Pozycjonowanie vs Google Ads – jaka tak naprawdę jest różnica?

Spis treści

Pozycjonowanie vs Google Ads - jaka tak naprawdę jest różnica

Marketing cyfrowy obejmuje wiele działań, które mają wspólny cel: pomóc firmie uzyskać większy ruch i potencjalnych klientów online. Dwa z najbardziej znanych terminów marketingu online to SEO i Google Ads (wcześniej Google AdWords). Dla osób z tej branży różnica między nimi jest oczywista. Dla przeciętnego przedsiębiorcy rozróżnienie tych działań może być jednak bardziej skomplikowane. Nasz artykuł powinien uwypuklić różnice pomiędzy tymi dwoma mechanizmami i pomóc w decyzji, który z nich będzie lepszy dla naszej firmy.

Google Ads vs pozycjonowanie – jaka jest główna różnica?

Aby udzielić prostej odpowiedzi, główna różnica między SEO a Google AdWords polega na tym, że SEO to ruch niepłatny lub organiczny. Google AdWords jest uważany za ruch płatny. Co to tak naprawdę oznacza i jak może wpłynąć to na naszą decyzję? Najpierw wróćmy do podstaw i wyjaśnijmy czym różnią się od siebie SEO oraz Google Ads.

Pozycjonowanie stron – dlaczego warto się na nie zdecydować?

Każdy właściciel firmy stara się jak najlepiej obniżyć koszty, w tym wydatki na marketing cyfrowy i jak najlepiej wykorzystać swoje kampanie. Ruch organiczny to najpewniejszy sposób na pozyskanie wysokiej jakości ruchu, który może doprowadzić do konwersji. Nie bez powodu SEO znajduje się w centrum każdej kampanii generowania ruchu organicznego. Zastanawiasz się dlaczego? Przedstawiamy zalety wdrożenia SEO dla Twojej firmy.

Pozycjonowanie strony internetowej pozwala na niższy budżet

Jeśli Twoja firma ma napięty budżet, warto rozważyć właśnie SEO. Inwestycja w najlepsze usługi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek zapewni długotrwałe rezultaty. Dla kontrastu, w momencie, gdy przestajesz płacić za Google Ads, Twoje reklamy znikają, a wraz z nimi ruch.

Szersza grupa potencjalnych odbiorców

Usługi SEO pozwalają dotrzeć do szerszego grona odbiorców przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów. Oczywiście im szersza docelowa grupa odbiorców, tym więcej musisz wydać na działania SEO. Większa liczba odbiorców oznacza, że kierujesz reklamy do potencjalnego klienta w pobliżu i z dala od lokalizacji Twojej firmy. Jest to korzystne zwłaszcza dla sklepów internetowych.

Pozycjonowanie stron nieustannie generuje przepływ bezpłatnego i ukierunkowanego ruchu

Jak wyjaśniono wcześniej, inwestycja w dobrą usługę optymalizacji wyszukiwarek zaowocuje ciągłym ruchem. Google Ads generuje ruch tylko w czasie trwania kampanii. Dzięki SEO nie wydajesz dużo, ale z czasem zaczynasz widzieć wyraźne efekty. Twoje SEO zyskuje na wartości z każdą dodatkową inwestycją.

Google Ads czy SEO – poznaj wady pozycjonowania

Wdrażając SEO, trzeba mieć na uwadze, że jest to proces czasochłonny i ma też inne ograniczenia. Warto od razu się na to nastawić i uzbroić się w cierpliwość.

SEO wymaga czasu, aby wygenerować wyniki. Dlatego nie jest to preferowana opcja, gdy potrzebujesz natychmiastowego rozwiązania problemu marketingowego. Tutaj zdecydowanie sprawdzi się reklama Google Ads. Jest ono idealne na krótkoterminowe akcje.

SEO pomaga sprawić, by Twoja witryna była widoczna na pierwszych stronach w wyszukiwarce Google, ale czas, w którym do tego dojdzie, może być ciężki do określenia. Są to działania długofalowe – zazwyczaj wymagają co najmniej 6 miesięcy. Kiedy jednak ruch zacznie się już pojawiać na naszej stronie, bardzo często rośnie on lawinowo. SEO jest inwestycją długoterminową i wymaga stałej uwagi.

SEO czy Google Ads – pozycjonowanie to ograniczona kontrola

W przypadku SEO jesteś zdany na łaskę algorytmów w wyszukiwarce Google, które ciągle się zmieniają. Nie masz kontroli nad tym, ile ruchu wygenerujesz ani jaki zwrot uzyskasz. W Google Ads to, co otrzymujesz, jest proporcjonalne do tego, za co zapłaciłeś, dzięki czemu możesz kontrolować, ile ruchu możesz uzyskać.

Pozycjonowanie vs Google Ads - jaka tak naprawdę jest różnica

Google Ads czy pozycjonowanie – czym jest marketing w wyszukiwarkach?

Marketing w wyszukiwarkach (lub SEM) brzmi podobnie do SEO, jednak jest nieco prostszy. Kampanie Google Ads należą do tej kategorii marketingu w wyszukiwarkach i obejmują tworzenie kampanii wokół określonych słów kluczowych lub danych demograficznych. Po uruchomieniu kampanii płacisz za wszelkie otrzymane kliknięcia lub wyświetlenia.

Czy Google Ads to lepszy grunt dla przedsiębiorców? Reklama Google Ads często ratuje życie tym właścicielom firm, którzy chcą szybkich wyników w swoich kampaniach. W przeciwieństwie do SEO, reklamy Google Ads oferują łatwiejszą drogę uzyskania celów marketingowych firmom, które mają większy fundusz marketingowy.

Kampania Google Ads pozwala lepiej mierzyć swoje sukcesy

Dzięki Google Ads dowiesz się, kiedy ktoś kliknie Twoją reklamę. Jeśli kliknięcie skutkuje telefonem w celu złożenia zamówienia, pobraniem aplikacji lub zakupem, jesteś w stanie to śledzić. Wiedza o tym, które reklamy się sprawdzają, może pomóc w podjęciu świadomej decyzji, w które reklamy warto zainwestować.

Kampanie Google Ads pozwalają kontrolować swoje wydatki

Reklamy Google Ads pozwalają Ci zdecydować, ile możesz wydać na całą kampanię, w danym miesiącu lub dniu. Wyniki Twoich wydatków na reklamę będą bezpośrednio odzwierciedlane. Ale nie zawsze oznacza to, że im więcej wydajesz, tym więcej sprzedajesz – charakter reklam Google Ads jest trochę bardziej skomplikowany.

Ukierunkowana reklama Google Ads

Kampanie Google Ads pozwalają precyzyjnie kierować reklamy do danych odbiorców. Możesz kierować reklamy na konkretne zapytania pasujące do Twojej usługi lub produktu. Twoja usługa lub produkt będą widoczne dla klientów, gdy Ci będą ich szukać, co oznacza większy sukces kampanii.

Wady Google Ads

W przeciwieństwie do SEO, efekty Ads widać tylko wtedy, kiedy kierujemy w nie kolejne budżety. W momencie, gdy przestajesz płacić, cały ruch, który wcześniej uzyskałeś, zatrzymuje się. Dodatkowo jeśli Twoja firma działa w wysoce konkurencyjnym środowisku, możesz spodziewać się, że zapłacisz więcej za kampanię w Googlach.

Pozycjonowanie vs Google Ads – czy któreś narzędzie jest lepsze?

Są to dwa całkowicie różne narzędzia marketingu – obydwa przynoszą skutki, o różnym charakterze. Dlatego właśnie odpowiedź na pytanie SEO vs Google Ads będzie zależała tylko od charakteru naszej firmy, jej sytuacji na rynku, konkurencji oraz innych form marketingu, z których korzystasz.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozycjonowanie vs Google Ads – jaka tak naprawdę jest różnica?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h