Pozycjonowanie – na co warto zwrócić uwagę i z czym je połączyć dla maksymalnego efektu?

Spis treści

Pozycjonowanie, nazywane też SEO (Search Engine Optimization), to działanie, które zapewni stronie naszej marki wysoką pozycję. Właśnie od pozycji w wyszukiwarce zależy ilość osób, która znajdzie naszą witrynę. Pozycjonowanie to skomplikowany proces, na który składa się kilka czynników, takich jak dobranie odpowiednich słów kluczowych, zadbanie o odpowiednie treści i spełnianie konkretnych wymogów technicznych. Wszystkie te działania wymagają specjalistycznej wiedzy na temat SEO.

Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?

Pomyślmy o sytuacji, kiedy chcemy kupić nowy produkt. Nagle wpadamy na pomysł, żeby kupić nową kanapę albo blender. Nie będziemy przecież przemierzać kolejnych półek sklepowych w poszukiwaniu odpowiedniego modelu. Co robimy? Wchodzimy w Google i wpisujemy hasło „zielona kanapa” albo „blender do smoothie”. W ten sposób to Google przeszuka „półki sklepowe” za nas. Możemy kupić dany produkt przez Internet albo znaleźć go w pobliskim sklepie, ale poszukiwania zawsze zaczynają się od Internetu.

Na które linki klikamy? Te na samej górze. Może nie tylko pierwsze, ale też drugi, czy nawet trzeci, ale nigdy nie klikamy na drugą stronę wyszukiwarki, chyba że jesteśmy strasznie zdesperowani. Dlatego właśnie kluczowa jest pozycja naszej marki w wyszukiwarce. To gwarancja, że klient trafi na naszą stronę, a tym samym kupi nasz produkt.

Jak sprawić, żeby nasza strona była na pierwszym miejscu?

Pozycjonowanie to szereg działań, które dotyczą wielu aspektów strony: tego co się na niej znajduje, jakich słów na niej używamy, jakie zdjęcia zamieszczamy, jak wygląda strona od części technicznej. Wszystkie te elementy są oceniane przez algorytm Google. Jak dopasować się do jego zasad?

Dobranie odpowiednich słów kluczowych

Słowa kluczowe to frazy, po których użytkownicy będą szukać naszej firmy w Internecie. Sprzedajemy w Poznaniu torby zrobione z ekologicznej skóry? Nasi klienci nie znajdą nas po wpisaniu w Google „ekologiczne torebki”. Fraza kluczowa musi być bardziej dokładna: „torby ekologiczne Poznań”, „Poznań ekologiczna galanteria”, itp. Istnieje wiele narzędzi, które pomaga dobrać słowa kluczowe odpowiednie do naszej marki. Następnie znalezione frazy trzeba umieścić na naszej stronie: wpleść je w tekst, dodać do nagłówków, podpisywać nimi zdjęcia. Dzięki temu po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę, pokaże mu się nasza strona.

seo

Treści wysokiej jakości

Algorytm Google ocenia także jakość tekstów na stronie. Nie ocenia ich oczywiście pod względem merytorycznym. Przede wszystkim doceniane są treści oryginalne. Powtarzające się treści kopiowane z innych stron obniżają naszą pozycję. Treści powinny mieć też odpowiednią długość – zbyt krótkie notki albo długie eseje bez żadnych słów kluczowych nie będą wysoko pozycjonowane.

Odpowiednia hierarchia nagłówków

Wracając do kwestii słów kluczowych: najważniejsze dla algorytmu Google są słowa znalezione w nagłówkach. Możemy je rozróżnić na nagłówki od H1 do H6, gdzie H1 jest tytułem. To właśnie w najważniejszych nagłówkach powinny znaleźć się słowa kluczowe.

Stosuj linkowanie wewnętrzne

W treściach na naszej stronie możemy umieścić linki do innych podstron. Część tekstu, która nawiązuje do innej zakładki czy artykułu, powinna być wyróżniona – po jej kliknięciu użytkownik przeniesie się do innej części strony. Będzie to nie tylko ułatwienie dla czytelnika, ale też kolejny punkt dla algorytmu Google.

Z czym połączyć pozycjonowanie?

Najlepsze efekty daje połączenie pozycjonowania z innym narzędziem, które wypromuje naszą stronę. Mamy ich kilka do wyboru.

Google Ads

Google Ads to płatne reklamy, które widzimy na samym szczycie wyszukiwarki Google. Bardzo często to właśnie w nie klikają użytkownicy. Chociaż są płatne, to w połączeniu z SEO mogą dać najlepsze efekty.

Web design

Od czego zależy, ile czasu użytkownik spędzi na stronie? Od jej użyteczności, przejrzystości i interaktywności. Właśnie tymi aspektami zajmuje się web design. Dłuższy czas spędzony na stronie to znak dla algorytmu Google, że strona jest wartościowa. Dlatego właśnie warto zadbać nie tylko o treści na stronie, ale również jej wygląd i przejrzystość.

Pozycjonowanie to na pewno skomplikowany proces, który wymaga dużej wiedzy z wielu dziedzin: marketingu, grafiki, informatyki. Jakość naszej strony i to, co oferuje, powinna być dla nas tak samo ważna, jak jakość usługi albo produktu, który sprzedajemy.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu