Spis treści
W przypadku content marketingu liczy się nie tylko jakość, ale też ilość. Tworzenie treści na stronę to proces, który należy dokładnie przemyśleć. Zbyt mało lub zbyt dużo treści może odstraszyć potencjalnych klientów. Jaka ilość będzie więc idealna? I dlaczego warto skorzystać w tym przypadku z pomocy profesjonalnego copywritera?
Co to jest copywriting?
Copywriting to jedna z najważniejszych części content marketingu. Jest to tworzenie wszelkich treści: nagłówków, opisów produktów na stronę internetową, treści postów w mediach społecznościowych, treści na banery reklamowe itp. Wszystkie hasła reklamowe, teksty na ulotkach, opisy historii firmy na stronie, hasztagi w postach na Facebooku – wszystko to jest copywritingiem. Oczywiście content marketing ma jeden cel – ma zmotywować czytającego do konkretnego działania: zakupu, zapisania się do newslettera, kliknięcia w link itp.
Treści na stronę internetową – skorzystaj z wiedzy specjalisty
Aby tworzyć treści na stronę czy social media należy posiadać wiedzę o użytkowniku, który może natknąć się na nasze treści: czego oczekuje on od produktu, jakie są jego potrzeby, w jakim jest wieku, skąd pochodzi. Wszystkie te informacje pozwolą tworzyć treści, które spełnią swój podstawowy cel.
Użytkownik to jedno, a SEO to drugie. Copywriting wymaga też wiedzy na temat słów kluczowych i ich odpowiedniego wykorzystywania. Dobry copywriter powinien mieć więc wiedzę zarówno z zakresu marketingu, jak i sprzedaży czy psychologii. Właśnie dzięki temu firmy i marki, które korzystają z pomocy profesjonalnych copywriterów, osiągają najlepsze efekty.
Jak tworzyć wartościowe treści?
Pisanie tekstów na stronę internetową to złożone zadanie. Copywriter musi opisać firmę, jej produkty i usługi i zrobić to wszystko tak, aby spełniało oczekiwania algorytmów wyszukiwarek oraz potencjalnych klientów. Tworzenie treści to niełatwe zadanie – z jednej strony content na stronie firmowej musi zawierać odpowiednią ilość słów kluczowych, a z drugiej dalej musi brzmieć naturalnie.
Treści tworzone dla strony muszą mieć też odpowiednią długość. Będzie miała ona duży wpływ na to, czy teksty zainteresują Twoich potencjalnych klientów. Oczywiście treść wpisów blogowych, postów w mediach społecznościowych czy treści na stronę firmową będzie się różnić, zawsze powinna jednak spełniać kilka warunków.
Oto kilka wskazówek, które może pomóc w określeniu odpowiedniej długości treści na stronie.
Spraw, aby Twoje teksty były pomocne. Oznacza to, że użytkownik powinien uzyskać z danego tekstu wszystkie potrzebne informacje, dla których odwiedza stronę. Najlepiej jeśli nasz tekst rozwiąże problem użytkownika, odpowie na jego pytanie i zainteresuje go na tyle, żeby podjął działanie, o jakie nam chodzi.
Pisząc treści na daną podstronę, skup się na jednym temacie – opisie produktu, usługi, historii firmy, jej celach. Jeżeli zainteresujesz użytkownika, odwiedzi on również kolejne strony Twojej witryny. Zbyt wiele tematów poruszanych na jednej stronie będzie męczące i może zniechęcić czytającego.
Pisz zwięźle. Nie musisz pisać skrótowo, ale dany opis powinien odpowiadać na konkretne pytanie czytającego bez zbędnych dodatków. Czas koncentracji użytkowników jest coraz krótszy, dlatego długie bloki tekstu już na pierwszy rzut oka ich odstraszają.
Używaj nagłówków. Mniejsza koncentracja oznacza, że użytkownicy często tylko „skanują” daną stronę. Dlatego tak ważne jest korzystanie z nagłówków, które mogą przyciągnąć ich uwagę. Nagłówki docenią nie tylko czytający, ale też algorytmy Google.
Używaj wypunktowań. Wypunktowany tekst jest łatwiejszy do przyswojenia, bardziej też zapada w pamięć.
Dodaj call-to-action. W zależności od rodzaju Twojej firmy może to być: „Kup teraz”, „Zapisz się dzisiaj”, „Sprawdź naszą ofertę”, itp.
Jak stworzyć treści na stronę – ile tekstu to za dużo tekstu?
Ciężko znaleźć jedną odpowiedź na to pytanie, ponieważ będzie ona bardzo zależna od danej branży, działań konkurencji, poziomu specjalizacji naszej strony, rodzaju wpisu. Możemy jednak mniej więcej określić poniższe wartości:
post w mediach społecznościowych nie powinien mieć więcej niż ok. 1000 znaków. Traktowanie mediów społecznościowych jako bloga firmowego jest złym pomysłem, który sprawi, że wielu użytkowników będzie pomijało nasze posty. Posty nie powinny być też jednym blokiem tekstu: możemy korzystać w nich z grafik, emotikon, hasztagów.
wpis na blogu pozwala nam już na dłuższe treści. W tym przypadku dobrze sprawdzą się wpisy do 1000 słów. Powyżej tej długości tylko bardzo zainteresowane tematem osoby będą kontynuować lekturę. Oczywiście bardzo ważne jest tutaj korzystanie z nagłówków i wypunktowań.
w przypadku treści na danej podstronie – jest to kwestia bardzo zależna od rodzaju witryny, ale zazwyczaj na jednej podstronie powinno znaleźć się przynajmniej 300 słów. Nie ma tu wartości maksymalnej, ale pamiętajmy, żeby na poszczególnych stronach nie tworzyć esejów.
Oddając stronę w ręce copywritera, masz pewność, że profesjonalnie określi on ilość potrzebnych treści
Aby tworzyć treści na stronach internetowych, które zainteresują potencjalnych klientów, nie trzeba wcale opisywać każdego najmniejszego osiągnięcia naszej firmy i dogłębnie opisywać produktów. Treści muszą mieć ilość znaków, która pozwoli odpowiedzieć na pytania, ale nie zdąży znudzić – jest to sztuka, którą rzadko można zobaczyć na stronach firmowych.
Dobra wiadomość jest taka, że nie musimy sami decydować o ilości treści na naszej stronie. Profesjonalny copywriter dzięki swojemu doświadczeniu będzie w stanie określić jakie opisy i posty sprawdzą się w naszym przypadku najlepiej. Dzięki niemu zwiększy się poziom widoczności witryny, a potencjalni klienci będą chętnie wracać na poszczególne podstrony.
Bierzcie przykład z nas – kończymy artykuł, ponieważ uzyskaliście wszystkie potrzebne informacje i jesteście gotowi do działania!