Wizytówka firmy Google – dlaczego warto ją mieć?

Spis treści

Wizytówka firmy Google - dlaczego warto ją mieć?

Planując marketing dla naszej firmy, często skupiamy na się na drogich kampaniach reklamowych i skomplikowanych działaniach. Zapominamy jednak o podstawach, które często są całkowicie darmowe – dobrym przykładem będzie tutaj wizytówka Google Moja Firma. Dlaczego warto o niej pamiętać i co może dać naszej firmie?

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Definicja tego narzędzia marketingowego jest bardzo prosta. Jest to bezpłatny wpis o firmie możliwy do stworzenia przez konto Google. Umożliwia podanie szczegółowych informacji i zdjęć firmy, w tym lokalizacji, usług i produktów. Utworzenie tego bezpłatnego profilu to świetny sposób na zwiększenie widoczności w usługach Google. Informacje z profilu Twojej firmy w Google mogą pojawiać się w wyszukiwarce Google, Mapach Google i Zakupach Google.

Wizytówki Google są dostępne tylko dla firm, które istnieją w świecie „realnym”. Obejmuje to firmy posiadające fizyczną lokalizację (np. restaurację lub sklep) oraz firmy, które świadczą usługi, spotykając się z klientami w innych lokalizacjach (np. konsultanci lub hydraulicy). Jeśli prowadzisz firmę wyłącznie online, będziesz musiał korzystać z innych narzędzi Google, takich jak Google Ads.

Dlaczego potrzebujesz wizytówki Google?

Załóż wizytówkę Google i daj się znaleźć klientom

Niezależnie od tego, czy szukasz ruchu „fizycznego” (klient wchodzący do Twojego biura), czy internetowego, Google jest najlepszym narzędziem, które Ci to umożliwi. Profil firmy w Google pomaga użytkownikom znaleźć Twoją firmę, gdy szukają produktów i usług podobnych do Twoich w swojej okolicy.

Twoja wizytówka Google wskazuje wyszukiwarkom „drogę” do Twojej firmy. Wystarczy też założyć wizytówkę Google, żeby poprawić również lokalne SEO. W szczególności wizytówka firmy lokalnej jest bardzo pomocna, gdy użytkownicy wyszukują pobliską firmę za pomocą Map Google.

Co daje Gogole Moja Firma? Kontroluj swoje informacje biznesowe online

Profil firmy w Google umożliwia kontrolowanie i aktualizowanie informacji kontaktowych, godzin pracy i innych niezbędnych informacji, kiedy tylko zajdzie taka potrzeba. Możesz publikować aktualizacje, aby poinformować o rozszerzeniu usług, tymczasowym zamknięciu lub ponownym otwarciu. Profile firm Google mają silne lokalne SEO, więc udostępniane przez Ciebie informacje będą miały wyższą pozycję niż witryny innych firm, które mogą zawierać nieaktualne informacje.

https://goo.gl/maps/M5wG5EXFSrsrSzwa9

Buduj zaufanie poprzez recenzje

Recenzje są znaczącym sposobem budowania zaufania wśród klientów i wiarygodności firmy. Łączna liczba gwiazdek Google i miejsce na szczegółowe recenzje pozwalają klientom dzielić się dowolną ilością informacji o swoich doświadczeniach z Twoją firmą. Wszystko to pomaga przyszłym potencjalnym klientom zdecydować, które firmy odwiedzić i jakie produkty kupić. Świadomość, że nie masz władzy nad recenzjami, które klienci wystawiają Twojej firmie, może być przerażająca, ale musimy patrzeć na to jako na dużą szansę.

Przede wszystkim na każdą recenzję możemy odpowiedzieć, więc jeżeli któraś z nich wyda się nam niesprawiedliwa, możemy przedstawić swoją stronę wydarzeń. Google potwierdza też, że kombinacja pozytywnych i negatywnych recenzji jest bardziej godna zaufania niż strony pełne samych pozytywnych opinii. Kilka gorszych opinii nie zrujnuje więc naszych szans i powinniśmy dać naszym klientom wyrażenia swojego zdania.

Wizytówka Google pozwala małym firmom być bardziej konkurencyjnymi

Profil firmy w Google jest silnie widoczny w lokalnych wyszukiwanych hasłach. Możesz osiągnąć wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania w powiązanych wyszukiwanych hasłach w okolicy Twojej firmy. Optymalizacja lokalnego SEO umożliwia mniejszym firmom konkurowanie z firmami o bardziej znaczącej obecności online w Twojej okolicy. Ma kluczowe znaczenie dla wyróżnienia się i zwiększenia dostępności usług dla klientów w pobliżu. Pomaga klientom znaleźć Ciebie i Twoje usługi we właściwym czasie, gdy szukają odpowiednich firm i usług w pobliżu.

Co daje wizytówka Google? Widoczność w wyszukiwarce Google i Google Maps

Wizytówki Google są widoczne dla odpowiednio wyszukiwanych haseł między reklamami Google Ads a pierwszymi bezpłatnymi wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce Google. W momencie, gdy klienci wyszukują bezpośrednio nazwę Twojej firmy, wizytówka jest widoczna po prawej stronie wyszukiwania na komputerze oraz bezpośrednio pod paskiem wyszukiwania na urządzeniu mobilnym.

Kiedy klienci mogą znaleźć Twoją firmę w Google Maps, przyspiesza to proces kontaktowania się czy to poprzez telefon czy formularz. Posiadanie adresu na mapach Google z odpowiednim wpisem sprawia, że Twoja firma jest łatwiejsza do znalezienia i bardziej atrakcyjna w wyszukiwaniu, a to może zwiększyć sprzedaż. Wizytówka firmy Google jest widoczna w Mapach Google po lewej stronie na pulpicie i wyświetla kluczowe informacje, które pomagają klientom w podejmowaniu szybkich decyzji – często nawet w drodze, kiedy szukają konkretnych usług.

Co daje wizytówka Google Moja Firma? To rozwiązanie dla firm, które nie chcą inwestować w stronę internetową

Wielu nowych biznesów na początku nie stać jeszcze na stworzenie własnej witryny internetowej. Tutaj idealnym rozwiązaniem będzie właśnie stworzenie wizytówki Google. Google Moja Firma to bezpłatne narzędzie, które każda firma powinna wykorzystać w swojej strategii marketingowej. Jego optymalizacja i użytkowanie również nie zajmie dużo cennego czasu, co czyni go opłacalnym dodatkiem do każdej strategii marketingowej online. Optymalizacja wizytówki Google i zarządzanie nią nie powinno zająć więcej niż kilka godzin, a dzięki poprawie widoczności w Google szybko zauważymy korzyści w swojej firmie.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

Wizytówka firmy Google – dlaczego warto ją mieć?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h