Spis treści
Chociaż sklep internetowy może sobie dzisiaj zaprojektować praktycznie każdy, to żeby zachęcić do jego odwiedzania klientów, potrzebna jest znajomość trendów. Sklep internetowy w 2022 roku musi być funkcjonalny, intuicyjny oraz estetyczny. Projektowanie sklepów internetowych to sztuka, która musi łączyć w sobie wiedzę o sprzedaży, marketingu i grafice. Przedstawiamy nasze porady jak stworzyć sklep internetowy według współczesnych trendów.
Prostota przede wszystkim
Sklepy internetowe od kilku już lat powracają do minimalizmu. Użytkownicy cenią sobie przede wszystkim szybkie zakupy, a do tego potrzebna jest prosta strona, która nie wymaga kilkunastu kliknięć podczas procesu zakupu. Właśnie po minimalizmie poznajemy profesjonalny sklep internetowy. Takie rozwiązanie ułatwi też użytkownikom korzystanie z witryny na smartfonach i tabletach, co w 2022 roku powinno być już priorytetem.
Prostota powinna objawiać się przede wszystkim w liczbie kolorów i ich intensywności. Dotyczy to przede wszystkim firm zajmujących się usługami takimi jak consulting, marketing, IT, prawo czy finanse. Żywe kolory mogą sprawdzić się w sklepach internetowych zajmujących się sprzedażą produktów dla dzieci, żywności, itp.
Nie bójmy się dużych czcionek
Jak wiemy, liczy się jakość, a nie ilość, dlatego podczas tworzenia sklepu internetowego niekoniecznie musimy się rozpisywać na długie akapity. Postawmy za to na większą czcionkę. Opisy produktów, kategorii czy porady powinny być krótkie, treściwe, ale za to dobrze widoczne. Również nagłówki mogą zajmować dużą część strony – powinny rzucać się w oczy zaraz po kliknięciu w odpowiednią zakładkę.
Duże filmy zamiast treści
Jeżeli jeszcze bardziej chcemy zminimalizować ilość treści pisanych w naszym sklepie internetowym, to dobrym wyborem będzie wykorzystanie przy projektowaniu strony dużych filmów (Cinema Style). Nie chodzi tutaj o format filmików z Youtuba, ale o pełnoekranowe filmy. Mogą pojawiać się w tle nagłówków albo nawet zamiast nich. Mogą przedstawiać proces tworzenia produktu, wnętrze restauracji czy sklepu albo pracowników firmy. To nowoczesna forma przedstawienia naszej działalności bez korzystania z kolejnych akapitów tekstu.
Marketplace – sklep internetowy w innej odsłonie
Sklepy internetowe typu marketplace można porównać do galerii handlowych. W jednym miejscu – na jednej platformie – swoje produkty sprzedaje wielu producentów. Taka forma sklepu internetowego zyskała w ciągu ostatnich kilku lat dużą popularność. Jeżeli platforma, na której sprzedajemy swoje towary jest popularna, to korzystając z niej, otrzymujemy szybki dostęp do dużej bazy klientów, darmowy marketing oraz o wiele większe zasięgi naszej działalności. Marketplace działa na zasadzie prowizji, która często jest jednak i tak bardziej opłacalna niż tworzenie własnego sklepu internetowego.
Przykładami tego typu stron są Allegro, Amazon, Empik, amerykańskie Etsy i wiele innych platform. Takie strony ułatwiają życie nie tylko sprzedającym, ale też kupującym – mogą oni w jednym miejscu kupić wszystkie potrzebne produkty. Prawda, że jak w galerii handlowej?
A może własny marketplace?
Możemy też jednak stworzyć własne marketplace. Oprócz sprzedawania własnych produktów możemy udostępnić platformę innym podobnym producentom i w ten sposób zarabiać na prowizji. Projektowanie takich sklepów internetowych nie różni się wcale od klasycznego sklepu internetowego. Wystarczy stworzyć odpowiednie narzędzia – realizacją zamówień dalej będzie się zajmować dany producent. Platforma sprzedażowa to na pewno jeden z największych trendów w 2022 roku.
Sklep internetowy – koszty
Koszty powstania takiego sklepu zależą tylko od naszych potrzeb. Jeżeli wystarczy nam sklep z podstawowymi funkcjami, to możemy postawić go sami na jednym z darmowych CMS-ów. Jednym z nich jest np. WooCommerce. Sklep na WooCommerce będzie dobrym wyborem dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie spodziewają się dużego ruchu i dużej ilości użytkowników. Jeżeli potrzebujemy bardziej rozwiniętej strony, która ma być przygotowana na duże ilości klientów i ma swoim profesjonalizmem odzwierciedlać charakter marki, lepiej jest skorzystać z usług profesjonalnej agencji interaktywnej.
Projektowanie sklepów internetowych – Gdańsk
Jeżeli jesteś zainteresowany stworzeniem profesjonalnego sklepu internetowego, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i portfolio. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania wyceny – odpowiemy na Twoje pytania.