Strona internetowa firmy – od czego zacząć i jak się wyróżnić?

Spis treści

Już nie wygląd siedziby, reklama na billboardzie, czy w radio– dzisiaj wizytówką każdej firmy jest jej strona internetowa. Chociaż teoretycznie na szablonie może stworzyć ją każdy, to lepiej oddać sprawę w ręce profesjonalistów. W końcu strona internetowa to nie tylko źródło informacji dla potencjalnego klienta, ale też element wizerunku firmy. Dlatego do jej tworzenia trzeba podejść z odpowiednim planem. W końcu chodzi o to, żeby wybić się na tle konkurencji.

Szablon czy profesjonalna firma?

Na samym początku warto zastanowić się nad tym, czy posiadamy umiejętności potrzebne do stworzenia strony samodzielnie, czy wolimy skorzystać z pomocy specjalistów. W Internecie dostępnych jest wiele szablonów i instrukcji, które pomogą nam w stworzeniu prostej witryny. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że taka sztampowa strona prawdopodobnie nie zainteresuje potencjalnego klienta i nie zachęci go do skorzystania z usług naszego biznesu.

Profesjonalna strona to gwarancja dużego ruchu na stronie

Wybierając specjalistyczną firmę, mamy pewność, że nasza witryna będzie zgodna z najnowszymi trendami, przyciągnie i co najważniejsze zatrzyma klienta. Taka strona będzie przejrzysta, łatwa w użytkowaniu, interaktywna i przedstawi nasz biznes w jak najlepszych świetle.

Przejrzysty układ strony

Każdy z nas na pewno był na stronie, na której wyskakuje 5 różnych okienek, zakładki znajdują się na górze, na bokach i na dole, a dodatkowo na samym środku widnieje nie do końca załadowane zdjęcie. Naturalnym odruchem jest opuszczenie takiej witryny. Przejrzystość strony to coś, co użytkownik rejestruje w pierwszych sekundach od wejścia na stronę www. Dlatego musimy zadbać, żeby strona była „schludna”. Strona główna powinna mieć pasek z zakładkami i kilka bloków, które przedstawiają główną działalność firmy. Dalsze informacje klient może uzyskać już po wejściu w konkretne podstrony. Jeżeli strona główna do zachęci swoją przejrzystością, to nie musimy się martwić – klient zacznie klikać dalej.

Wysoka jakość tekstów na stronie

Klient, który wchodzi na stronę firmy, szuka przede wszystkim informacji o jej usługach, produktach i obszarze działalności. Dlatego jedną z najważniejszych kwestii są odpowiednie materiały na naszej witrynie. Brak błędów ortograficznych i interpunkcyjnych jest oczywisty, ale liczy się też forma tekstów. Powinny być zwięzłe – ich zadaniem jest dostarczenie wszystkich potrzebnych informacji bez zbędnego rozwijania się. Nie musi znajdować się w nich wszystko na temat naszych produktów i usług. W tym celu klient może skontaktować się z firmą.

strona internetowa firmy

Aspekt wizualny strony

Chociaż klient na stronie firmy szuka przede wszystkim informacji, to bardzo ważny jest też aspekt wizualny strony. Przede wszystkim – zdjęcia. Wolimy oglądać obrazki, niż czytać, dlatego wszelkie zdjęcia naszego produktu, usługi, czy dotychczasowych projektów są mile widziane. Zdjęcia to jednak nie wszystko, liczą się też grafiki i kolorystyka naszej witryny. Jej kolory powinny odpowiadać identyfikacji wizualnej naszej firmy, a więc warto wykorzystać w niej kolory znajdujące się np. w logo. Wszelkie elementy graficzne ożywią stronę i mogą pokazać jej nowoczesność.

Kontakt do firmy

Element oczywisty, ale pomimo tego często pomijany przez firmy. Klient na stronie powinien znaleźć numer telefonu, adres e-mail i adres fizyczny firmy. Do tego dobrze jest wstawić linki do mediów społecznościowych. W ten sposób klient dostaje pełen pakiet informacji i nie musi szukać kontaktu do firmy na Facebooku i w stopkach.

Jak zadbać o oryginalność strony?

Przedsiębiorcy działający na konkurencyjnym rynku cały czas zastanawiają się, jak przebić konkurencję. Dotyczy to również witryn internetowych. Dlatego właśnie wracamy do punktu pierwszego – strona powinna być wykonana przez profesjonalistów. Znają oni najnowsze trendy i wymogi użytkowników, co pomoże nam w byciu o krok przed rywalami. Innowacyjne grafiki, nowy sposób przedstawiania zakładek czy interaktywne elementy, to pewność bycia „na topie”.

Zadbaj o aktualność wszystkich informacji

Kluczowym czynnikiem jest też aktualność strony – witryna musi żyć, muszą zmieniać się w niej zdjęcia, muszą pojawiać się nowe przykłady współpracy i zlecenia w portfolio. Dzięki temu klienci mają poczucie, że firma się rozwija i działa sprawnie.

W przypadku korzystania z pomocy specjalistów, to oni zajmą się aktualizacją i udoskonalaniem strony. Jest to wygodne rozwiązanie, które pozwala na skreślenie jednego zadania z naszej codziennej listy i obserwowanie przypływu klientów dzięki profesjonalnie stworzonej witrynie.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu