Skąd wiedzieć jakie słowa kluczowe będą odpowiednie dla naszej branży?

Spis treści

Jak dobrać słowa kluczowe

Na marketingowy potencjał naszej strony, w dużej mierze wpływ ma odpowiednie dobranie słów kluczowych (keywords), na które chcemy się pozycjonować. Jest to jednak kwestia zależna od wielu czynników – branży, naszej konkurencji, a czasami nawet pory roku. Dlatego właśnie samodzielne dobieranie słów kluczowych może nas przerosnąć. Chociaż istnieje wiele narzędzi, które mogą pomóc nam w doborze słów kluczowych (tzw. planer słów kluczowych), to często najlepszych wyjściem jest skorzystanie z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej.

Analiza słów kluczowych – dlaczego dobranie odpowiednich słów kluczowych jest tak ważne?

Musimy być świadomi, że większość ruchu na naszej stronie internetowej odbywa się właśnie dzięki słowom kluczowym, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google. Oczywiście, część osób usłyszy o naszej firmie od znajomych czy z innych źródeł, ale w większości musimy polegać właśnie na osobach, które znajdą naszą witrynę same.

Dlatego właśnie tak ważnym aspektem jest to, aby nasza witryna „mówiła tym samym językiem”, co nasi potencjalni klienci. Musimy zrozumieć jak użytkownicy szukają produktów albo usług, które oferujemy. W ten sposób mamy szansę na wyprzedzenie konkurencji.

Słowa kluczowe są podstawą wszystkich działań SEO, warto więc poświęcić czas i pieniądze na ich odpowiednie dobranie.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wybierz słowa kluczowe, których użytkownicy szukają w Internecie

Wydaje się to najbardziej oczywistą radą, ale jest to dobry punkt wyjścia. Zastanów się, co użytkownik wpisze w wyszukiwarce Google, szukając produktu z Twojej branży. Rower górski, czerwone szpilki, zabawki dla dziewczynek? Oczywiście zakup to nie jedyna intencja stojąca za wpisaniem słowa kluczowego w pasek Google. Może użytkownicy szukają odpowiedzi na swoje pytanie albo chcą trafić na konkretną witrynę? Odpowiedni dobór fraz kluczowych musi zacząć się od odpowiedzi na te pytania.

Odpowiednie słowa kluczowe – myśl jak potencjalny klient

Spraw, aby treści na Twojej stronie internetowej odpowiadały bezpośrednio na zapytanie potencjalnych klientów – zwiększasz tym samym szansę, że to właśnie na Twoją witrynę wejdą użytkownicy. Wszystko to sprowadza się do jednego zalecenia – planując listę słów kluczowych, myśl jak użytkownik, który ma trafić właśnie na Twoją stronę www.

Dobór słów kluczowych – sprawdź konkurencyjność słów kluczowych

Mówiąc o konkurencyjności słów kluczowych, mamy na myśli stopień trudności, jaki wiąże się z pozycjonowaniem na daną frazę. Składa się na nią kilka czynników:

  • średnia ilość wyszukiwań słowa kluczowego

  • charakter naszej branży

  • ilość wyników danego słowa kluczowego

  • charakter stron wyświetlanych po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarkę.

A propos konkurencji, warto sprawdzić, jaką listę słów kluczowych używa ona w celu pozycjonowania tych samych produktów czy usług. Analiza tego, na jakie frazy kluczowe pozycjonują nasi konkurenci, pomoże nam w wyborze. Możemy pójść w dwóch kierunkach: pozycjonować na te same propozycje słów kluczowych albo wręcz przeciwnie: jeżeli nasz silny konkurent ma dobre wyniki przy danej frazie kluczowej, konkurowanie z nim może być niewarte wysiłku. Wtedy warto skupić się na innej grupie fraz kluczowych, których on nie wykorzystuje.

Listy słów kluczowych – oceń potencjał biznesowy danej frazy

Potencjał biznesowy frazy kluczowej to nic innego jak jej znaczenie dla Twojej firmy lub produktów. Nieważne jak wysoko dane słowo kluczowe będzie w rankingu – jeżeli nie jest bezpośrednio powiązane z Twoją branżą i tym, co oferujesz na stronie, nie spełni swojego zadania. Przykład: prowadzisz sklep z sukienkami i chcesz pozycjonować na frazę „zielone sukienki”, po analizie okazuje się jednak, że…w swojej ofercie nie masz sukienek w tym kolorze!

Im większą wartość biznesową posiadają słowa kluczowe wpisywane w pasek wyszukiwarki, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągną one klientów do naszej strony. Dlatego nie idźmy w ilość i nie zawsze kierujemy się tym, co robi nasza konkurencja, a bardziej analizujmy jaki związek ma dana fraza z konkretnymi częściami naszej witryny.

jak dobrać słowa kluczowe

Słowa kluczowe w kampanii reklamowej – jak dobrać słowa kluczowe?

Kampania reklamowe to wyjątkowy czas dla naszej witryny, który może wymagać nieco innego SEO. Wracając do przykładu sukienek – może chcemy stworzyć specjalną kampanię na okres Świąt i Sylwestra. Będzie to oczywiście oznaczało inne propozycje słów kluczowych. Chociaż na co dzień pozycjonujemy nasz sklep na ogólne słowa kluczowe jak sukienki maxi czy sukienki letnie, w tym okresie trzeba wybrać nowe słowa kluczowe: np. sukienki na Święta, sukienki sylwestrowe, sukienki z cekinami.

Pokazuje nam to jak ważna jest sezonowość słów kluczowych – nie wystarczy ich wybrać raz i oczekiwać efektów przez cały rok. Trzeba stale dobierać nowe słowa kluczowe, które odpowiadają aktualnym potrzebom potencjalnych klientów.

Planer słów kluczowych – czy warto z niego korzystać?

Obecnie dostępnych mamy wiele narzędzi do planowania słów kluczowych, wiele z nich jest też darmowych. Taki planer posiada nawet wyszukiwarka Google. Posiada on jednak poważną wadę. Po wpisaniu danej frazy kluczowej widzimy tylko zakresy liczby wyszukiwań. Dlaczego jest to minus? Zakresy te potrafią być bardzo duże – na przykład od 10 do 100 tysięcy.

Ponieważ nie możemy zobaczyć rzeczywistej miesięcznej liczby wyszukiwań, nie jesteśmy w stanie wybrać, które słowa kluczowe są dla nas najbardziej odpowiednie – jedno może uzyskać 20 000 miesięcznych wyszukiwań, a drugie np. 80 000, wybór będzie więc przypadkowy. Przez to konkurencyjność słów kluczowych jest niemożliwa do ocenienia.

Inne planery pokażą nam dokładniejsze dane, jednak dalej nie zobaczymy jak zmieniają się one na przykład w zależności od pory roku, co dla niektórych branż może być bardzo ważne. Dlatego, chociaż są to na pewno pomocne narzędzia, to jeżeli chcemy osiągnąć maksymalne wyniki pozycjonowania, lepiej skorzystać z wiedzy specjalistów.

Jak dobrać słowa kluczowe – skorzystaj z usług agencji marketingowej

Chociaż obecnie możemy znaleźć dużo informacji na temat słów kluczowych, jak i narzędzi, które pomogą nam w ich dobraniu, nic nie przyniesie nam takich efektów jak pomoc specjalistów, dla których SEO to codzienność. To właśnie ich doświadczenie pozwoli nam wykorzystać pełen potencjał, jaki ma lista słów kluczowych.

Nie tylko wiedzą oni jak korzystać ze wszystkich pomocnych narzędzi i planerów, ale znają też obecnie panujące trendy w pozycjonowaniu strony oraz wymagania algorytmu Google. Zastąpią oni najlepszy planer słów kluczowych. Ponieważ słowa kluczowe w SEO są podstawą wszystkich działań, w tym aspekcie nie warto jest oszczędzać.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Skąd wiedzieć jakie słowa kluczowe będą odpowiednie dla naszej branży?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h