Strony One Page vs. Multiple Pages – co sprawdzi się w Twoim przypadku?

Spis treści

Strony One Page vs. Multiple Pages – co sprawdzi się w Twoim przypadku?

Strona internetowa to obecnie niezbędny element prowadzenia biznesu, zwłaszcza w przypadku firm pozyskujących klientów przede wszystkim w sieci. Niezwykle ważną kwestią jest jednak stworzenie strony, która idealnie odpowiada Twoim potrzebom. Sporą popularnością cieszą się obecnie projekty typu One Page i Multiple Pages. Poznaj ich najważniejsze cechy, aby podjąć świadomą decyzję.

Strony One Page – co warto o nich wiedzieć? 

One Page to strona internetowa, która nie ma podstron. Wszystkie niezbędne informacje są przedstawione na jednej stronie podzielonej na sekcje. W celu ułatwienia poruszania się po takiej stronie często stosuje się przypięte menu, które pozwala użytkownikom w kilka chwil przejść do interesującej ich części. Strony typu One Page są obecnie niezwykle modne i przez wiele firm są używane jako wirtualna wizytówka.

Zalety i wady stron One Page

Zalety:

  • Łatwa nawigacja: Strony One Page są łatwe w nawigacji, ponieważ wszystkie informacje znajdują się na jednej stronie i użytkownik nie musi otwierać dodatkowych podstron.
  • Przejrzystość: Ograniczenie treści do niezbędnego minimum ułatwia użytkownikom szybkie odnalezienie ważnych informacji, co może przyczynić się do zmniejszenia współczynnika odrzuceń.
  • Lepsze doświadczenie użytkownika na urządzeniach mobilnych: Strony One Page są zazwyczaj doskonale zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Ich prosty design sprzyja przyjemnemu doświadczeniu użytkownika. To ważne, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu głównie na smartfonach.

Wady:

  • Ograniczona ilość treści i funkcji: Strony One Page mogą być niewystarczające do przekazania wszystkich istotnych informacji, zwłaszcza w przypadku rozbudowanej oferty firmy. Nie umożliwiają również integracji z systemami CRM i dodania zaawansowanych funkcji.
  • SEO: Ze względu na ograniczoną ilość treści i stron, optymalizacja SEO może być trudniejsza, co może wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarkach.

Kiedy warto wybrać stronę One Page?

Strony One Page są idealnym rozwiązaniem dla prostych projektów, takich jak landing pages, zapowiedzi produktów lub portfolio.  W takim przypadku głównym celem jest przekazanie krótkiej i jasnej informacji oraz zachęcenie do konkretnych działań, czyli np. kontaktu lub zapisania się do listy mailingowej. Ta opcja może też sprawdzić się, jeśli Twój biznes nie wymaga wprowadzania zaawansowanych funkcji i integracji z systemami CRM. Dzięki wirtualnej wizytówce możesz w przejrzysty i estetyczny sposób zaprezentować siebie, produkt lub usługę.

Strony Multiple Pages – co warto o nich wiedzieć?

Strony Multiple Pages to klasyczne strony internetowe, które składają się ze strony głównej i kilku podstron. Poszczególne sekcje są dostępne poprzez różne linki nawigacyjne i menu. Tradycyjny podział w przypadku stron firmowych Multi Page przeważnie obejmuje informacje o firmie, ofertę i kontakt. Dodatkowo mogą pojawić się podstrony np. ze sklepem online i portfolio.

Strony One Page vs. Multiple Pages

Zalety i wady strony Multiple Pages

Zalety:

  • Zwiększona ilość treści: Strony Multiple Pages pozwalają na bardziej szczegółowe przedstawienie oferty firmy. Jest to ważne w branżach, w których klienci chcą dobrze poznać produkt lub usługę przed dokonaniem zakupu.
  • Lepsza optymalizacja SEO: Większa ilość treści i stron daje więcej możliwości optymalizacji SEO, co może przyczynić się do lepszej widoczności w wyszukiwarkach. Możliwe jest pozycjonowanie każdej z podstron.
  • Personalizacja: Strony Multiple Pages pozwalają na lepsze dostosowanie designu do potrzeb konkretnego biznesu i oferują możliwość rozbudowy w przyszłości. Możliwa jest też np. integracja systemów CRM, wdrożenie modułu płatności czy też dodanie systemu rezerwacji.

Wady:

  • Trudniejsza nawigacja: Zbyt wiele stron może sprawić, że nawigacja stanie się trudniejsza dla użytkowników, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Z tego powodu podczas projektu należy zadbać o zapewnienie przejrzystego układu strony.
  • Ryzyko utraty uwagi: Strony z dużą ilością treści mogą sprawić, że użytkownicy szybko opuszczą stronę, jeśli ta nie będzie się szybko ładowała lub przytłoczy ich nadmiarem informacji.

Kiedy warto postawić na strony Multiple Pages?

Strony Multiple Pages są świetnym rozwiązaniem dla firm, które mają bardziej rozbudowaną ofertę. Na taką opcję warto zdecydować się także w sytuacji, gdy zależy Ci na bardziej złożonej optymalizacji SEO, chcesz wprowadzić na stronie zaawansowane funkcje lub planujesz dalszą rozbudowę witryny w przyszłości. Projekt typu Multi Page sprawdzi się także w przypadku integracji witryny ze sklepem internetowym.

One Page vs. Multiple Pages – podsumowanie 

Ostateczny wybór między stroną typu One Page a Multiple Pages zależy od wielu czynników. Weź pod uwagę takie kwestie jak cel strony, rodzaj i ilość treści, grupa docelowa, preferencje użytkowników i plany na przyszłość. W obu przypadkach kluczowe jest zapewnienie, aby strona była łatwa w nawigacji, responsywna oraz szybka.

Nadal nie masz pewności, który rodzaj strony sprawdzi się lepiej w Twoim przypadku? Nie szkodzi! Skontaktuj się z nami, a zaprojektujemy stronę internetową w pełni dopasowaną do Twoich potrzeb.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Strony One Page vs. Multiple Pages – co sprawdzi się w Twoim przypadku?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h