Strona typu OnePage – czy warto?

Spis treści

OnePage

O tym, że nie da się obecnie prowadzić działalności bez strony internetowej wszyscy już wiemy. Następnie pojawia się jednak pytanie – jaki rodzaj strony wybrać? Jednym z najpopularniejszych rodzajów witryn jest strona typu OnePage. Czy taka strona wystarczy, żeby przyciągnąć klienta?

Czym jest strona OnePage?

Jak łatwo można się domyślić po nazwie, strona typu one page nie posiada żadnych podstron. Jest to sama strona główna, na której znajdziemy wszystkie podstawowe informacje o działalności. Nie oznacza to jednak, że nie może mieć paska menu – po kliknięciu w daną kategorię jesteśmy po prostu przenoszeni do odpowiedniego obszaru strony. Czasami użytkownik nawet nie zdaje sobie sprawy, że cały czas jest na jednej stronie – oczywiście jeżeli strona one page jest odpowiednio stworzona.

Dlaczego warto wybrać stronę one page?

Chociaż wiele osób może myśleć, że taka „pojedyncza” strona jest w jakiś sposób gorsza od bardziej rozbudowanej witryny, to może być wręcz przeciwnie. Strona one page posiada wiele plusów i pod wieloma względami posiada przewagę nad stroną mutli page. Do jej zalet należy:

  • przejrzystość – użytkownik nie gubi się wśród wielu zakładek i pionowych i poziomych menu. Takie strony są zazwyczaj bardzo estetyczne.
  • łatwość korzystania na urządzeniach mobilnych – strony typu one page są bardzo responsywne, co oznacza, że ładowanie ich na smartfonach czy tabletach jest o wiele szybsze, niż w przypadku bardziej rozbudowanych stron.
  • niski koszt stworzenia strony – ponieważ strona jest mało skomplikowana, to jej koszt jest o wiele niższy od standardowej strony multi page.
  • eksponowanie elementów CTA – tzw. call to action, to wszelkie obszary strony, które nakłaniają użytkownika do działania (Zapisz się teraz, Poznaj naszą ofertę, itp.). Ponieważ na stronie typu one page znajduje się mniej informacji, to łatwiej wyeksponować obszary CTA, a to oczywiście automatycznie oznacza większą konwersję.

Dla kogo strona typu OnePage będzie idealna?

Ten rodzaj strony jest polecany wszystkim małych przedsiębiorcom i start-upom. Ograniczona ilość produktów czy usług, które oferujemy i informacje o nich powinny spokojnie zmieścić się na jednej stronie. Oczywiście na stronie typu one page znajdzie się też miejsce na informacje „O nas” i kontakt.

Tej rodzaj strony jest też polecany dla freelancerów. Można na niej zaprezentować swoje portfolio. Dzięki witrynie one page będziemy widoczni w Internecie, a klienci będą mogli do nas znaleźć kontakt.

Kto powinien jednak rozważyć stronę typu Multi Page?

Chociaż strona one page ma wiele zalet, to nie jest stworzona dla każdego. W przypadku dużych przedsiębiorstw z rozbudowaną ofertą produktów lub usług może nie być wystarczająca. Jeżeli chcemy przedstawić wiele informacji (o naszych produktach, historii, cenach, działaniach, itp.), to umieszczenie wszystkiego na jednej stronie może być problematyczne i przede wszystkim mało przejrzyste dla użytkownika. Dlatego w takim przypadku lepiej jest stworzyć stronę z menu i kilkoma zakładkami, które są dobrze przemyślane.

Strona one page nie powinna być też pierwszym wyborem dla działalności, które stawiają mocno na SEO. Jeżeli chcemy, żeby na naszej stronie pojawiło się dużo słów kluczowych czy linkowania, to jedna strona może nam nie wystarczyć.

Czy pozycjonowanie strony one page jest możliwe?

Oczywiście tak. Wymaga tylko określonego planu. Przede wszystkim warto wybrać kilka fraz kluczowych, które są najlepiej dopasowane do naszego rodzaju działalności i wplatać je naturalnie w nasze treści. Nie można jednak przesadzić z ich ilością. Dlatego powinna się tutaj liczyć jakość, a nie ilość.

Zadbaj też o jakość samych treści. Muszą być oczywiście unikalne (dotyczy to zarówno tekstów, jak i zdjęć) i poprawnie napisane. Podziel treści na sekcje tematyczne, tak aby były jak najbardziej czytelne dla użytkownika. Ponieważ mamy tylko jedną stronę na przedstawienie wszystkich informacji o naszej działalności, to postawmy na konkretne i wartościowe teksty.

Strona OnePage – czy warto?

Końcowa odpowiedź brzmi według nas – zdecydowanie tak. W przypadku wielu działalności taka strona może sprawdzić się lepiej niż rozbudowane strony. Najważniejsze żeby dobrze przemyśleć wybór takiej strony i zastanowić się, czy spełni potrzeby naszej firmy. Dobrze skonstruowana i przemyślana strona one page, na której znajdują się wartościowe treści i wszystkie informacje o naszym biznesie, na pewno spełni swój cel i skłoni potencjalnego klienta do dalszego kontaktu.

Niezadowalająca polityka zwrotów

Ponieważ wielu klientów traktuje teraz zakupy jako okazję do przymierzenia ubrań, butów czy przetestowanie innych produktów, to bardzo ważne są dla nich zwroty. Informacja, że koszt zwrotnej paczki jest wysoki albo czas na zwrot jest krótki, może skutecznie zniechęcić naszego klienta. Dlatego właśnie sprawdźmy jak takie warunki przedstawia nasza konkurencja i zadbajmy o to, żeby nasze nie były gorsze.

Porzucony koszyk – co jeszcze możemy zrobić?

Kiedy wyeliminowaliśmy już powyższe błędy, a nasz procent porzuconych koszyków dalej nas nie zadowala, to przyjrzymy się intuicyjności naszego sklepu internetowego. Jeżeli nasz potencjalny klient ma w przeglądarce otwartych kilka sklepów z tym samym produktem, to właśnie jego intuicyjność może zaważyć o jego wyborze. Sam koszyk powinien być wygodny do nawigowania, produkty powinny się w nim automatycznie zapisywać, żeby zawsze móc do niego wrócić. Klient musi też mieć możliwość jego edycji na każdym etapie zakupów. Pomoże tutaj również widoczna ścieżka nawigacyjna, która pokaże klientowi, na jakim poziomie zakupie się znajduje.

Zadbaj o wygodną wersję mobilną

Zastanawiając się nad liczbą porzuconych koszyków, dobrze jest porównać ich liczbę na naszej tradycyjnej stronie internetowej oraz na wersji mobilnej. Ponieważ dużą część zakupów online odbywa się teraz przez smartfony, to nie można zaniedbać tej grupy klientów. Podczas porównania może okazać się, że użytkownicy chętnie scrollują nasze produkty na telefonie, ale nie dochodzą do finalizacji transakcji. Może koszyk jest słabo widoczny na telefonie? Może proces wybierania formy dostawy i płatności jest słabo czytelny? Wszystkie te czynniki mogą wpłynąć na liczbę porzuconych koszyków.

Wszystkie takie działania sprawią, że nasza liczba porzuconych koszyków będzie się stopniowo zmniejszać. Pamiętajmy jednak, że pewien procent jest całkowicie normalny, możemy tylko starać się, żeby był jak najniższy.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki