TikTok – to nie rozrywka dla dzieci, a potężne narzędzie reklamy

Spis treści

Kiedy TikTok wchodził na rynek, mogło się wydawać, że jest to kolejna nowa aplikacja służąca do pożerania czasu dzieci i młodzieży. Ostatnie lata jednak udowodniły, że jest to też świetny sposób na zaistnienie w sieci, którego firmy nie mogą ignorować.Obecnie TikToka odwiedzają już nie tylko nastolatkowie, ale też młodzi dorośli, którzy są potężną grupa konsumencką. TikTok to świetny sposób na przedstawienie marki i nawiązanie relacji z potencjalnym klientem. Na czym polega jego fenomen i jak wykorzystać go w strategii marketingowej?

TikTok nie jest tak młody, jak może się nam wydawać

Chociaż popularność zdobył dopiero w 2019 roku, a w 2020 na dobre zapanował nad światem social mediów, to TikTok swoje początki miał już w 2014 roku. Chociaż sam powstał w 2016 roku, to właśnie wtedy powstała aplikacja Musical.ly. Chociaż była to aplikacja edukacyjna, to szybka zaczęła być wykorzystywana jako narzędzie do tworzenia krótkich filmików z muzycznym podkładem. TikTok, który powstał niewiele później, miał na początku podobny charakter, dlatego firma wchłonęła Musicaly.ly. Tak powstał gigant w świecie social-mediów i najbardziej wartościowy start-up naszych czasów.

Statystyki TikToka

Obecnie TikTok został pobrany już ponad 2 miliardy razy i korzysta z niego 1/3 użytkowników mediów społecznościowych. Facebook i jego Instagram taką liczbę użytkowników uzbierały w dekadę. Jest to też aplikacja, na której użytkownicy spędzają najwięcej czasu oraz bardzo się angażują poprzez komentarze, serduszka i udostępnienia. To przekłada się oczywiście na reklamodawców. Influencerzy z TikToka zarabiają obecnie tyle, co największe gwiazdy Hollywood. Wiele marek zauważyło już potencjał tej aplikacji i wykorzystuje ją do promocji swoich produktów.

Co znajdziemy na TikToku?

Jest to aplikacja przeznaczona zdecydowanie dla osób młodych. Większość jej użytkowników to grupa wiekowa 18-24, chociaż obecnie doceniają ją też starsi użytkownicy. Na pierwszy rzut oka ciężko ocenić, na czym polega ta aplikacja. W przypadku Instagrama na przykład jasno można było określić, że jest to narzędzie służące do publikowania zdjęć. TikTok skupia się na filmikach, nie są to jednak treści, które znamy na przykład z Youtuba. Są to filmiki polegające na odtwarzaniu popularnych trendów: tańczenie do danego utworu, śpiewanie lip-sync, a więc poruszanie ustami do muzyki czy odgrywanie scenek do konkretnych napisów i haseł na ekranie. TikTok to też filtry, które w bardzo prosty sposób zmieniają wygląd użytkowników. Interfejs TikToka sprawia, że jego filmiki można scrollować dosłownie bez końca.

tiktok

Na czym polega popularność TikToka?

Żeby zrozumieć fenomen TikToka, trzeba najpierw zrozumieć mentalność pokolenia Z, które najczęściej korzysta z tej aplikacji. Są to młode osoby, które dorastały i stale dorastają w czasach Internetu. Nie chcą już czytać długich artykułów, oglądać kolaży na Pintereście, czy długich filmików na Youtubie. Chcą krótkich i szybkich treści, łatwego sposobu interakcji i możliwości zmienienia swojego wyglądu za pomocą jednego kliknięcia.

TikTok to aplikacja, która zmienia się w tempie, które prześciga każdy wcześniejszy wytwór social-mediów. Z tygodnia na tydzień pojawia się nowy trend, nowa piosenka, do której trzeba stworzyć układ, nowy sposób wstawiania zdjęć, nowy filtr, który trzeba wypróbować. Odpowiada to mentalności młodego pokolenia, które bardzo szybko się nudzi i oczekuje nowych rozrywek.

Potencjał reklamowy TikToka

Grupa wiekowa 18-24 oraz osoby młodsze przez długi czas były ignorowane przez reklamodawców. Teraz właśnie osoby w tym wieku są jedną z największych grup konsumentów. Nie działają już na nich reklamy w telewizji czy radio, bo po prostu z nich nie korzystają. Żeby zaistnieć w oczach młode konsumenta, trzeba znaleźć się na TikToku. Nie wystarczy jednak puścić reklamy w przerwach pomiędzy kolejnymi „rolkami”. Obecnie marki muszą bardziej się namęczyć i wpleść swoje produkty i usługi w nowe trendy. TikTok nie powinien jednak służyć do tradycyjnej reklamy, ale do zaprezentowania „osobowości” marki. Zabawne filmiki z życia firmy czy tworzenia produktów mogą przyciągnąć młodych klientów bardziej, niż klasyczna reklama przedstawiająca zalety towaru.

Influencerzy siłą napędową reklamy

TikTok to też możliwość pracy z influencerami. Jak sama nazwa wskazuje, to właśnie oni wpływają na młodych ludzi i ich gusta. Zareklamowanie naszej marki przez influencera może przynieść większe zyski, niż tradycyjna reklama. Znawca TikToka będzie też wiedział jak przedstawić markę w zgodzie z najnowszymi trendami.

Jedno jest pewne – TikTok to na pewno narzędzie marketingu, którego nie można zignorować i warto dołączyć do niego już teraz, kiedy wiele innych biznesów nie docenia jeszcze jego przekazu. Tak jak w przypadku innych social mediów, żadna firma nie może sobie pozwolić na pozostanie w tyle.

Zapisz się na newsletter

Podziel się tym wpisem

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp
Telegram

Może będziesz zainteresowany tym:

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Musisz zaakceptować by korzystać z serwisu.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki