Prawidłowa komunikacja z klientem w Internecie

Jak usprawnić komunikacje z klientem w Internecie?

Na rozwój e-biznesu składa się wiele czynników takich jak organizacja, reklama, jakość, baza stałych klientów itp. Właśnie bez klientów biznes po prostu by się nie kręcił! Dlatego powiedzenie ,,klient nasz Pan’’ powinno faktycznie przekładać się na relacje firmy z konsumentem. W tym artykule dowiesz się jak poprawić relacje z klientami i co ma pozytywny wpływ na klienta.

Komunikacja: Pani prowadzi rozmowę przez telefon, notuje uwagi klienta na tablecie, ma przed sobą również laptop. Na stole stoi również szklanka z wodą.

1. Zadbaj o łatwość w kontakcie

Podstawą do nawiązaniu kontaktu z Twoją firmą jest udostępnienie prawidłowych oraz wszystkich danych kontaktowych. Wybierz najwygodniejsza dla Siebie, ale również dla klienta formę kontaktowania się. Może to być:

Wszystkie informacje o kontakcie z Twoją firmą powinny być umieszczone w miejscu widocznym dla klienta!

Zwartość wszystkich informacji dla odbiory to bardzo ważna kwestia, jednak wiele z nas zapomina o prawidłowej i przyzwoitej ilości. Często z nadmiaru tekstu strona przestaje być intuicyjna, odbiorca nie wie na czym ma się skupić

2. Design Twojej strony = uwaga klienta

Estetyka, intuicyjna strona główna, nowoczesny design. Czasami tak niewiele trzeba, aby strona internetowa przykuła uwagę klienta. Jeżeli wyróżnisz się na tle konkurencji na pewno klient zapamięta Twoją firmę, czyli już masz  Kolorystyka strony ma duże znaczenie, nie przesadzaj z nią! Odbiorca przez ilość kolorów nie będzie mógł się skupić na informacjach, które akurat go interesują. Animacje i niezliczona ilość załączników też nie polepszą twojej sytuacji, ogranicz się do minimum. Zachowaj zdrowy rozsądek. Jeżeli możesz podążaj chociaż częściowo za trendami stron www.

3. Zadbaj o mobilność

W czasach, gdy pod ręką zawsze mamy telefon tworzenie strony w wersji mobilnej powinno być po prostu MUST HAVE! Do mobilności zaliczamy tu też rozpowszechnianie działalności na social mediach. Profil na Instagramie, Facebooku czy też Twitter może okazać się nie tylko świetną reklamą, ale również dobrym rozwiązaniem do kontaktu oraz do pootrzymywania relacji z klientami. Konwersując z konsumentem przez jakikolwiek profil postaraj się utrzymać kontakt w przyjazny sposób, może kontakt nie do końca oficjalny okaże się w twojej branży złotym środkiem? Spróbuj – i sam się przekonaj!

4. Oferta

Oferta to klucz do udanego marketingu, jeżeli do tego dołożymy łatwość w zawiązywaniu kontaktów i umiejętność negocjacji mam gotowy przepis na sukces. Oferta może być w różnych formach np.:

Wybierz formę wygodną dla Ciebie oraz adekwatną do twojej branży. Jeżeli wybierasz jakąkolwiek ofertę zadbaj by była przejrzysta, estetyczna oraz zawierała wszystkie najważniejsze informacje. Nie ukrywaj kosztów przed klientem, ponieważ w trakcie współpracy może okazać się problemem brak zaufania klienta do Twojej firmy. Dodatkową kwestią jest otwartość przy przedstawieniu oferty, często trzymanie się sztywnych barierę cenowych czy z zakresu pracy, może skutkować małą ilością klientów.

5. Języki

Jeżeli zależy Ci na rozwoju i dobrym kontakcie z każdym klientem przyjemniej jeden dodatkowy język, powinien pomóc. Dobrym rozwiązaniem jest wybór języka angielskiego. Zastosuj go:

Dodatkowy język pozwoli Ci pozyskać z szerszego grona klientów, a co najważniejsze znajomość jeżyka zapewni Ci komfort pracy wraz z pozytywną opinią konsumentów.

6. Łatwość w słuchaniu i indywidualne podejście

Najważniejszą umiejętnością, która wpływa na jakoś relacji i kontaktów z klientami jest umiejętność słuchania. Klient przedstawiając swoje oczekiwania oraz wizję powinien zostać skrupulatnie wysłuchany. Notowanie wszystkich najpotrzebniejszych informacji ułatwi sprawę przy późniejszej pracy wraz z docenieniem klienta Twojej firmy. Nie bój się doradzić albo dać kilka drobnych wskazówek, na pewno klient poczuje, że został właśnie obsłużony profesjonalnie.

 

Jeżeli chcesz zacząć działać na e-rynku, odezwij się do nas! Stworzymy dla Ciebie stronę/sklep internetowy, jesteśmy w stanie pozycjonować twoją stronę lub sklep, stworzymy logo na miarę Twoich potrzeb, zajmiemy się reklamą na Google oraz Facebooku, poprowadzimy Twoje media społecznościowe.

 

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu