Najczęstsze błędy w tworzeniu stron internetowych

Spis treści

Wysokiej jakości strona internetowa bez wątpliwości pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i pozyskiwaniu nowych klientów. Jednak nawet najbardziej doświadczeni projektanci i programiści mogą popełnić pewne błędy, które zakłócą poprawne działanie strony lub obniżą jej skuteczność. Dowiedz się, jakie problemy najczęściej pojawiają w procesie tworzenia stron internetowych i jak ich uniknąć.

Brak responsywności

Brak responsywności należy do najczęściej popełnianych błędów przy tworzeniu stron internetowych. W świecie technologii responsywność oznacza, że automatycznie dostosowuje się do różnych urządzeń, takich jak telefony komórkowe, tablety i komputery. Warto pamiętać, że problemy w tej kwestii mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych klientów do dalszego przeglądania witryny. Szczególną uwagę należy zwrócić na responsywność w kontekście urządzeń mobilnych, ponieważ to właśnie z nich najczęściej korzystają współcześni internauci.

Nadmiar i niedostosowanie treści

Kolejnym częstym błędem jest zbyt duża ilość treści na stronie. Chociaż odbiorcy oczekują dostarczenia im wartościowych informacji, to nadmiar w tym aspekcie może być przytłaczający i utrudniać znalezienie potrzebnych wiadomości. Strona ma być przejrzysta i łatwa do nawigacji, dlatego umieszczane na niej treści powinny być zwięzłe i podzielone na niezbyt długie bloki tekstu. 

Ważne jest również dostosowanie treści do oczekiwań i potrzeb docelowej grupy odbiorców. W przypadku kierowania strony do odbiorców z grupy eksperckiej należy zadbać o wysokiej jakości, fachowe teksty. Z kolei w przypadku witryny stworzonej z myślą o klientach będących laikami lepiej postawić na raczej dość prosty język bez branżowego slangu. Ponadto publikowane treści warto zoptymalizować pod kątem SEO, co pozwoli zwiększyć zasięgi firmy w Internecie.

Niespójna stylistyka

Wiele stron internetowych nie odnosi sukcesu z powodu braku spójności w stylistyce. Taki problem może bowiem prowadzić do dezorientacji użytkowników. Ponadto firma bez spójnego stylu w Internecie staje się dość nijaka i nie wygląda profesjonalnie. Nie zaleca się zatem wprowadzania w witrynie skrajnie różnych stylów pisania, niekonsekwentnego używania grafik czy też nadmiernej różnorodności w doborze kolorów i czcionek.

W celu uzyskania spójnego efektu na stronie warto zatrudnić ekspertów od marketingu treści. Tacy specjaliści pomogą w dobraniu kolorystyki, czcionek i stylu tekstów do rodzaju prowadzonego biznesu. Ponadto mogą zająć się wprowadzeniem spójności do kanałów firmy w mediach społecznościowych, które także powinny współgrać ze stroną internetową i ogólnym wizerunkiem marki.

Słabej jakości grafiki

W dzisiejszym świecie od profesjonalnych twórców oczekuje się wysokiej jakości grafik. Niewyraźne, spikselizowane czy też rozciągnięte zdjęcia i inne elementy graficzne mogą obniżyć wrażenia wizualne. W rezultacie strona może wydać się mniej atrakcyjna i potencjalny klient może szybko zrezygnować z dalszej eksploracji. Te same zasady dotyczą również elementów wideo. Ponadto obecnie niskiej jakości grafiki i filmy wielu internautom kojarzą się z brakiem profesjonalnego podejścia do biznesu, co zdecydowanie nie wpływa pozytywnie na wizerunek firmy.

Najczęstsze błędy w tworzeniu stron internetowych

Nieintuicyjny rozkład strony i menu

Bardzo ważną kwestią podczas tworzenia strony jest zadbanie o jej intuicyjność. Użytkownicy powinni łatwo znaleźć potrzebne informacje i nawigować po stronie bez żadnych problemów. Jeśli strona ma skomplikowany układ z niezbyt czytelnym menu, to potencjalni klienci prawdopodobnie szybko opuszczą witrynę. 

Warto zatem poświęcić nieco czasu na zaplanowanie układu poszczególnych stron. W poruszaniu się po stronie i wyszukiwaniu niezbędnych elementów mogą pomóc popularne ikony. Ponadto dobrym pomysłem jest umieszczenie w widocznym miejscu wyszukiwarki, która ułatwi użytkownikom znalezienie interesujących ich informacji.

Brak wezwania do działania

Do często popełnianych błędów można także zaliczyć brak wezwania do działania, czyli call to action (CTA). Ten element strony służy zachęceniu użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak zakup produktu, zapisanie się do newslettera czy też skontaktowanie się w celu uzyskania dodatkowych informacji o ofercie. Jeśli brakuje CTA, użytkownicy mogą zwyczajnie nie stać się Twoimi klientami. Jeśli nie umiesz tworzyć chwytliwych wezwań do działania, pomyśl o zatrudnieniu specjalistów od copywritingu.

Dlaczego warto zlecić stworzenie strony internetowej specjalistom? 

Profesjonalna strona internetowa może znacznie poprawić efektywność i skuteczność działalności firmy w sieci. Najlepszym sposobem na uniknięcie wspomnianych w artykule błędów jest po prostu powierzenie zbudowania strony internetowej specjalistom.

W agencji Devispace specjalizujemy się w tworzeniu profesjonalnych stron internetowych, które są responsywne, estetyczne i skuteczne. Ponadto oferujemy kompleksowe usługi, które obejmują również optymalizację strony pod kątem SEO i reklamy w Google Ads.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Najczęstsze błędy w tworzeniu stron internetowych

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h