Skuteczny copywriting – klucz do sukcesu w pozycjonowaniu

Spis treści

Copywriter z laptopem - copywriting

W dzisiejszych czasach, wraz z rozwojem marketingu internetowego, rośnie znaczenie copywritingu. Jest on niezbędny do uzyskania widoczności w internecie i przebicia się przez tysiące innych podobnych stron do naszej domeny. Ilość stron tworzonych codziennie na całym świecie sięga nawet kilkunastu tysięcy. W związku z tym prawdziwym wyzwaniem jest uwidocznienie swojej strony, bloga, marki w wyszukiwarce, a szczególnie wypozycjonowanie jej na pierwszej stronie wyników, które przegląda aż 90% wszystkich użytkowników. Im dalsza podstrona wyszukiwania, tym maleją szansę na to, że internauta na nią zajrzy. Zdobycie 1 strony wśród milionów wyników jest więc niezwykle trudne, a na proces ten składa się wiele czynników. Jednym z nich jest właśnie copywriting. Jak więc skutecznie pisać, aby pomóc w pozycjonowaniu strony? Dowiesz się tego z artykułu.

Jak pisać treści dobre dla wyszukiwarki?

Przed przystąpieniem do procesu pisania należy poznać grupę docelową, dla której przeznaczony jest reklamowany produkt/usługa. Ważne jest, aby zdefiniować odbiorców, do których się odwołujemy, aby zbudować skuteczną komunikację, opartą na danych osobowych, problemach, pragnieniach i zainteresowaniach należących do grupy docelowej. Im bardziej znany jest potencjalny klient, tym bardziej dostarczona wiadomość będzie konkretna i związana z potrzebami i problemami odbiorcy.

 Jakie są techniki pisania dobrych tekstów?

Istnieje kilka dobrych praktyk pisania tekstów, które pozwolą na wypromowanie strony i zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce.

  • Tytuł musi być napisany prostym językiem. Zawrzeć w nim trzeba sedno artykułu. Tytuł odpowiada za ponad 80% odwiedzin strony. Tytuł lub najważniejszą w nim frazę powtarzaj również w całym tekście, aby zachować odniesienie do tematu. Z punktu widzenia SEO jest to ważne, ponieważ zapewnia optymalizację treści.
  • W tekście zawrzyj najważniejsze informacje, rozwijając temat. Skup się na rozwiązaniu jak najwięcej problemów czytelników.
  • Użyj wezwania do działania, aby zachęcić użytkownika do interakcji (zapisanie się na newsletter, dokonanie zakupu).
  • Tekst podziel na akapity. Nikt nie chce czytać długiej ściany tekstu. Podziel go nagłówkami. Wielu czytelników, skanuje tekst, szukając potrzebnych dla nich informacji, a taki układ z pewnością im pomoże.

Co to jest SEO Copywriting?

SEO Copywriting to tworzenie treści w celu uzyskania widoczności w sieci. Teksty są odpowiedzią na potrzeby użytkownika. Dostarczają wartość i odpowiadają konkretnym zapytaniom wprowadzanym w wyszukiwarkach.

W dzisiejszych czasach SEO copywriting jest czynnością niezbędną do generowania ruchu, a jego głównym celem jest pisanie tekstów zorientowanych na SEO, łączących różne elementy, w szczególności dobre techniki pisania i techniki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek.

Ogólnie rzecz biorąc, treść, która ma być indeksowana i optymalizowana przez wyszukiwarkę, musi mieć średnią długość od 1400 do 2000 słów. Ponadto, aby był skuteczny, tekst musi zawierać słowa kluczowe i frazy kluczowe powtarzane kilka razy w zależności od długości samego tekstu i odpowiadające intencji wyszukiwania użytkowników.

Istnieją różne narzędzia online wspierające tę fazę procesu copywritingu, dzięki którym można wyszukiwać najczęściej wpisywane słowa kluczowe w wyszukiwarkach oraz powiązane z nimi frazy kluczowe związane z konkretnym tematem. Są również podpowiedzią, o czym warto pisać w artykule.

Podsumowanie

Twoja strona internetowa powinna generować ruch, co zwiększy sprzedaż, a także przyniesie korzyści finansowe. Dlatego tak ważne jest zamieszczanie dobrych merytorycznie treści, ale także napisanie ich zgodnie z algorytmem wyszukiwania i zasadami SEO. Dzięki zamieszczeniu w tekście konkretnych słów kluczowych sprawiamy, że treść na stronie jest wyszukiwana przez zainteresowane nią osoby. Warto więc zainwestować w dobrego copywritera, który stworzy teksty zgodnie z zasadami SEO i skieruje ruch na Twoją witrynę.               

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on google
Google+

Może będziesz zainteresowany tym:

Woocommerce shop

Zalety sklepu na WooCommerce

Spis treści WooCommerce jest coraz szybciej rozwijającym się rozwiązaniem z zakresu e-handlu elektronicznego. Pozwala ono na uruchomienie sklepu internetowego bez potrzeby gromadzenia nadmiernych zasobów finansowych,

Czytaj więcej »

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu