Tworzenie strony internetowej – jak się przygotować do współpracy z agencją?

Spis treści

Zlecenie stworzenia strony internetowej profesjonalnej agencji interaktywnej to decyzja, która zaoszczędzi nam wielu problemów oraz czasu. Specjaliści z dziedziny web designu stworzą dla nas stronę, która przyciągnie klientów i będzie zgodna z najnowszymi trendami. Współpraca z agencją wymaga jednak najpierw spotkania i ustalenia zakresu marketingu. Jak przygotować się do takiego spotkania?

Dlaczego współpraca z agencją wymaga przygotowania?

Przed każdym spotkaniem ze specjalistą musimy zastanowić się, czego od niego oczekujemy. Nie inaczej jest w przypadku tworzenia strony internetowej. Jeżeli współpraca z agencją interaktywną ma być owocna, najlepiej wcześniej zadać sobie kilka pytań:

  • do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć?
  • czy nasza strona internetowa ma tylko informować o ofercie czy ma posiadać też opcję sprzedaży?
  • chcę stworzyć stronę od zera czy zmodyfikować obecną witrynę?
  • jakie cechy mojego biznesu chcę podkreślić?

Te pytania to oczywiście dopiero początek – jeżeli chcemy przygotować się do rozmowy z osobami, które będą projektować stronę naszej firmy, musimy odrobić małą pracą domową.

Jak przygotować się do współpracy w zakresie tworzenia strony internetowej?

Jeżeli nie masz pojęcia, z czym wiąże się tworzenie strony internetowej, to na pewno ciężko Ci też jest sobie wyobrazić, jakie pytania mogą zadać Ci specjaliści z agencji marketingowej. Przychodzimy z pomocą – jeżeli zastanowisz się nad poniższymi kwestiami, nic podczas współpracy z agencją marketingową nie powinno Cię zaskoczyć.

Przygotuj sobie przykłady stron, które Ci się podobają

Czasami ciężko jest nam opisać słowami jak wygląda nasza wymarzona strona internetowa. Na szczęście Internet to najlepsze źródło inspiracji, które jest na wyciągnięcie myszki. Jeżeli zastanawiamy się, jak przygotować się do współpracy z agencją interaktywną, to właśnie wcześniejsze przejrzenie witryn konkurencji będzie najbardziej pomocne.

Nie chodzi tutaj oczywiście o kopiowanie – musimy po prostu odkryć, jaki styl strony nam się podoba. Może wolimy proste i minimalistyczne strony w czerni i bieli? Może nie lubimy ruchomych grafik i chcemy postawić na zdjęcia? Wolimy menu u góry strony, czy po lewej? Logo na środku, czy w rogu? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy, oglądając strony innych firm – nie muszą być one nawet z naszej branży.

Współpraca z agencją reklamową – zastanów się nad kolorystyką strony internetowej

Jednym z ważniejszych elementów każdej strony jest jej kolorystyka. Oczywiście powinna ona pasować do loga i innych elementów naszej identyfikacji wizualnej, ale często możemy włączyć też inne barwy. Zastanówmy się nie tylko nad tym, jakie kolory lubimy, ale przede wszystkim, jakie barwy będą pasować do naszej marki. Jeżeli chcemy wzbudzać zaufanie i uczucie profesjonalizmu, powinniśmy wybrać spokojne i poważne barwy jak brąz czy granat. Jeżeli z kolei chcemy, żeby nasza marka kojarzyła się z zabawą, postawmy na mocne zielenie, błękity, żółcie i czerwienie.

Jeżeli nie jesteś pewny, jaka kolorystyka byłaby najlepsza dla Twojego biznesu – spokojnie. Agencja reklamowa na pewno doradzi nam w tym zakresie.

Tworzenie strony internetowej - jak się przygotować do współpracy z agencją?

Przemyśl strukturę strony

Struktura strony to jeden z najważniejszych czynników, który wpływa na odbiór witryny przez użytkownika. Dlatego właśnie przed spotkaniem z agencją interaktywną warto się zastanowić, jaki układ strony nam odpowiada. Tutaj właśnie przyda się wcześniejsze przeglądanie stron konkurencji. Zwróćmy uwagę na szczegóły jak:

  • umiejscowienie menu
  • liczbę oraz zawartość zakładek
  • ilość tekstów/zdjęć/grafik/wideo
  • rozmieszczenie treści na stronie głównej
  • obecność ruchomych elementów

Zastanów się, które elementy chciałbyś wykorzystać na swojej stronie, a które są według Ciebie zbędne. Oczywiście układ strony będzie w dużej mierze zależał od rodzaju naszej działalności. W przypadku niektórych biznesów niezbędna będzie zakładka „Portfolio” ukazująca nasze realizacje. Dla niektórych niezbędna będzie zakładka „Cennik”, podczas gdy inne firmy nie są w stanie podać cen z góry. Dlatego nie ma tu jednej dobrej odpowiedzi – każda firma będzie wymagała innej struktury strony.

Współpraca z agencją reklamową – zastanów się nad zdjęciami, wideo i tekstami

Struktura strony to nie wszystko – trzeba ją jeszcze „wypełnić” treściami: zdjęciami, filmikami, grafikami, tekstami. Przed spotkaniem zastanów się, czy posiadasz profesjonalne zdjęcia na swoją stronę. Mogą to być zdjęcia Twojej siedziby, produktów, usług, pracowników. Jeżeli ich nie posiadasz, zastanów się, czy są one niezbędne, czy wystarczą zdjęcia ze Stocków, które może zapewnić Twoja agencja.

Podobnie sprawa wygląda z treściami na stronę. Agencja interaktywna zapewni Ci też usługi copywriterskie, jeżeli nie posiadasz opisów swoich produktów czy przygotowanej historii firmy. Dlatego właśnie przed podjęciem współpracy z agencją warto się zastanowić, z jakich dodatkowych usług agencji będziesz chciał skorzystać. Wśród nich mogą być również inne działania marketingowe jak Google Ads czy prowadzenia social media.

Odpowiednio wcześniej wybierz domenę

Wybór domeny to nic innego jak wybór „nazwy strony”. Oczywiście idealnie by było, gdyby domeną była nazwa naszej firmy, jednak czasami może być już zajęta. Nie chcemy oczywiście popełnić plagiatu, dlatego musimy wpaść na coś oryginalnego. W takiej sytuacji warto wymyślić adres, który jest najbliższy nazwy naszej marki. Domena powinna być też w miarę prosta – pewnie często będziemy musieli ją komuś przeliterować. Z tego samego powodu nie powinna być też za długa.

Współpraca z agencją reklamową – nie musisz wiedzieć wszystkiego

Jeżeli wskazane przez nas punkty trochę Cię onieśmielają, nie martw się. Są to tylko wskazówki, które ułatwią Ci współpracę z agencją marketingową. Jeżeli jednak nie znasz odpowiedzi na któreś z zadanych przez nas pytań, to nie będzie to problem dla agencji. Wszystko można omówić, a wcześniejsze zastanowienie się nad tymi kwestiami ułatwi po prostu sprawę. Nieważne jednak jak bardzo przygotujesz się przed współpracą z agencją marketingową – specjaliści na pewno Ci pomogą i doradzą Ci w kwestiach, w których nie masz określonego zdania.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Tworzenie strony internetowej – jak się przygotować do współpracy z agencją?

Może będziesz zainteresowany tym:

Pozwól nam

stworzyć kampanie Google Ads i poprowadzić ją do gwiazd!

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h

Informacja o Cookies

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Zaakceptuj, by korzystać z serwisu. Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i Google. Klikając, akceptujesz politykę prywatności i warunki