Profile w mediach społecznościowych: Instagram, Facebook, LinkedIn – czy warto je mieć?

Spis treści

profile w mediach społecznościowych

Obecnie chyba nikt nie wyobraża sobie, aby firma działała wyłącznie stacjonarnie – bez jakiejkolwiek obecności w sieci. Strony internetowe znane są już od dawna. Coraz częściej firmy działają również w sferze social mediów – na Instagramie, Facebooku czy LinkedInie. Dlaczego warto mieć profil firmowy w mediach społecznościowych?

Firma w social mediach – korzyści posiadania firmowego profilu w mediach społecznościowych

Jedną z podstawowych zalet posiadania firmowego konta w mediach społecznościowych jest darmowy odnośnik do strony. Na większości portali można do swojego profilu dołączyć bezpośredni link do strony www. Dla wyszukiwarki Google są to wartościowe łącza, które pomagają w pozycjonowaniu. Ponadto jest to generowanie ruchu na stronie www.

Aktywne profile w social mediach pomagają budować wizerunek marki oraz zyskać zaufanie klientów. Dzięki portalom społecznościowym w sieci można znaleźć więcej informacji o firmie, co zwiększa jej wiarygodność. Dają one również możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług. To doskonały sposób na wzrost rozpoznawalności marki.

Profile w mediach społecznościowych to dodatkowy kanał komunikacji z klientami. Dzięki temu firma może lepiej poznać potrzeby potencjalnych nabywców oraz dowiedzieć się, jakie są jej mocne i słabe strony, co wymaga dopracowania z punktu widzenia odbiorców. To natomiast sprawia, że marka może stale rozwijać się i dopasowywać do zmieniającego otoczenia. Marki mogą prowadzić rozmowy z klientami, odpowiadając na komentarze użytkowników.

Portale społecznościowe to doskonałe miejsce na organizowanie akcji promocyjnych, które mogą wygenerować dodatkowy ruch na stronie oraz pomóc w pozyskaniu nowych klientów. Odpowiednio przeprowadzony konkurs to również sposób na zwiększenie liczby obserwacji i interakcji.

Tematyczne, regularne wpisy pomagają kreować się na eksperta w swojej dziedzinie. W social mediach można przybliżać tajniki powstawania produktów czy też istotę działania konkretnych usług. Popularne w ostatnim czasie są również posty z cyklu „sceny z życia marki”.

Dodatkowym atutem profili w mediach społecznościowych jest możliwość wykupienia reklamy. Płatne kampanie dopasowane są do konkretnych grup docelowych, co sprawia, że banery wyświetlane są użytkownikom, którzy faktycznie mogą być zainteresowani ofertą danej firmy. Warto także zauważyć, że klienci mogą udostępniać posty dalej, co również przyczynia się do promocji marki – posty docierają do większego grona użytkowników całkowicie za darmo.

Dla kogo Instagram, Facebook, a dla kogo LinkedIn?

Czy profil firmowy w mediach społecznościowych sprawdzi się w każdym przypadku? Czy wszystkie marki powinny mieć konto na każdym portalu? Instagram, Facebook oraz LinkedIn rządzą się swoimi prawami. I tak jak działanie Instagrama i Facebooka opiera się na podobnych zasadach, tak LinkedIn to już nieco inna „bajka”.  

Firmowe konto na Instagramie

Instagram najczęściej w swych działaniach reklamowych wykorzystują marki z branży lifestyle, mody oraz beauty. Obecnie właśnie najwięcej tego typu firm można spotkać na tym portalu społecznościowym. Coraz częściej jednak przebijają się marki oferujące m.in. naturalne produkty czy dekoracje do domu. Konto na instagramie mają również najwięksi giganci i firmy znane na całym świecie.

Na Instagramie z pewnością powinny pojawić się marki, których grupa docelowa to młodzi dorośli oraz młodzież. Na tym portalu największą wagę należy przyłożyć do jakości zdjęcia, a także opisu wraz z tagami (hasztagami).

Istotną częścią Instagrama są również relacje. 24-godzinne stories to idealny sposób na komunikację z klientem. Tak jak niektóre posty mogą zostać przeoczone przez użytkowników mediów społecznościowych, tak większość z nich nawet kilka razy dziennie ogląda zamieszczone relacje. Warto więc zaznaczyć swoją obecność również i tutaj.

Firmowy profil na Facebook

Facebook uważany jest za największy portal społecznościowy w Internecie. Liczba aktywnych użytkowników to ok. 1,5 mld. Nic więc dziwnego, że dużo marek postanowiło zaznaczyć swoją obecność właśnie na tym serwisie, otwierając swój fanpage.

Fanpage to podstawowy sposób komunikacji marki z klientami. To także doskonała przestrzeń na to, aby prezentować swoje produkty i usługi czy też umieszczać odnośniki – chociażby do firmowego bloga. W przypadku tego portalu konieczna jest systematyczna aktualizacja treści. Tutaj posty mogą pojawiać się nie tylko w formie zdjęć, jak ma to miejsce na Instagramie, ale również – notatek, filmów czy tekstów. Dodatkowym atutem jest możliwość udostępniania postów innych marek oraz newsów branżowych.

Podobnie jak w przypadku Instagrama na Facebooku działa narzędzie w postaci relacji (stories).

LinkedIn dla firm

LinkedIn już jakiś czas temu zyskał miano Facebooka dla profesjonalistów. Jest to serwis o charakterze biznesowo-zawodowym. Korzysta z niego ok. 400 mln użytkowników. Atutem LinkedIna jest nie tylko czerpanie korzyści typowych dla mediów społecznościowych, ale również wsparcie dla kontaktów B2B i działu HR. W serwisie można znaleźć użytkowników poszukujących pracy oraz freelancerów.

Aby założyć konto firmowe w LinkedIn, konieczne jest jednak spełnienie pewnych warunków. Podstawowym z nich jest posiadanie prywatnego konta w serwisie oraz zatrudnienie w firmie, której profil ma być otwarty. Konieczne jest także posiadanie głównego adresu e-mail na unikalnej domenie firmowej – ogólnodostępne skrzynki pocztowe nie sprawdzą się w tym przypadku.

Profil firmowy na LinkedIn mogą założyć pracownicy, których prywatne konto jest na poziomie „średnim” lub „mistrzowskim”. Ponadto konieczne jest posiadanie kilka kontaktów, a sam profil musi istnieć na portalu minimum 7 dni.

Media społecznościowe to potężne narzędzie w rękach zarówno użytkowników, jak i marek. Konta firmowe otwierają nowe możliwości, z których warto skorzystać, aby wypromować swoją działalność.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu