Jak usprawnić komunikacje z klientem w Internecie?
Na rozwój e-biznesu składa się wiele czynników takich jak organizacja, reklama, jakość, baza stałych klientów itp. Właśnie bez klientów biznes po prostu by się nie kręcił! Dlatego powiedzenie ,,klient nasz Pan’’ powinno faktycznie przekładać się na relacje firmy z konsumentem. W tym artykule dowiesz się jak poprawić relacje z klientami i co ma pozytywny wpływ na klienta.
1. Zadbaj o łatwość w kontakcie
Podstawą do nawiązaniu kontaktu z Twoją firmą jest udostępnienie prawidłowych oraz wszystkich danych kontaktowych. Wybierz najwygodniejsza dla Siebie, ale również dla klienta formę kontaktowania się. Może to być:
- Formularz kontaktowy
- Czat połączony z kontem na mediach społecznościowych
- Rozpiska godzin, w których można kontaktować się telefonicznie
- Czat bezpośrednio na twojej stronie
- Mail kontaktowy
Wszystkie informacje o kontakcie z Twoją firmą powinny być umieszczone w miejscu widocznym dla klienta!
Zwartość wszystkich informacji dla odbiory to bardzo ważna kwestia, jednak wiele z nas zapomina o prawidłowej i przyzwoitej ilości. Często z nadmiaru tekstu strona przestaje być intuicyjna, odbiorca nie wie na czym ma się skupić
2. Design Twojej strony = uwaga klienta
Estetyka, intuicyjna strona główna, nowoczesny design. Czasami tak niewiele trzeba, aby strona internetowa przykuła uwagę klienta. Jeżeli wyróżnisz się na tle konkurencji na pewno klient zapamięta Twoją firmę, czyli już masz Kolorystyka strony ma duże znaczenie, nie przesadzaj z nią! Odbiorca przez ilość kolorów nie będzie mógł się skupić na informacjach, które akurat go interesują. Animacje i niezliczona ilość załączników też nie polepszą twojej sytuacji, ogranicz się do minimum. Zachowaj zdrowy rozsądek. Jeżeli możesz podążaj chociaż częściowo za trendami stron www.
3. Zadbaj o mobilność
W czasach, gdy pod ręką zawsze mamy telefon tworzenie strony w wersji mobilnej powinno być po prostu MUST HAVE! Do mobilności zaliczamy tu też rozpowszechnianie działalności na social mediach. Profil na Instagramie, Facebooku czy też Twitter może okazać się nie tylko świetną reklamą, ale również dobrym rozwiązaniem do kontaktu oraz do pootrzymywania relacji z klientami. Konwersując z konsumentem przez jakikolwiek profil postaraj się utrzymać kontakt w przyjazny sposób, może kontakt nie do końca oficjalny okaże się w twojej branży złotym środkiem? Spróbuj – i sam się przekonaj!
4. Oferta
Oferta to klucz do udanego marketingu, jeżeli do tego dołożymy łatwość w zawiązywaniu kontaktów i umiejętność negocjacji mam gotowy przepis na sukces. Oferta może być w różnych formach np.:
- Formie pisemnej jako wiadomość
- Jako prezentacja
- Forma pisemna PDF
- W formie krótkiego filmu
- W formie ustnej
Wybierz formę wygodną dla Ciebie oraz adekwatną do twojej branży. Jeżeli wybierasz jakąkolwiek ofertę zadbaj by była przejrzysta, estetyczna oraz zawierała wszystkie najważniejsze informacje. Nie ukrywaj kosztów przed klientem, ponieważ w trakcie współpracy może okazać się problemem brak zaufania klienta do Twojej firmy. Dodatkową kwestią jest otwartość przy przedstawieniu oferty, często trzymanie się sztywnych barierę cenowych czy z zakresu pracy, może skutkować małą ilością klientów.
5. Języki
Jeżeli zależy Ci na rozwoju i dobrym kontakcie z każdym klientem przyjemniej jeden dodatkowy język, powinien pomóc. Dobrym rozwiązaniem jest wybór języka angielskiego. Zastosuj go:
- Na stronie
- W śród swoich pracowników
- W ofercie
- W umowach
Dodatkowy język pozwoli Ci pozyskać z szerszego grona klientów, a co najważniejsze znajomość jeżyka zapewni Ci komfort pracy wraz z pozytywną opinią konsumentów.
6. Łatwość w słuchaniu i indywidualne podejście
Najważniejszą umiejętnością, która wpływa na jakoś relacji i kontaktów z klientami jest umiejętność słuchania. Klient przedstawiając swoje oczekiwania oraz wizję powinien zostać skrupulatnie wysłuchany. Notowanie wszystkich najpotrzebniejszych informacji ułatwi sprawę przy późniejszej pracy wraz z docenieniem klienta Twojej firmy. Nie bój się doradzić albo dać kilka drobnych wskazówek, na pewno klient poczuje, że został właśnie obsłużony profesjonalnie.
Jeżeli chcesz zacząć działać na e-rynku, odezwij się do nas! Stworzymy dla Ciebie stronę/sklep internetowy, jesteśmy w stanie pozycjonować twoją stronę lub sklep, stworzymy logo na miarę Twoich potrzeb, zajmiemy się reklamą na Google oraz Facebooku, poprowadzimy Twoje media społecznościowe.