Social media – jak prowadzić je efektywnie?

Spis treści

Każda firma zdaje już sobie sprawę, że żeby zaistnieć w oczach klientów, należy nie tylko posiadać stronę internetową, ale także media społecznościowe. Nie wystarczy jednak samo ich założenie. Powinny się na nich pojawiać treści, które angażują użytkowników.
Liczą się nie tylko zdjęcia i treść postów, ale również forma, a nawet pora ich wstawiania! Tylko w ten sposób nawiążemy odpowiednią komunikację z naszą grupą odbiorców.

Radzimy jak prowadzić konto na Instagramie i pozostałych platformach efektywnie i…efektownie!

Jak prowadzić social media, by zaangażować użytkowników?

Publikując posty na Facebooku, Instagramie czy Twitterze bądź wstawiając rolki i filmiki na TikToku, głównym celem jest przedstawienie produktu, usługi albo marki. Jednak żeby post przyciągnął uwagę, odbiorcy muszą na niego reagować. Serduszka, lajki, komentarze, udostępnienia – to właśnie one przekładają się na zasięgi Twoje posta i jeszcze większą liczbę zainteresowanych użytkowników.
Dlatego Twoja publikacja powinna w jakiś sposób skłonić użytkownika do działania. Oczywiście treść sama w sobie musi być angażująca, jednak dodatkowo powinna zawierać w sobie pytanie bądź wątek, który rozpocznie dyskusję pomiędzy użytkownikami. Wszelkie ankiety, pytania o opinię i konkursy zwiększają zaangażowanie użytkowników oraz zachęcają ich do odpowiedzi.
Taki profil żyje swoim życiem i ciągle się rozwija! A wraz z nim świadomość i zaufanie do Twojej marki.

Nie za dużo, nie za mało

Żeby posty angażowały użytkowników — zadbaj o regularność publikowania. Zbyt długa przerwa pomiędzy kolejnymi aktywnościami może zniechęcić użytkowników. Nie możesz jednak przesadzić w drugą stronę. Publikowanie nowych treści i zdjęć wiele razy dziennie może spowodować reakcję odwrotną do zamierzonej.

Użytkownicy bombardowani informacjami o jednej firmie mogą ją odobserwować. Przesyt informacji i wrażenie, że za chwilę „wyskoczysz z lodówki” może nawet przybrać formę antyreklamy.

social media

Jak skonstruować angażujący post?

Angażujący post będzie się różnił w zależności od rodzaju wybranej platformy. Łączy je jednak jedno: nie mogą być zbyt długie. Nikt nie chce na Facebooku, czy Instagramie czytać niekończącego się eseju na dany temat, ani uczestniczyć w wywodzie na Twitterze rozbitym na 10 tweetów.
Powinny być to krótkie posty przedstawiające nowości, informujące o ciekawym temacie albo poruszające pewien istotny problem. Przygotuj sobie spis treści, które chcesz poruszać na swoim profilu, a łatwiej Ci będzie trzymać się właściwego kursu.


Nie zapominaj o #!

Dodawanie hashtagów pomaga Ci zwiększać widoczność wpisów i pomaga odnaleźć Cię przez innych użytkowników! Dlatego nie może zabraknąć hashtagów na Twoim profilu!
#hashtagi


Pora publikowania wpisów

Jak się okazuje, liczy się nie tylko forma i treść postów, ale też dzień i godzina ich wstawiania. Co ciekawe, najlepsze dni i pory różnią się w zależności od danej aplikacji. Na przykład w przypadku Instagrama i Twittera najlepszymi dniami na publikowanie są dni robocze – w weekend użytkownicy tych aplikacji są mniej aktywni i mniej się angażują. Z kolei w przypadku Facebooka większą efektywność będą miały posty publikowane w weekend.

W przypadku wszystkich tych aplikacji najlepszą godziną na wstawianie postów jest czas lunchu, a więc 11-13 oraz godziny wczesnego wieczora tj. między 18-19. Właśnie wtedy najwięcej osób sprawdza media społecznościowe. Instagram stories i wszelkie konta na Instagramie niemal budzą się do życia. Właśnie wtedy warto wprowadzić aktywności i działania na Instagramie. Z kolei na przykład YouTube przyciąga największy ruch późniejszym wieczorem.
Wszystkie te czynniki trzeba brać pod uwagę, publikując zdjęcie, filmik albo post. W ten sposób dotrzemy do większej ilości użytkowników.


Odpowiadanie na komentarze do postów na Instagramie i pozostałych platformach

Zasadą, o której warto pamiętać w kontekście social mediów, jest to, że działają one w dwie strony. Chociaż zależy nam na tym, żeby użytkownicy dawali nam serduszka, lajki, komentowali i udostępniali treści i zdjęcia, to musimy im się czymś odwdzięczać. Obserwujący chcą poczuć, że dane konto żyje, dlatego admin danego konta musi regularnie odpowiadać komentującym i włączać się do ich dyskusji.
Nie zaniedbuj obserwujących na Instagramie, Facebooku ani na innym kanale. Każdy lubi też dostać lajka albo serduszko od ulubionej osoby, czy firmy, dlatego warto doceniać wszelkie reakcje i działania naszych użytkowników.


Bycie na czasie z trendami

Współcześnie do zadań osoby, która prowadzi social media, należy też śledzenie trendów na innych profilach. Co chwila pojawia się nowa piosenka, z której możesz skorzystać do rolki, nowy filtr czy nowy „challenge”. Wszystkie takie trendy można wpleść w nasz kanał komunikacji z użytkownikami. Nawiązywanie do aktualnych wydarzeń albo korzystanie z modnych słów przyciągnie widownię, która lubi być na czasie. Warto zatem na bieżąco aktualizować swój profil.


Social media to nie tylko konto na Instagramie

Dzisiejszy duży wybór aplikacji może spowodować, że skoncentrujemy się na przykład tylko na jednej z nich. Ciężko w końcu prowadzić równocześnie Instagrama, Facebooka, Twittera, TikToka, Pinteresta i LinkedIn. Musimy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że każda aplikacja przyciąga innych klientów. Uśredniając TikTok to osoby w grupie wiekowej 18-24, Instagram to trzydziestolatkowie, Facebook ma widownię do 40 i 50 lat. Z Pinteresta chętniej korzystają kobiety, a z Twittera mężczyźni. Dlatego, jeżeli chcemy dotrzeć do jak największej grupy klientów, powinniśmy zadbać o aktywność na kilku aplikacjach.

Z drugiej strony, jeżeli celujemy do konkretnej grupy (np. młode kobiety), możemy wykorzystać wiedzę o użytkownikach aplikacji i skupić się tylko na nich.
Chcesz zyskać nowych followersów na Twoim insta profilu? Wybierz Devispace do prowadzenia mediów społecznościowych Twojej firmy, a o zaangażowanie i dotarcie do nowych odbiorców nie musisz się martwić!

Skontaktuj się z nami!

a my z prędkością światła odpowiemy na wszystkie Twoje potrzeby!

Udostępnij wpis:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram
Pinterest

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

8 popularnych mitów o WordPressie

Spis treści Nasze strony powstają w WordPressie, który jest obecnie najczęściej wybieranym oprogramowaniem CMS na świecie. Ponad 40% stron działa w oparciu właśnie o ten system zarządzania treścią. I choć WordPress

Czytaj więcej »

Social media – jak prowadzić je efektywnie?

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozwól nam

stworzyć kampanie Google Ads i poprowadzić ją do gwiazd!

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h