Spis treści
Marketing internetowy to teraz najlepszy sposób na rozpromowanie własnego biznesu. Jest to jednak kwestia, na którą składa się wiele elementów. Stworzenie strony internetowej to dopiero początek – trzeba również zadbać o pozycjonowanie, social media, Google Ads i wiele innych elementów. Czy da się to zrobić samemu?
E-marketing – czy to jest trudne?
Mogłoby się wydawać, że założenie strony w WordPressie, profilu na Facebooku czy Instagramie i dbanie o regularne publikowanie, to dzisiaj recepta na widoczność w Internecie. Jest to jednak tylko czubek góry lodowej. Mnogość firm promujących się w ten sposób wzrasta z każdą sekundą czytania tego artykułu.
Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle konkurencji?
Żeby wybić się na tle konkurencji, trzeba zadbać o setki różnych kwestii. Jakościowe teksty, oryginalne grafiki, odpowiednie dobranie koloru stron. Słowa kluczowe, Google Ads, Facebook Ads, social media, odpowiednio zaplanowana kampania. Nie wspominając już o kwestiach prawnych jak prawa autorskie. Wszystkie te aspekty osobno mogą wydawać się do nauczenia, ale marketing internetowy to wszystkie te kwestie i 50 kolejnych połączone w jedno.
Marketing internetowy rozwija się każdego dnia – czy potrafisz nadążyć za nowymi trendami?
Żadna inna dziedzina reklamy nie rozwija się tak szybko jak marketing internetowy. Praktycznie każdego dnia pojawią się nowe narzędzia, programy, aplikacje, pluginy. Zmieniające się stale algorytmy również sprawiają, że stale trzeba się uczyć nowych zasad działania i promowania marki. Nie wspominając już o trendach, które są szczególnie ważne w content marketing. Właśnie nadążanie za trendami, włączanie do kampanii marketingowych nowych rozwiązań i korzystanie z najnowszych technologii pomaga w posiadaniu przewagi nad konkurencją.
Przeciętna osoba wśród codziennych obowiązków związanych z prowadzeniem własnej firmy nie ma czasu ani chęci stale śledzić nowości w temacie marketingu internetowego. Dlatego właśnie promowanie marki na własną rękę może nie przynosić takich efektów, jak marketing internetowy prowadzony przez profesjonalistów.
Nie marnuj czasu swoich pracowników
Zadania z zakresu marketingu cyfrowego często są przypisywane w firmach pracownikom, którzy mają pewne umiejętności w zakresie projektowania graficznego lub copywritingu. Chociaż taki podział obowiązków mógł zadziałać w przypadku tradycyjnych działań marketingowych, Internet oferuje dzisiaj wyjątkowe możliwości, które zasługują na większą uwagę.
Technologia stworzyła firmom więcej możliwości ekspansji w przestrzeni cyfrowej, dotarcia do potencjalnych klientów na wcześniejszym etapie ścieżki zakupowej oraz wpływania na konsumentów za pomocą wiadomości na wielu urządzeniach i w różnych formatach. Wszystkie te zmiany wprowadziły bardziej wyrafinowane narzędzia i procesy.
Odciąż swoich pracowników i wybierz specjalistów
Dlatego właśnie zlecane marketingu internetowego poszczególnym pracownikom może już dzisiaj nie wystarczyć i na pewno nie da takich efektów, na jakie liczymy. Zamiast obciążać wewnętrznych pracowników nauką i stosowaniem tych nowych umiejętności, możesz powierzyć te zadania projektantom, copywriterom, programistom, analitykom i specjalistom ds. strategii marketingowych. Możesz nadal pełnić swoją rolę w firmie, jednocześnie upewniając się, że Twój marketing internetowy jest w rękach profesjonalistów.
Marketing online to zadanie dla kilku osób
Nawet jeżeli jesteś wyjątkowo uzdolniony w zakresie marketingu internetowego, to nawet najwięksi specjaliści nie potrafią wszystkiego. Marketing internetowy wymaga wiedzy nie tylko z zakresu marketingu, ale też:
- psychologii
- sprzedaży
- fotografii
- dziennikarstwa
- informatyki
- i wielu innych
Rzadko kto może pochwalić się wiedzą ze wszystkich tych dziedzin. Zatrudniając agencję, możemy korzystać z umiejętności kilku osób, których umiejętności się zazwyczaj idealnie uzupełniają.
Marketing w Internecie – zatrudnienie specjalistów od marketingu gwarantuje zwrot inwestycji
Dzięki zatrudnieniu specjalistów od marketingu internetowego masz więcej możliwości definiowania ważnych wskaźników i mierzenia ich skuteczności w danym czasie. Często okazuje się, że klienci mają dostęp do danych i analiz, ale brakuje im czasu i/lub talentu, aby zastosować te ustalenia w przyszłych inicjatywach marketingowych. Na przykład, gdy firmy włączają media społecznościowe do swoich strategii online, mogą zaobserwować wzrost liczby fanów i uznać swoje wysiłki za udane. Specjaliści wiedzą jednak, że liczy się nie tylko ilość użytkowników, ale też ich zaangażowanie.
Brak analizy = brak wyników
Trudno jest usprawnić działania marketingowe, jeśli nie masz czasu lub umiejętności, aby ocenić ich skuteczność. Dlatego właśnie w przypadku skorzystania z agencji interaktywnej możesz w bardzo łatwy sposób sprawdzić, jakie skutki przynoszą wydane przez Ciebie pieniądze. Agencja sama poda Ci wszystkie informacje na tacy.
E-marketing – agencja czy marketing w firmie samemu ?
Jak widać, obydwie opcje są możliwe. Pytanie tylko, która jest bardziej opłacalna. Mówiąc o opłacalności nie mamy tutaj na myśli tylko pieniędzy, ale też czasu, który często jest bardziej wartościowy. Marketing w firmie samodzielnie prowadzony jest oczywiście możliwy. W końcu obecnie w Internecie można znaleźć mnóstwo poradników i tutoriali.
Może się jednak okazać, że oglądanie ich, nauka i wdrażanie nowych umiejętności metodą prób i błędów pochłonie duże ilości naszego czasu. Moglibyśmy go poświęcić na rozwijanie naszego biznesu, ulepszanie usługi czy produktu.
Spójrzmy prawdzie w oczy – nigdy nie dojdziemy też do takiego poziomu jak profesjonaliści. Jest to dla nich chleb powszechni i to nie tylko jeśli chodzi o marketing. Agencja na co dzień ma kontakt z różnymi klientami, dzięki czemu wie co jest obecnie trendy, jak działa konkurencja, jak myślą klienci. Wszystko to składa się na doświadczenie i wiedzę, z którą sami nie możemy konkurować.