Spis treści
Tworzenie spójnego wizerunku marki w sieci to kluczowy krok w budowaniu rozpoznawalności i zdobywaniu zaufania klientów. W uzyskaniu takiego efektu może pomóc odpowiednia identyfikacja wizualna, na którą składa się wiele istotnych elementów. Sprawdź, które z nich pomogą Ci w zapewnieniu spójności wizerunkowej w sieci.
Logo
Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. Powinno nawiązywać w jakiś sposób do firmy, a także być oryginalne i łatwe do zapamiętania. Graficzny znak lub symbol będzie bowiem widoczny w wielu miejscach, takich jak strona internetowa, media społecznościowe czy też różnego rodzaju materiały reklamowe. Jest to jedna z pierwszych rzeczy, którą zauważają potencjalni klienci i partnerzy biznesowi. Z tego powodu warto zainwestować czas i środki w zaprojektowanie logo, które odzwierciedla wartości i charakter firmy.
Kolorystyka
Wybór odpowiedniej palety barw ma ogromne znaczenie. Kolory mogą wywoływać określone emocje i skojarzenia. Przykładowo czerwień symbolizuje pasję i energię, podczas gdy niebieski może kojarzyć się z profesjonalizmem i zaufaniem. Ważne jest, aby wybrać kolory, które są zgodne z przekazem marki i oddają jej charakter. Niekiedy warto też wprowadzać delikatne zmiany tak, aby nadążać za obowiązującymi trendami. W zależności od rodzaju działalności można także stosować w niektórych miejscach palety barw sezonowych.
Typografia
Dobrze dobrana czcionka lub zestaw czcionek pomagą tworzyć spójny styl tekstów i komunikatów marki. Czcionki mogą być używane w logo, na stronie internetowej, w reklamach i innych materiałach marketingowych. Wybierz fonty, które są czytelne i dostosowane do tożsamości marki. Przykładowo firmy zajmujące się budownictwem lub innowacyjnymi technologiami raczej powinny postawić na klasyczne czcionki o prostym kroju. Z kolei w przypadku działalności artystycznej można sięgnąć również po czcionki, które mają bardziej fantazyjny krój z różnego rodzaju ozdobnikami. Nadal priorytetem powinna jednak być czytelność.
Elementy graficzne
Oprócz logo marka może posiadać inne graficzne elementy identyfikacyjne, takie jak ikony, symbole lub szablony. Mogą one być używane na stronie internetowej, w materiałach reklamowych i w mediach społecznościowych. Te elementy pomagają w wizualnym rozpoznawaniu marki. Ponadto zaleca się zachowanie konsekwencji w stylu w grafikach, zdjęciach i filmach. W ten sposób odbiorcy będą kojarzyć markę z konkretnym wizerunkiem i łatwiej zauważą jej treści np. podczas przeglądania mediów społecznościowych. Warto zatem stworzyć oryginalny szablon dla zdjęć.
Slogan
Slogan firmy powinien być krótki, zwięzły i oddawać istotę marki. Dodatkowo może towarzyszyć mu logo, a połączenie tych dwóch elementów może być częścią materiałów marketingowych. Należy pamiętać, że dobre hasło może pomóc klientom zapamiętać markę i jej wartości. Z tego powodu niekiedy rozsądnym pomysłem może być zlecenie wymyślenia chwytliwego sloganu specjalistom. Wiele firm może pochwalić się tak dobrym hasłem, że odbiorcy pamiętają je nawet po wielu latach od wycofania produktu.
Strona internetowa
Strona internetowa powinna być traktowana jak wizytówka firmy w sieci. Powinna zatem być spójna z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. W praktyce oznacza to zastosowanie tych samych kolorów, czcionek i grafik. Ponadto dla dobrego wizerunku firmy należy zadbać o to, żeby strona była responsywna, przejrzysta i łatwa w obsłudze. Warto też wprowadzić na niej logo i slogan. Najlepszym miejscem na to jest górna część strony, ponieważ to właśnie ona jest widoczna po otwarciu karty ze stroną. Ponadto dobrym pomysłem jest umieszczenie faviconu, czyli ikony z logo widocznej przed adresem w polu adresowym przeglądarki internetowej.
Media społecznościowe
Marka powinna zachować spójność również na platformach społecznościowych. Nie chodzi oczywiście o dublowanie treści, a raczej o ogólne wrażenia estetyczne. Podobnie jak w przypadku strony internetowej, także w social mediach kolory, czcionki i grafiki powinny mieć taki sam styl jak pozostałe elementy identyfikacji wizualnej. Na zdjęcie profilowe można wybrać logo, które w ten sposób może być jeszcze bardziej rozpoznawalne i kojarzone z marką. Z kolei slogan można umieścić jako zdjęcie w tle.
Materiały z ofertą
Wszystkie materiały reklamowe online, w których przedstawiana jest oferta firmy, powinny być do siebie podobne pod względem wizualnym. Dobrym pomysłem może być stworzenie identycznych plakatów, ulotek, menu i banerów reklamowych zarówno w wersji internetowej, jak i papierowej. W ten sposób klientom łatwiej będzie połączyć wizerunek marki w sieci z jej prezencją w rzeczywistości. Także w tym przypadku zaleca się stosowanie tych samych kolorów, czcionek i grafik, jak w przypadku innych elementów identyfikacji wizualnej.
Devispace może pochwalić się bogatym doświadczeniem w identyfikacji wizualnej marki. Skontaktuj się z nami, jeśli zależy Ci na spójności wizerunkowej!