Spis treści
Czym jest optymalizacja SEO i dlaczego jest tak ważna?
Posiadasz stronę internetową, ale nie odnosisz zamierzonych sukcesów? Dopiero zakładasz własny sklep internetowy i zupełnie nie znasz tematu pozycjonowania stron?
Zainwestuj w optymalizację SEO (Search Engine Optimization), która polega na udoskonaleniu witryny w taki sposób, aby internauta jak najtrafniej znalazł to, czego szuka. Jeśli wynik wyszukiwania znajduje się na szczycie listy na pierwszej stronie Google, to oznacza, że strona precyzyjnie spełnia założenia pozycjonowania SEO.
Jak optymalizować strony internetowe pod kątem SEO?
Analiza – audyt – akcja
Daj sobie doradzić. Rzetelny i dogłębny audyt Twojej obecnej strony to punkt wyjścia. Pamiętaj, że jeśli dla Ciebie wszystko jest jasne i czytelne na stronie, a kolory Ci się podobają, to nie zawsze znaczy, że odbiorca (czytaj: klient) też się nimi zachwyci. To o nich musisz myśleć.
Audyt agencji marketingowej dotyczy nie tylko samego klienta i zbadania grupy docelowej, ale również całego rynku, branży i konkurencji. Zanim zmiany zostaną zaproponowane Tobie, musimy wiedzieć, co wyróżni Ciebie spośród wielu i jak to zaprezentować.
Strona główna
Pierwsza strona to pierwsze wrażenie. Nawet jeśli ważniejsze informacje umieszczasz na podstronach, to tu ląduje internauta z wyszukiwarki. Tutaj właśnie jest miejsce na Internetową magię: SEO, meta title, nagłówki H1 w kodzie strony – musisz wiedzieć co ująć, żeby Google Cię odnalazł.
Przejrzysty układ
Łatwość obsługi, czytelny układ, pozycje logicznie wynikające z siebie – brak frustracji w przeglądaniu stron to gwarancja sukcesu i zadowolenia klienta. Nie dopuść do tego, żeby internauta nie mógł znaleźć zakładki “O nas”. Postaw też na minimalizm w posiadanej ilości treści. Więcej nie zawsze znaczy lepiej.
Copywriter vs sztuczna inteligencja
Treści tworzone przez sztuczną inteligencję wcale nie powodują zachwytu właścicieli i twórców stron internetowych. Dobre, merytoryczne i unikalne treści dalej są wysoko na liście pożądanych cech. Brak pomysłu i wyobraźni nie spisuje strony na straty – zainwestuj w rzetelne treści copywritera, który ma lekkie pióro i nienaganną poprawność językową.
Poruszanie się między podstronami
Strona internetowa, na której nic nie można znaleźć, martwe odnośniki (404 Page not found) lub brak obiecanych wcześniej podstron sprawią, że nasz potencjalny klient ucieknie. Wszystkie informacje powinny być poukładane logicznie i w przejrzysty sposób. Każdy link i odnośnik musi prowadzić do innej podstrony. Profesjonalna strona internetowa jest wirtualną wizytówką, którą wręczamy kontrahentowi.
Czcionka, kolor, styl
Odpowiednio dobrany styl strony dużo mówi już od samego początku i powinien identyfikować Twoją markę. Jest wiele szablonów dostępnych na rynku, ale żeby mieć pewność, że znajdziesz rozwiązanie skrojone na miarę, poproś o pomoc firmę zewnętrzną. A może jeszcze do tego krój pisma wymyślony tylko dla Ciebie? Perfekcja!
Kup teraz!
Daj użytkownikowi znaleźć więcej informacji o produktach (wyszukiwarka jest obowiązkowa) i zadbaj o to, żeby proces zakupów dla sklepu internetowego był najszybszy z możliwych. Sugeruj dobieranie produktów pasujących do tego, co już znajduje się w koszyku, lub zaproponuj promocje i zniżki. Szybkie dokonanie płatności i upust przy kolejnym zamówieniu przyciągnie klienta z powrotem w krótkim czasie.
Słowa klucze
Czyli to, co charakteryzuje Twoje produkty lub usługi. Muszą być konkretne i precyzyjnie określające oferowane usługi bądź towary. Zadbaj też o ich sezonowość, jeśli Twoja branża jest zmienna. Jeśli sprzedajesz upominki, kosmetyki, książki lub odzież – umieść czasowe informacje o Dniu Matki, Walentynkach, Wielkanocy i Międzynarodowym Dniu Pracownika Kolei i dobrze je wypromuj. Skuteczną metodą znalezienia odpowiednich słów jest pomoc ekspertów. Specjalista do pozycjonowania SEO przeanalizuje wyniki za pomocą branżowych narzędzi i własnego doświadczenia.
Off-site SEO
Są to wszystkie działania podejmowane poza witryną internetową, na którą masz niewielki i pośredni wpływ – szybkość ładowania się strony, popularność w sieci, linki wysyłane do Twoich stron, interakcje w mediach społecznościowych, fora i opinie o stronie.
Jest jednym z bardziej skomplikowanych i długofalowych procesów jest link building. Nie tylko wzmacnia domenę i jego pozycję, ale pomaga budować widoczność i rozpoznawalność marki, przez co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia szans na sprzedaż za pośrednictwem strony.
Kto powinien zająć się optymalizacją SEO twojej strony?
Jeśli dopiero planujesz swoją stronę internetową – powierz jej wykonanie od A do Z ekspertom w dziedzinie SEO. Ten sposób to najkrótsza droga do sukcesu Twojej strony.
Jeśli masz już od lat istniejącą stronę, która nie przynosi oczekiwanych rezultatów, warto zlecić audyt SEO profesjonalistom, którzy zdiagnozują przyczyny słabych wyników strony oraz zaproponują rozwiązania ją optymalizujące.
Twój cel to posiadanie skutecznej i rzetelnej strony internetowej w oparciu o najważniejsze i najświeższe wytyczne pozycjonowania SEO – zaufaj doświadczonej agencji marketingowej. Pieniądze wydane na ten cel zamienią się w zwrot inwestycji w szybkim czasie.