników do kliknięcia CTA. Podkreśl, jakie korzyści mogą odnieść poprzez wykonanie określonego działania. Może to być np. oszczędność czasu, dostęp do ekskluzywnych ofert czy też możliwość zdobycia cennych informacji. Przedstawienie użytkownikowi potencjalnych korzyści w jasny sposób (np. banner z napisem „Odbierz 10% zniżki na zakupy” i pod spodem przycisk „Zapisz się do newslettera”)  jest znacznie skuteczniejsze niż suchy komunikat (np. „Zapisz się do newslettera”).

Odpowiedni rozmiar i miejsce

Rozmiar ma znaczenie, gdy chodzi o skuteczność CTA. Upewnij się, że Twoje wezwanie do działania jest wystarczająco duże, aby nie dało się go nie zauważyć podczas przeglądania strony. Jednocześnie zadbaj o to, aby nie przytłaczało innych treści na stronie. Kluczem do sukcesu jest równowaga pomiędzy widocznością a estetyką. Przemyśl także wybór miejsca na CTA. Umieść je w strategicznym miejscu na stronie, gdzie użytkownicy naturalnie skupiają swoją uwagę. Najczęstsze lokalizacje to na górze strony, w środku treści lub na końcu. W przypadku rozbudowanych stron możesz też zdecydować się np. na dwa miejsca.

Regularne testowanie

Ostatnim, ale nie mniej istotnym sekretem skutecznego CTA, jest regularne testowanie. Przeprowadzaj testy A/B, aby sprawdzić, które warianty CTA generują najwyższe wskaźniki konwersji. Testuj różne kolory, rozmiary, treści i miejsca, aby zoptymalizować skuteczność Twojego CTA. Regularne testy są ważne również dlatego, że preferencje użytkowników mogą się zmieniać.

Dlaczego warto zadbać o CTA na stronie internetowej?

Skuteczny CTA może znacząco wpłynąć na sukces Twojej strony internetowej. Poprzez zachęcanie użytkowników do podejmowania określonych działań, takich jak zakup produktu, subskrypcja newslettera czy zapisanie się na kurs, możesz zwiększyć liczbę konwersji i osiągnąć swoje cele biznesowe. Dobrze zaprojektowany i umieszczony CTA może zwiększyć zaangażowanie użytkowników, poprawić kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) oraz przekształcić ruch na stronie w wartościowe działania dla Twojej firmy. Poświęcenie czasu i uwagi na zaprojektowanie skutecznego CTA na stronie internetowej może okazać się jedną z najlepszych inwestycji.

Potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznego CTA? Skontaktuj się z nami, a z przyjemnością udzielimy Ci niezbędnego wsparcia!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Jaki jest sekret skutecznego Call-to-Action i dlaczego warto o to zadbać na stronie?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h