Logo, jako pierwszy krok do sukcesu Twojej firmy

Co to jest logo?

Logo to unikalny znak danej działalności, firmy lub organizacji. Głównym zastosowaniem logo jest nadanie charakterystycznego wyglądu oraz skojarzenia z marką, firmą itp. Logo pojawia się w wielu formach, takich jak:

logo puma
  • forma/ znak graficzny – jasno określa markę np. Puma
  • forma symbolu abstrakcyjnego – kreatywne i nieoczywiste logo np. Audi
logo audi
logo KFC
  • forma postaci – za logo uznaję się postać np. założyciel KFC
  • forma emblematu – prościej mówiąc forma stylizowanego napisu np. Monopoly
logo monopoly
logo Coca cola
  • forma logotypu – trudna i nieoczywista forma logo np. Coca-Cola
  • forma glifu – zazwyczaj składa się z pierwszej litery nazwy danej firmy np. McDonald
logo McDonalds

Jak powinno wyglądać dobre logo?

Wybór prostego logo, to klucz do sukcesu! Logo proste, można uznać za takie, które dany konsument będzie w stanie narysować, zapamiętać szatę kolorystyczną, zapamiętać nazwę.  Jednocześnie musi być miłe dla oka oraz łatwe w zapamiętaniu. Mówiąc zwięźlej, logo powinno być oczywiste lub przedstawione w niecodzienny, charakterystyczny sposób. Decydując się na prostotę, wybieramy dobrą alternatywę na rozwój w przyszłości. Moda i upodobania zmieniają się bardzo szybko, więc adekwatnie do zmian, logo również może ewaluować. Marki istniejące od wielu lat są najlepszymi przykładami. Wielka i znana nam firma Apple, która istnieje od 1976 roku posługuje się prostym logo „ugryzionego jabłka” Logo jest proste, łatwe w zapamiętaniu oraz uniwersalne – spełnia wszystkie wymogi dobrego logo. Zadziwiającą prostotą wyróżnia się również marka SONY, której logo to nazwa.

Jak zaprojektować logo?

Przed wszystkim skup się nad tym co głownie kojarzy Ci się z Twoją działalnością:

Ostatnio dla strony kociarnie.pl stworzyliśmy logo. Firma zajmująca się dużymi metalowymi domkami dla kotów. Adekwatnie do nazwy powstało logo. Oprócz współgrającego logo z działalnością, dopasowaliśmy je do całej strony internetowej, poprzez kolorystykę.

logo kociarnie

Dla lekarza Marcina Łaty stworzyliśmy logo, które od razu kojarzy się z funkcją, którą pełni na co dzień, lekarza. Logo jest proste, a jednocześnie rozpoznawalne. Tego typu identyfikacja marki, firmy czy osobie sprzyja rozwojowi marketingu i rozpoznawalności.

Przy tworzeniu logo lub zlecaniu wykonania go, warto zwrócić uwagę na:

  • Kolorystyka logo – dobry dobór kolorystki może być skomplikowany. Zrozumienie podstaw teorii barw oraz psychologii kolorów może pomóc przy wyborze, tworzeniu logo. Jeżeli początkowy zamysł w kolorystce czarno – białej nie wygląda dobrze, dodanie kolorów może tylko pogorszyć sprawę. Kolory ostre tak jak czerwony, są często źle odbierane. Dobrym pomysłem może okazać się wybór koloru pod branże w której działasz. Prowadzisz działalność z wypożyczalnia jachtów? Dodaj na Swojej stronie barwy niebieskiego, które kojarzą się z wodą. Działając w branży zajmującą się projektowaniem ogrodów, dobrym kolorem może okazać się zieleń.
  • Typografia – wielkość, odstępy, grubość czcionki czy też szerokość danego elementu ma znaczenie. Aby wszystko było wspólne zadbajmy o proporcjonalność, automatycznie logo, będzie bardziej schludne i eleganckie.
  • Efekty – za dużo, za dużo! Zdecydowanie z efektami trzeba uważać, ponieważ może stać się tak abstrakcyjne, że żaden klient nie będzie go wstanie zapamiętać. W dodatku logo z dużą ilością efektów, może wydawać się nieschludne.
  • Logo jako skrót myślowy – logo powinno przekazywać styl i kierunek, w którym rozwija się branża.
  • Kreatywność i oryginalność – warto jest się inspirować różnego rodzaju logo, aczkolwiek by osiągnąć sukces musimy postawić na oryginalny wygląd, taki który będzie się wyróżniał na tle konkurencji.

Proces tworzenia logo

Projektowanie logo to złożony proces, który wymaga zaangażowania wielu doświadczonych ludzi – w tym grafików, projektantów. Oto jakie procesy towarzyszą przy tworzeniu profesjonalnego logo:
  • Dokładny wywiad z klientem – szereg ważnych pytań to podstawa. opisu firmy czy produktu. Uwzględniają profil działalności, pozycję na rynku. Brief dotyczący tworzenia logo obejmuje również cele, które wyznacza przed sobą sama działalność. Ważną informacją jest także, jakie klient ma oczekiwania względem wyglądu logo. W jakim stylu jest prowadzona dana działalność, jakie emocje ma przekazywać logo oraz kolory towarzyszące firmie do tej pory. Wiedza do kogo dana działalność kieruje usługi jest dużym ułatwieniem. Przykład: firma z zabawkami dla dzieci, może mieć logo kolorowe, animowane, ponieważ grupą docelową są dzieci i ich rodzice.
  • Pierwszy etap tworzenia logo – po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji przystępujemy do szkicowania i tworzenia zarysu logo. W kolejnym etapie zaczynamy dodawać kolory, grafikę itp.
  • Kilka opcji dla klienta – po stworzeniu logo wysyłamy klientowi kilka wersji. Mogą się one znacznie różnić się od siebie, by była możliwość wyboru lub wedle życzenia klienta tworzymy kilka opcji różniących się tylko kolorystką, oprawą itp.

LOGO NA ZAMÓWIENIE

Jeżeli brakuje Ci pomysłu na logo Twojej firmy, napisz do nas! Tworzymy tak, aby jak najlepiej oddać charakter danej branży. Wysłuchamy Twoich oczekiwań i stworzymy coś naprawdę unikatowego. Wysłanie kilku różnych rodzajów logo, pozwoli nam zrozumieć czego oczekujesz. 

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu