Pozycjonowanie stron – dobre i złe praktyki SEO

Pozycjonowanie stron internetowych możemy podzielić na dobre i złe praktyki SEO. Poniżej przedstawimy ci w skrócie różnice między nimi, abyś łatwo mógł rozróżnić te rzeczy. Istnieje kilka strategii i technik, które możesz zastosować, aby uzyskać wyższą pozycję w Google, ale jeśli nie opanujesz podstaw, Twoje szanse na zajęcie pozycji na pierwszej stronie Google są minimalne. Na pierwszej stronie wyszukiwania może się znaleźć około 10-13 wyświetleń. Musisz więc naprawdę się postarać, aby zdeklasować konkurencję i znaleźć się w TOP 10 wyszukiwania. Stron jest miliony, nawet jeśli zawężymy je do danej frazy, także znacznie to przekracza liczbę 10 wyszukiwań. 

Pozycjonowanie stron, SEO: złe i dobre praktyki. Na stole leży klawiatura, mysz, długopis oraz trzy kubiki z napisem SEO.

Dobre praktyki SEO

Postępując zgodnie z najlepszymi praktykami SEO, położysz podwaliny pod swoją witrynę, aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Po przygotowaniu podstaw możesz przejść do bardziej zaawansowanych badań słów kluczowych i strategii budowania linków.

W tym artykule podzielę się 7 najlepszymi praktykami SEO, których należy przestrzegać, aby osiągnąć wyższe rankingi wyszukiwania. 

1. Dopasuj treść do zamiaru wyszukiwania

Wpisując treść w wyszukiwarkę, określasz jakiś zamiar, swój cel. Aby tworzyć odpowiednie treści i szukać odpowiednich odbiorców, musisz skupić się na frazach kluczowych. Użytkownik, wpisując, np. Jak upiec ciasteczka owsiane, nie będzie chciał ich kupić, tylko znaleźć odpowiedni przepis. Co innego wpisze klient, chcący kupić takie ciasteczka – Gdzie kupić dobre ciastka owsiane? W pierwszych 10 wynikach na pewno pojawią się sklepy oferujące ciasteczka owsiane. Pisząc tekst na stronę, musisz zastanowić się, czego będzie u ciebie szukał klient, odbiorca i musisz mu to dać. 

2. Napisz atrakcyjny tytuł i opis

Tytuł strony i opis meta to dwa najważniejsze metatagi na Twojej stronie. Tagi tytułowe to klikalne nagłówki, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania i są niezwykle istotne z punktu widzenia SEO. Najlepiej jeśli zawiera główną frazę kluczową. Drugim najważniejszym metatagiem na stronie jest opis meta. Opis meta to krótkie podsumowanie strony, które wyświetla się pod tagiem tytułu. Opisy meta, nie wpływają bezpośrednio na rankingi wyszukiwania, ale mogą wpływać na współczynniki klikalności.

3. Zoptymalizuj swoje obrazy

Aby witryna była atrakcyjna, obrazy w niej zamieszczone muszą się szybko wczytywać, co wpływa na ważną szybkość ładowania strony. Najpopularniejszymi formatami obrazów w Internecie są JPEG i PNG. Oba te formaty używają różnych technik kompresji, dlatego rozmiary plików między nimi mogą być radykalnie różne. Podczas gdy pliki JPEG świetnie wyglądają na zdjęciach, pliki PNG najlepiej nadają się do obrazów zawierających tekst, rysunki liniowe itp. Im większy rozmiar pliku obrazu, tym dłużej trwa ładowanie strony internetowej, dlatego konieczne jest skompresowanie obrazów przed przesłaniem ich do witryny. Obraz musi mieć również nadany odpowiedni tekst alternatywny (Atrybut Alt). Dobrze, jeśli zawiera słowo kluczowe.

4. Zoptymalizuj szybkość strony

Jeśli Twoja witryna ładuje się długo, będziesz mieć wielu sfrustrowanych użytkowników, a Twoje rankingi spadną. Optymalizacja obejmuje obrazy, o czym pisaliśmy wyżej. Oprócz kompresji obrazu jest kilka innych rzeczy, które możesz zrobić, aby przyspieszyć ładowanie stron:

  • Włącz pamięć podręczną przeglądarki.
  • Usuń niepotrzebne wtyczki.
  • Skróć czas odpowiedzi serwera.
  • Zmniejsz liczbę przekierowań.
  • Zmniejsz pliki CSS i JavaScript.

5. Użyj linkowania wewnętrznego

Dodaj w treści linki, do wcześniejszych artykułów zamieszczonych na stronie. Pomaga to również przeglądarce zrozumieć przesłanie strony.

6. Uwzględnij słowa kluczowe w swoim adresie URL

Struktura adresu URL jest często pomijanym aspektem SEO. Dobra struktura adresu URL zapewnia zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom wyobrażenie o tym, o czym jest strona docelowa. W linku do strony zawrzyj najważniejsze informacje o stronie i nie zapomnij o głównej frazie kluczowej.

7. Publikuj długie treści

Długie treści zajmują lepsze miejsce w Google. Twierdzenie to jest poparte kilkoma badaniami, w tym najnowszym badaniem SEMrush dotyczącym najlepszych artykułów. 

Kluczowe wyniki badań sugerują, że długie artykuły (posty zawierające ponad 3000 słów) uzyskują 3 razy większy ruch, 4 razy więcej udostępnień i 3,5 razy więcej linków zwrotnych niż artykuły o średniej długości (901–1200 słów).

Złe praktyki SEO

Obok dobrych rzeczy, pojawiają się zawsze przeciwieństwa, czyli złe rzeczy. Tak samo jest i w tym temacie. Poniżej przedstawiamy złe praktyki SEO, których musisz unikać. W przeciwnym razie wyniki wyszukiwania spadną na łeb na szyję. 

1. Nadmierne upychanie słów kluczowych

Nigdzie nie trzeba przesadzać. Także z pisaniem tekstów i na siłę upychane słowa kluczowe, sprawiają, że artykuł czyta się ciężko, a niejednokrotnie jest on pozbawiony logiki i przejrzystości. 

2. Niespójne tworzenie treści

Jeśli prowadzisz stronę internetową na dany temat, trzymaj się tej tematyki w publikowanych artykułach. Nie ma nic gorszego niż widło i powidło na stronie, która ma użytkownikom dostarczyć wiedzy na dany temat. Jeśli prowadzisz stronę o persach, nie wtrącaj na niej artykułów o kotach domowych. Użytkownik nie wszedł na stronę, aby czytać o dachowcach. 

3. Skupianie się na jednym temacie

I tu powiesz co? Przecież punkt wyżej pisaliście o jednej tematyce. Zgadza się! Tu chodzi o to, aby nie pisać tylko (trzymając się tematyki kotów perskich) o tym co je kot, ale również jak go leczyć, jakie lubi zabawy, czy można z nim wychodzić na dwór itp. Daną tematykę, która jest na Twojej stronie, musisz przedstawić jak najszerzej, abyś w oczach odwiedzających był ekspertem w danej dziedzinie. 

4. Brak odniesień do poprzednich treści

Zamieszczając artykuły, często zapominamy o powiązanych tematach na stronie, które były już zamieszczone. Tworząc takie linki, zwiększamy ruch na stronie i jest szansa, że więcej osób ją poleci i przekaże dalej. 

5. Zbyt rzadka publikacja

Strona musi żyć, więc treści trzeba publikować na bieżąco, uaktualniać, dodawać. Jeśli raz zamieścimy treść i potem rok, dwa lata nic się nie dzieje, może okazać się, że algorytm wyszukiwarki uległ zmianie (a są one aktualizowane często). Kiedyś dobra treść dziś może okazać się nieczytelna dla wyszukiwarek. Po drugie jeśli na stronie są dodawane nowe treści, użytkownicy częściej na nią zaglądają, aby dowiedzieć się ciekawych, nowych rzeczy i rozszerzyć wiedzę w danej dziedzinie. 

Podsumowując

Jeśli zależy nam na klientach, popularności strony warto poświęcić czas lub zlecić zewnętrznej firmie pozycjonowanie strony internetowej.  Proces pozycjonowania jest długi i żmudny. Aby odnieść sukces trzeba podejść do tego kompleksowo. Oczywiście można poprawić jedną, dwie rzeczy, ale może się okazać, że to za mało. Dowiedz się więcej tutaj.

Nasza firma podchodzi do każdego klienta indywidualnie. Jesteśmy zgranym teamem z wieloletnim stażem, który wzniesie Twoją stronę na wyżyny. Wielu klientów nam zaufało, teraz czas na Ciebie. 

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozycjonowanie stron – dobre i złe praktyki SEO

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h