SEO, SEM i PPC — skróty, które zapewniają pozycję w Google

Spis treści

SEO

Założyłeś firmę i wprowadziłeś ją do Internetu. Myślisz, że najcięższe za Tobą, a tuż przed Twoim nosem spadają niczym z nieba: SEO, SEM i PPC.
Czym są i po co tu przybyły? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest kluczowe?

To właśnie dzięki niemu trafiłeś tutaj, a nie gdzieś indziej.
Obecność na podium w wynikach wyszukiwania zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w odpowiadający tytuł i zanurzenia się w lekturze Twojej strony internetowej.
Wysiłek włożony w pozycjonowanie stron internetowych zwraca się ruchem na stronie, a ten prowadzi do ukochanych konwersji!

Jednak jak sprawić, że czytelnik poświęci swój cenny czas właśnie Tobie?

Magiczne równanie, od którego wszystko się zaczyna

SEM = PPC + SEO

Lecz zacznijmy od początku…a właściwie od końca równania.

Czym jest SEO?

SEO — Search Engine Optimization — Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek

SEO to działania, które mają na celu zwiększenie widoczności, a tym samym ruchu na stronie. Optymalizacja SEO to strategia złożona z kilku elementów, których połączenie składa się na bezpłatny marketing w wyszukiwarkach.

Szybko, łatwo i przyjemnie? Nie zawsze szybko, lecz z pewnością nie jest to skomplikowany proces, a poznanie jego tajników i stosowanie ich może być przyjemne.

Czy warto wprowadzić optymalizację strony internetowej? Zdecydowanie tak!

Twoja strona internetowa ma dwa rodzaje odbiorców — jeden bardziej wymagający od drugiego.
Z jednej strony jest odbiorca z wysokimi wymaganiami odnośnie wysokiej jakości treści.
Z drugiej strony: wyszukiwarka z robotami, które analizują każdy nasz ruch.

Aby prowadzić działania SEO skutecznie, należy przewidywać potrzeby czytelnika i odpowiadać na je trafnym kontentem. Należy również uszczęśliwić wyszukiwarkę, dostosowując stronę także do jej wymagań.

Efektywna optymalizacja strony SEO działa w dwóch przestrzeniach: on-site i off-site.

On-site SEO

On-site SEO to wszelkie optymalizacje w obrębie Twojej strony, na które masz realny wpływ.
Dobrze zoptymalizowana strona pod SEO to taka, która zawiera:

Zoptymalizowane treści i używanie słów kluczowych

Każde słowo ma znaczenie, szczególnie słowa kluczowe. Ich umiejscowienie i częstotliwość również.

Treści tworzone pod kątem wyszukiwarek internetowych i użytkowników osiągają najlepsze wyniki. Pominięcie czytelnika i kreowanie treści pod roboty przyniesie odwrotny skutek. Dlaczego? Obecnie algorytmy wyczulone są na działania tzw. black hat SEO, czyli działań mających na celu dotarcie na szczyt wyszukiwań…drogą na skróty.

Odpowiednia struktura strony i tekstu, dbanie o przejrzystość i występowanie sensownych, naturalnych nagłówków oraz rozsądne stosowanie słów kluczowych wzbogaca doznania czytelnika i wyszukiwarki.

Jakościowy i unikalny kontent

Ważne jak piszemy, ale przede wszystkim, o czym piszemy.

Niepowtarzalny content wysokiej jakości i w unikatowej formie potrafi skraść serce potencjalnych klientów. Zadowolony internauta to taki, który otrzymuje odpowiedź podaną na tacy. Odpowiedź sycącą, podaną w dobrym guście i smaku.

Wyszukiwarki także czują aromat wartościowego kontentu, wynosząc go na podium w organicznych wynikach wyszukiwania.

Linkowanie wewnętrzne

Umieszczenie linków prowadzących do innego zakątka Twojej strony internetowej motywuje do dalszej podróży, która, kto wie, może zakończyć się oczekiwaną konwersją.
Wyszukiwarka uważa, że treść jest bogatsza, i można wynieść z niej dodatkową wartość.

Opisy grafik

Tekst alternatywny i opisy grafik puszczają oczko do wyszukiwarki, i dają jej znać, pod jakimi hasłami warto je pokazać światu.

Odpowiednia prędkość działania strony internetowej

Prędkość i działanie strony internetowej powinno być niemal niezauważalne. Wszelkie oczekiwanie na wykonanie akcji sprawia, że witryna traci zainteresowanie odbiorców. Długo ładująca się strona zniechęci użytkowników, ale również wyszukiwarki.

Off-site SEO

Off-site SEO to działania zewnętrzne mające wpływ na popularność strony internetowej.

Link building to pozycjonowanie strony poprzez uzyskiwanie linków prowadzących z innych stron do Twojej witryny. Wszelkie recenzje, uczestniczenie we wpisach gościnnych i inne formy odwołania do naszej strony za pomocą linków działają pozytywnie na SEO.

Jednak należy wystrzegać się kuszącego black hat SEO, które i w tym obszarze kusi krótszą drogą.
Wybierając miejsce, w którym użytkownik ma znaleźć link prowadzący do Twojej strony internetowej, upewnij się, że jest to korzystna przestrzeń.
Te strony internetowe powinny zajmować miejsce na podium wyszukiwań w wyszukiwarce Google. Wybrać odpowiednią witrynę pomagają także narzędzia badające ranking i liczebność odbiorców danej domeny.

Kiedy SEO zacznie działać?

SEO zaczyna działać po kilku tygodniach, a nawet miesiącach.
To proces, który trwa. Podczas niego zbierane są wszystkie dane i efekty zastosowanych rozwiązań. Podejmując działania SEO, należy uzbroić się w cierpliwość oraz konsekwentność. Ale uwierz, warto.

SEO

Audyt SEO

Największe efekty optymalizacji SEO daje bieżące monitorowanie i dostosowywanie zmian do wyników. Aby otrzymywać informacje o aktualnym stanie Twojej strony, warto przeprowadzać audyty SEO.
Dzięki nim ocenisz efektywność działań i zobaczysz, gdzie jeszcze można wprowadzić zmiany.
Przestrzeń Internetu jest równie dynamiczna co jej wymagający użytkownik.

PPC

PPC — Pay Per Click — Płatność za kliknięcie
PPC to model rozliczania za reklamę w Internecie.

Płatność za reklamę pokrywasz Ty, jednak dopiero wówczas, gdy ktoś kliknie Twój link sponsorowany. Samo wyświetlanie ich nie obciąża Twojego konta.
Prowadzenie kampanii PPC wymaga konfiguracji i kontrolowania ich skuteczności.

Czy warto prowadzić kampanię PPC?

Kampania PPC to rozwiązanie idealne do akcji promocyjnych. Uruchamiane wtedy, kiedy to wejście na Twoją stronę może przynieść odwiedzającym, ale również Ci, największe korzyści.
Prostota, ustalone limity płatności i szybkie efekty.

Ile kosztują reklamy PPC?

Koszty kampanii PPC uzależnione są od ustalonego kosztu za kliknięcie. Ten z kolei zależy od umiejscowienia reklamy i jej konkurencyjności, czyli popularności słów kluczowych.

To od ilości kliknięć w link sponsorowany zależy ostateczne saldo kampanii. Pamiętaj, że aby nie przekroczyć budżetu, należy ustawić limit, po którego przekroczeniu reklama przestanie być wyświetlana.

SEM

SEM — Search Engine Marketing — Marketing w wyszukiwarkach
Jest i on! Uwielbiany przez przedsiębiorców, niosący wiele satysfakcji i niemal namacalnych efektów.

SEM to forma marketingu internetowego, która obejmuje wszystkie działania prowadzące do uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwaniach.

Połączenie SEO i PPC zapewnia kompleksowe działania, które przynoszą zyski w stosunkowo krótkim czasie.

Google Ads to intuicyjne narzędzie, które umożliwia docieranie do odbiorców za pomocą SEM.
Łatwość tworzenia, konfigurowania i udoskonalania kampanii zachęca przedsiębiorców do sprawdzania możliwości płatnych reklam. Odpowiednie zarządzanie nimi i ustalenie ścisłej grupy docelowej, daty i obszaru jej działania przybliża do upragnionych konwersji.

SEM to rozwiązanie przyjazne dla:

  • użytkowników — ta forma reklamy odpowiada na ich potrzeby;
  • wyszukiwarek internetowych — legalne aukcje, które są wartością dodaną;
  • Ciebie — stosowanie SEM zwiększa ruch na stronie i dokonywanie konwersji.

SEO czy SEM — co wybrać?

Wspólny cel, lecz inna droga do jego osiągnięcia.
SEO: bezpłatne, długoterminowe, organiczne pozycjonowanie strony internetowej
SEM: płatne, szybkie efekty, aukcje.

W zależności od możliwości operacyjnych, finansowych i zamierzonych celów wybierz to, które najbardziej współgra z Twoją strategią marketingową.

Devispace stworzy Twoją stronę internetową, która gościć będzie w czołówce wyszukiwań. Dbamy o wysokiej jakości SEO, oraz prowadzimy kampanie SEM.
Przekonaj się, jak wysoko możesz dotrzeć z Devispace!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

SEO, SEM i PPC — skróty, które zapewniają pozycję w Google

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h