Social selling, czyli jak zacząć sprzedawać swoje produkty poprzez media społecznościowe

Spis treści

Social selling

We współczesnym świecie biznesu media społecznościowe są niezwykle ważnym narzędziem marketingowym. Jednym z najgorętszych trendów w branży e-commerce jest obecnie social selling, który jest techniką pomagającą w zwiększeniu sprzedaży online. Dowiedz się, czym jest social selling i jak zacząć sprzedawać produkty poprzez media społecznościowe.

Na czym polega social selling?

Social selling to strategia wykorzystująca media społecznościowe jako platformę do budowania relacji z klientami i sprzedaży produktów. Wbrew pozorom ta technika sprzedażowa nie polega na bezpośredniej reklamie produktów lub usług. W ramach social sellingu media społecznościowe są wykorzystywane do budowania autentycznych relacji z odbiorcami, dostarczaniu im wartościowych treści i aktywnym uczestnictwie w rozmowach i dyskusjach na tematy związane z branżą. Poprzez regularną aktywność, udostępnianie eksperckiej wiedzy oraz prezentowanie produktów w kontekście korzyści dla odbiorcy firmy mogą przyciągać uwagę potencjalnych klientów i w nienachalny sposób skłaniać ich do zakupu.

Dlaczego warto zdecydować się na social selling? 

Wysoki poziom skuteczności

Social selling pozwala na dotarcie do odbiorców, których  bez konieczności przyciągania ich w konkretne miejsce, czyli np. na stronę internetową. Potencjalni klienci już bowiem korzystają z platform społecznościowych. Ponadto ta technika sprzedażowa jest dość subtelna, dzięki czemu przemawia także do osób, które nie lubią nachalnym reklam i agresywnego marketingu. Dzięki takich cechom social selling wyróżnia się wysokim poziomem skuteczności.

Budowanie relacji z klientem 

Social selling skupia się na tworzeniu długotrwałych relacji z klientami. To nie tylko prowadzi do większej lojalności, ale także przekłada się na większą liczbę poleceń oraz powrót do sklepu. Więź odczuwana z marką sprawia, że klient identyfikuje się z nią i chętniej korzysta z oferowanych przez nią produktów lub usług.

Profesjonalny wizerunek marki

Regularne udzielanie odpowiedzi na pytania, udostępnianie wartościowych treści i prezentowanie się jako ekspert w swojej dziedzinie buduje wiarygodność marki i przyciąga uwagę klientów. Działanie w mediach społecznościowych to dla współczesnych odbiorców także oznaka nadążania za trendami. W ten sposób łatwiej stworzyć wizerunek profesjonalnej marki, co może przełożyć się na wzrost sprzedaży.

Wzrost widoczności w sieci

Aktywność na mediach społecznościowych oraz dzielenie się wartościowymi treściami zwiększa widoczność marki w sieci. Algorytmy social mediów preferują bowiem konta, które aktywnie działają na platformach. To z kolei może przyciągnąć nowych klientów i wzmocnić pozycję marki w branży.

social selling

Globalny zasięg

Dzięki Internetowi i mediom społecznościowym można dotrzeć do klientów na całym świecie. Jest to zatem świetna opcja dla firm, które chciałyby rozszerzyć działalność i podbijać zagraniczne rynki. Większa liczba potencjalnych odbiorców może oczywiście przełożyć się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Łatwe śledzenie efektywności

Analiza zaangażowania, konwersji i interakcji klientów na platformach społecznościowych pozwala na śledzenie efektywności działań. Dzięki temu można szybko reagować i dostosowywać strategię do aktualnych potrzeb. To z kolei pozytywnie wpływa na skuteczność działalności w social mediach w kontekście sprzedaży produktów i usług.

Niski koszt działań

Social selling jest często bardziej opłacalny niż tradycyjne formy marketingu, a jednocześnie oferuje duży potencjał w generowaniu dobrych wyników sprzedażowych. Na wielu platformach można działać zupełnie za darmo, mając przy tym dostęp do narzędzi analitycznych. Ponadto reklama w social mediach jest stosunkowo niedużym wydatkiem i odznacza się wysoką konwersją.

Jak zacząć sprzedawać produkty w social mediach?

Sprzedaż produktów i usług z wykorzystaniem mediów społecznościowych to zdecydowanie przyszłość branży e-commerce. Z tego powodu warto wiedzieć, jak robić to profesjonalnie i efektywnie. Przede wszystkim należy wybrać odpowiednie media społecznościowe. Najlepiej skupić się na platformach, z których korzystają potencjalni klienci firmy.

W ramach działalności w social mediach warto postawić na autentyczność, ponieważ współcześni odbiorcy cenią sobie marki przekazujące prawdziwe wartości. We wzbudzeniu zaufania potencjalnych klientów pomaga również dostarczanie im wysokiej jakości treści. W mediach społecznościowych ważne jest także zaangażowanie, dlatego warto aktywnie uczestniczyć w komentarzach pod postami, dzielić się opinią i odpowiadać na wiadomości odbiorców. 

Niezwykle ważna jest też personalizacja treści, które powinny być dostosowane do potrzeb i preferencji grupy docelowej. Ponadto produkty i usługi powinny być prezentowane w kontekście korzyści, jakie mogą przynieść potencjalnym klientom. W zwiększeniu skuteczności pomaga także mierzenie efektów, analizowanie wyników działań i dostosowywanie na bieżąco strategii.

Strzałem w dziesiątkę może być skorzystanie z usług profesjonalistów od social sellingu. Devispace chętnie pomoże ci w przygotowaniu strategii marketingowej i prowadzeniu mediów społecznościowych. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz wykorzystać potencjał social mediów w swoim biznesie!

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Social selling, czyli jak zacząć sprzedawać swoje produkty poprzez media społecznościowe

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h