Skuteczny copywriting – klucz do sukcesu w pozycjonowaniu

Spis treści

Copywriter z laptopem - copywriting

W dzisiejszych czasach, wraz z rozwojem marketingu internetowego, rośnie znaczenie copywritingu. Jest on niezbędny do uzyskania widoczności w internecie i przebicia się przez tysiące innych podobnych stron do naszej domeny. Ilość stron tworzonych codziennie na całym świecie sięga nawet kilkunastu tysięcy. W związku z tym prawdziwym wyzwaniem jest uwidocznienie swojej strony, bloga, marki w wyszukiwarce, a szczególnie wypozycjonowanie jej na pierwszej stronie wyników, które przegląda aż 90% wszystkich użytkowników. Im dalsza podstrona wyszukiwania, tym maleją szansę na to, że internauta na nią zajrzy. Zdobycie 1 strony wśród milionów wyników jest więc niezwykle trudne, a na proces ten składa się wiele czynników. Jednym z nich jest właśnie copywriting. Jak więc skutecznie pisać, aby pomóc w pozycjonowaniu strony? Dowiesz się tego z artykułu.

Jak pisać treści dobre dla wyszukiwarki?

Przed przystąpieniem do procesu pisania należy poznać grupę docelową, dla której przeznaczony jest reklamowany produkt/usługa. Ważne jest, aby zdefiniować odbiorców, do których się odwołujemy, aby zbudować skuteczną komunikację, opartą na danych osobowych, problemach, pragnieniach i zainteresowaniach należących do grupy docelowej. Im bardziej znany jest potencjalny klient, tym bardziej dostarczona wiadomość będzie konkretna i związana z potrzebami i problemami odbiorcy.

 Jakie są techniki pisania dobrych tekstów?

Istnieje kilka dobrych praktyk pisania tekstów, które pozwolą na wypromowanie strony i zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce.

  • Tytuł musi być napisany prostym językiem. Zawrzeć w nim trzeba sedno artykułu. Tytuł odpowiada za ponad 80% odwiedzin strony. Tytuł lub najważniejszą w nim frazę powtarzaj również w całym tekście, aby zachować odniesienie do tematu. Z punktu widzenia SEO jest to ważne, ponieważ zapewnia optymalizację treści.
  • W tekście zawrzyj najważniejsze informacje, rozwijając temat. Skup się na rozwiązaniu jak najwięcej problemów czytelników.
  • Użyj wezwania do działania, aby zachęcić użytkownika do interakcji (zapisanie się na newsletter, dokonanie zakupu).
  • Tekst podziel na akapity. Nikt nie chce czytać długiej ściany tekstu. Podziel go nagłówkami. Wielu czytelników, skanuje tekst, szukając potrzebnych dla nich informacji, a taki układ z pewnością im pomoże.

Co to jest SEO Copywriting?

SEO Copywriting to tworzenie treści w celu uzyskania widoczności w sieci. Teksty są odpowiedzią na potrzeby użytkownika. Dostarczają wartość i odpowiadają konkretnym zapytaniom wprowadzanym w wyszukiwarkach.

W dzisiejszych czasach SEO copywriting jest czynnością niezbędną do generowania ruchu, a jego głównym celem jest pisanie tekstów zorientowanych na SEO, łączących różne elementy, w szczególności dobre techniki pisania i techniki optymalizacji SEO dla wyszukiwarek.

Ogólnie rzecz biorąc, treść, która ma być indeksowana i optymalizowana przez wyszukiwarkę, musi mieć średnią długość od 1400 do 2000 słów. Ponadto, aby był skuteczny, tekst musi zawierać słowa kluczowe i frazy kluczowe powtarzane kilka razy w zależności od długości samego tekstu i odpowiadające intencji wyszukiwania użytkowników.

Istnieją różne narzędzia online wspierające tę fazę procesu copywritingu, dzięki którym można wyszukiwać najczęściej wpisywane słowa kluczowe w wyszukiwarkach oraz powiązane z nimi frazy kluczowe związane z konkretnym tematem. Są również podpowiedzią, o czym warto pisać w artykule.

Podsumowanie

Twoja strona internetowa powinna generować ruch, co zwiększy sprzedaż, a także przyniesie korzyści finansowe. Dlatego tak ważne jest zamieszczanie dobrych merytorycznie treści, ale także napisanie ich zgodnie z algorytmem wyszukiwania i zasadami SEO. Dzięki zamieszczeniu w tekście konkretnych słów kluczowych sprawiamy, że treść na stronie jest wyszukiwana przez zainteresowane nią osoby. Warto więc zainwestować w dobrego copywritera, który stworzy teksty zgodnie z zasadami SEO i skieruje ruch na Twoją witrynę.               

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki