Spis treści
Już nie wygląd siedziby, reklama na billboardzie, czy w radio– dzisiaj wizytówką każdej firmy jest jej strona internetowa. Chociaż teoretycznie na szablonie może stworzyć ją każdy, to lepiej oddać sprawę w ręce profesjonalistów. W końcu strona internetowa to nie tylko źródło informacji dla potencjalnego klienta, ale też element wizerunku firmy. Dlatego do jej tworzenia trzeba podejść z odpowiednim planem. W końcu chodzi o to, żeby wybić się na tle konkurencji.
Szablon czy profesjonalna firma?
Na samym początku warto zastanowić się nad tym, czy posiadamy umiejętności potrzebne do stworzenia strony samodzielnie, czy wolimy skorzystać z pomocy specjalistów. W Internecie dostępnych jest wiele szablonów i instrukcji, które pomogą nam w stworzeniu prostej witryny. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że taka sztampowa strona prawdopodobnie nie zainteresuje potencjalnego klienta i nie zachęci go do skorzystania z usług naszego biznesu.
Profesjonalna strona to gwarancja dużego ruchu na stronie
Wybierając specjalistyczną firmę, mamy pewność, że nasza witryna będzie zgodna z najnowszymi trendami, przyciągnie i co najważniejsze zatrzyma klienta. Taka strona będzie przejrzysta, łatwa w użytkowaniu, interaktywna i przedstawi nasz biznes w jak najlepszych świetle.
Przejrzysty układ strony
Każdy z nas na pewno był na stronie, na której wyskakuje 5 różnych okienek, zakładki znajdują się na górze, na bokach i na dole, a dodatkowo na samym środku widnieje nie do końca załadowane zdjęcie. Naturalnym odruchem jest opuszczenie takiej witryny. Przejrzystość strony to coś, co użytkownik rejestruje w pierwszych sekundach od wejścia na stronę www. Dlatego musimy zadbać, żeby strona była „schludna”. Strona główna powinna mieć pasek z zakładkami i kilka bloków, które przedstawiają główną działalność firmy. Dalsze informacje klient może uzyskać już po wejściu w konkretne podstrony. Jeżeli strona główna do zachęci swoją przejrzystością, to nie musimy się martwić – klient zacznie klikać dalej.
Wysoka jakość tekstów na stronie
Klient, który wchodzi na stronę firmy, szuka przede wszystkim informacji o jej usługach, produktach i obszarze działalności. Dlatego jedną z najważniejszych kwestii są odpowiednie materiały na naszej witrynie. Brak błędów ortograficznych i interpunkcyjnych jest oczywisty, ale liczy się też forma tekstów. Powinny być zwięzłe – ich zadaniem jest dostarczenie wszystkich potrzebnych informacji bez zbędnego rozwijania się. Nie musi znajdować się w nich wszystko na temat naszych produktów i usług. W tym celu klient może skontaktować się z firmą.
Aspekt wizualny strony
Chociaż klient na stronie firmy szuka przede wszystkim informacji, to bardzo ważny jest też aspekt wizualny strony. Przede wszystkim – zdjęcia. Wolimy oglądać obrazki, niż czytać, dlatego wszelkie zdjęcia naszego produktu, usługi, czy dotychczasowych projektów są mile widziane. Zdjęcia to jednak nie wszystko, liczą się też grafiki i kolorystyka naszej witryny. Jej kolory powinny odpowiadać identyfikacji wizualnej naszej firmy, a więc warto wykorzystać w niej kolory znajdujące się np. w logo. Wszelkie elementy graficzne ożywią stronę i mogą pokazać jej nowoczesność.
Kontakt do firmy
Element oczywisty, ale pomimo tego często pomijany przez firmy. Klient na stronie powinien znaleźć numer telefonu, adres e-mail i adres fizyczny firmy. Do tego dobrze jest wstawić linki do mediów społecznościowych. W ten sposób klient dostaje pełen pakiet informacji i nie musi szukać kontaktu do firmy na Facebooku i w stopkach.
Jak zadbać o oryginalność strony?
Przedsiębiorcy działający na konkurencyjnym rynku cały czas zastanawiają się, jak przebić konkurencję. Dotyczy to również witryn internetowych. Dlatego właśnie wracamy do punktu pierwszego – strona powinna być wykonana przez profesjonalistów. Znają oni najnowsze trendy i wymogi użytkowników, co pomoże nam w byciu o krok przed rywalami. Innowacyjne grafiki, nowy sposób przedstawiania zakładek czy interaktywne elementy, to pewność bycia „na topie”.
Zadbaj o aktualność wszystkich informacji
Kluczowym czynnikiem jest też aktualność strony – witryna musi żyć, muszą zmieniać się w niej zdjęcia, muszą pojawiać się nowe przykłady współpracy i zlecenia w portfolio. Dzięki temu klienci mają poczucie, że firma się rozwija i działa sprawnie.
W przypadku korzystania z pomocy specjalistów, to oni zajmą się aktualizacją i udoskonalaniem strony. Jest to wygodne rozwiązanie, które pozwala na skreślenie jednego zadania z naszej codziennej listy i obserwowanie przypływu klientów dzięki profesjonalnie stworzonej witrynie.