Spis treści
Już nie tylko merytoryczne treści, nowoczesny projekt i przyciągające oko grafiki i zdjęcia mają kluczowe znaczenie przy tworzeniu strony. Obecnie jeśli chcemy, żeby nasza strona internetowa odniosła sukces i miała dobre wyniki SEO, musimy zadbać też o to, żeby była to responsywna strona internetowa. Będzie to czynnik, który docenią nie tylko użytkownicy, ale również wyszukiwarka Google.
Co to znaczy responsywna strona internetowa?
Responsive Web Design (RWD) polega na tworzeniu stron internetowych, które wyświetlają się w odpowiedni sposób na urządzeniach mobilnych: smartfonach i tabletach. Obecnie ponad połowa ruchu internetowego na świecie odbywa się właśnie poprzez urządzenia mobilne. Dlatego projektanci stron internetowych tworząc stronę internetową, muszą uwzględniać różne sposoby, na które użytkownicy mogą wyświetlać witrynę.
Projekt strony internetowej, który jest responsywny, dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia
Responsywny projekt strony sprawia, że jedna witryna dopasowuje się do różnych rozmiarów ekranu. Responsywna witryna eliminuje potrzebę projektowania i utrzymywania dwóch różnych wersji witryny i sprawia, że użytkownik, który odwiedza naszą witrynę poprzez np. smartfona, nie musi przewijać strony w poziomie ani jej powiększać, aby dotrzeć do wszystkich treści. Responsive web design gwarantuje, że układ strony sam dostosowuje się do ekranu.
Responsywne strony internetowe – dlaczego potrzebuje ich każdy przedsiębiorca?
Pomimo kolejnych sygnałów od wyszukiwarki Google i użytkowników, którzy podkreślają, jak ważnym czynnikiem jest dla nich responsywność strony, wielu przedsiębiorców w dalszym ciągu nie bierze pod uwagę tego aspektu przy projektowaniu witryny firmowej. Poniżej przedstawiamy powody, które każdego przekonają do zadbania o responsywność strony.
Responsywne strony internetowe gwarantują lepszą użyteczność
Jeżeli chcemy, aby użytkownicy spędzali na naszej stronie jak najwięcej czasu, to muszą być oni w stanie szybko uzyskać potrzebne informacje – cierpliwość nie jest zaletą, którą posiada wielu współczesnych użytkowników Internetu. Czas spędzony na stronie może być ważnym wskaźnikiem, który informuje nas czy treści na naszej stronie pasują do tego, czego poszukuje użytkownik. Łatwość w znalezieniu konkretnych informacji wpłynie na pozytywną ocenę naszej witryny.
Responsive web design zwiększa poziom user experience
Użytkownik, który nie jest zadowolony z treści albo projektu Twojej strony, prawdopodobnie szybko z niej wyjdzie i przejdzie na stronę konkurencji. Responsywne projektowanie stron internetowych sprawi, że Twoja witryna będzie się szybciej ładować i będzie łatwiejsza w w nawigacji. Dzięki temu odbiorcy będą mogli w łatwy i szybki sposób znaleźć szukane informacje, co zwiększy poziom ich user experience.
Ponadto łatwa nawigacja na stronie może zachęcić użytkowników do powrotu na Twoją witrynę w przyszłości. Użytkownicy nie tylko pozostają na Twojej witrynie na dłużej, ale jest również znacznie bardziej prawdopodobne, że skorzystają z naszych usług czy zakupią nasz produkt.
Responsywna strona internetowa gwarantuje szybkość ładowania
Szybkość ładowania się strony to kolejny element, który ma duży wpływ na SEO, a co za tym idzie na pozycję w wyszukiwarce. Szybkość wczytywania się Twojej witryny wpływa też na wrażenia użytkownika – może zachęcić go do częstszego odwiedzania strony, ale też może go zniechęcić. Właśnie dlatego Twoja strona powinna być zoptymalizowana pod kątem szybkiego i bezproblemowego ładowania.
Responsywna strona www ładuje się szybciej zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych.
Responsywność gwarantuje niższy współczynnik odrzuceń
Współczynnik odrzuceń odnosi się do tego, jak szybko użytkownicy, którzy odwiedzają naszą stronę, natychmiast ją opuszczają. Te dane są dla nas informacją, czy użytkownik znalazł na stronie to, czego szukał. Wysoki współczynnik odrzuceń może również być sygnałem, że Twoja witryna nie ładowała się odpowiednio szybko lub nie zapewniała pozytywnych wrażeń, których szukali użytkownicy. Ważne są nie tylko treści, ale również projekt strony.
Responsywność gwarantuje zmniejszenie współczynnika odrzuceń – jeżeli strona będzie się odpowiednio wyświetlać na wszystkich rozmiarach ekranów, mniej osób będzie z niej wychodzić już po kilku sekundach.
Responsywna strona internetowa – Google stawia na urządzenia mobilne
Nie jest tajemnicą, że w ostatnich latach Google stawia głównie na urządzenia mobilne – w końcu ten gigant musi zdawać sobie sprawę, że to właśnie smartfony, tablety czy smartwatche są przyszłością Internetu. Google ma w końcu na celu dostarczanie użytkownikom wartościowych i przystępnych treści. Algorytm jest najbardziej skłonny do wysokiego wypozycjonowania naszej witryny w wynikach wyszukiwania, jeżeli jest ona responsywna i przyjazna dla użytkownika. Właśnie strony responsywne są faworyzowane przez wyszukiwarkę.
Responsywna strona internetowa oznacza więcej udostępnień w mediach społecznościowych
Responsywna strona www ułatwia użytkownikom interakcję z Twoją witryną, pełne korzystanie z treści, jak również udostępnianie ich w mediach społecznościowych. Wielu projektantów stron tworzy strony responsywne z myślą o możliwościach ich udostępniania w social media, tak aby ułatwić użytkownikom udostępnianie treści.
Ilość udostępnień w mediach społecznościowych nie powoduje może automatycznie, że nasza strona internetowa znajdzie wysoko w wynikach wyszukiwania. Na pewno jednak zwiększy liczbę odbiorców online. Więcej udostępnień oznacza większą ilość użytkowników, którzy odwiedzają naszą witrynę, a tym samym więcej potencjalnych klientów.
Ponadto obecność w mediach społecznościowych może zwiększyć widoczność Twojej witryny. Dzięki łatwym w użyciu przyciskom udostępniania w mediach społecznościowych Twoja responsywna strona internetowa zachęci użytkowników do udostępniania treści, co pozwoli na dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców.
Responsywna strona internetowa – nie jesteś pewien czy Twoja witryna spełnia warunki?
Jeżeli nie do końca rozumiemy, jak powinna wyglądać nasza strona internetowa na urządzeniach mobilnych, możemy skorzystać z konsultacji w agencji marketingowej. Jej eksperci ocenią czy nasza strona jest dostosowana również do mniejszych ekranów i jeżeli tak nie jest, stworzą dla nas responsywną stronę internetową.
Firma, która posiada responsywną stronę www automatycznie uzyska dostęp do większej ilości potencjalnych klientów – tych, którzy korzystają z Internetu na urządzeniach mobilnych. Stworzenie strony internetowej, która odpowiednio się wyświetla na każdym urządzeniu, powinno być kolejnym krokiem, w Twoim planie na zwiększenie widoczności w Internecie.