WooCommerce vs Shopify – co jest lepsze?

Spis treści

WooCommerce

Decyzja o założeniu sklepu internetowego to dopiero początek – następnie trzeba zdecydować jakiej platformy użyjemy do jego budowy. Dwie najpopularniejsze z nich to Shopify i WooCommerce. Chociaż ich przeznaczenie jest takie samo, to mają one swoje różnice. Przedstawiamy ich porównanie, które pomoże Wam w decyzji.

Czym jest Shopify?

Jest to rozwiązanie dla właścicieli sklepów internetowych typu all-in-one. Znajdą w nim wszystko, co jest potrzebne na początek działalności. Nie potrzebujemy tutaj hostingu ani nowej domeny. Program pozwala na szybkie i łatwe założenie sklepu na podstawie szablonów. Możemy też jednak sami zmienić HTML i CSS, jeżeli chcemy, żeby sklep był bardziej dostosowany do naszych potrzeb.

Shopify integruje się z mediami społecznościowymi

Shopify oferuje też integrację ze sklepami na Facebooku, Instagramie oraz Pintereście, dzięki czemu możemy sprowadzić ruch na stronę. Dodatkowo możemy połączyć nasz sklep z kontami reklamowymi i poszczególne kampanie prowadzić z poziomu Shopify. Platforma posiada też wbudowany system odzyskiwania koszyków poprzez wysyłkę wiadomości e-mail. Wszystkie te funkcje sprawiają, że Shopify to wygodna platforma do budowania sklepów internetowych.

Wygląd sklepu w Shopify

Oprócz dużej funkcjonalności platforma oferuje też wiele szablonów e-commerce. Są one responsywne, edytowalne i dostosowane pod optymalizację konwersji. Edycji nie podlega jednak proces checkoutu, co dla niektórych może być minusem.

Czym jest WooCommerce?

To narzędzie działa na innej zasadzie niż Shopify – jest to wtyczka do WordPress, więc żeby stworzyć w nim sklep internetowy, musimy najpierw zainstalować tego CMS-a. Oznacza to również konieczność wykupienia hostingu i posiadania własnej domeny. Taki wysiłek się nam jednak opłaci, kiedy poznamy wszystkie opcje WooCommerce.

Konfiguracja WooCommerce

Na samym początku należy skonfigurować sklep. Możemy tutaj ustalić podstawowe informacje jak waluta, adres sklepu, oferta, system płatności i wysyłki. Ponieważ do tworzenia sklepu w WooCommerce trzeba znać podstawy WordPressa początki mogą być dla niektórych trochę trudne, ale na dłuższą metę CMS wszystko nam wynagrodzi.

Dla kogo sprawdzi się WordPress WooCommerce?

Jest to świetna opcja dla wyspecjalizowanych sklepów z określoną ilością produktów. WooCommerce będzie też rozwiązaniem dla marek, które posiadają stronę na WordPressie i chcą zacząć zarabiać na ruchu płynącym z artykułów.

Ten plugin pozwala też na łatwą konfigurację sprzedaży ebooków, kursów czy PDFów, więc sprawdzi się dla osób sprzedających produkty cyfrowe. Szablony WooCommerce bardzo dobrze prezentują się też na urządzeniach mobilnych, co w obecnych czasach dla wielu marek jest najważniejszym czynnikiem

WooCommerce to też wtyczka open source, co oznacza pełną ingerencję w kod źródłowy. Pozwala to na bardzo dużą indywidualność w budowie naszego sklepu i dowolne zmiany w jego funkcjonalności i wyglądzie.

 

WooCommerce

Shopify vs. WooCommerce – funkcje SEO

Sklep internetowy to oczywiście nie tylko wygląd i funkcjonalność. To przede wszystkim pozycjonowanie. Funkcje SEO powinny być jednym z czołowych czynników przy wyborze platformy do budowania sklepu internetowego.

Shopify a SEO

Platforma oferuje podstawowe funkcje, takie jak opis meta, tag alty, tag tytułu, itp. Sklepy online zbudowane na Shopify posiadają wbudowane funkcje pozycjonowania stron. Niektóre z nich są nawet automatyczne, np. generowane tagi kanoniczne są dodawane do stron, dzięki czemu treści w wynikach wyszukiwania nie będą powielane. W celu wypromowania sklepu dostępne są też szablony umożliwiające udostępnianie strony w mediach społecznościowych.

Pozycjonowanie w WooCommerce

Przewagą WordPress WooCommerce w temacie SEO jest na pewno jego powiązanie z WordPressem. Ten CMS sam w sobie słynie z systemu zarządzania treścią, który ma duże możliwości w temacie pozycjonowania. Np. Yoast SEO pozwoli nam zarządzać do woli opcjami SEO i zapewni wysoką pozycję w wyszukiwarce. Ułatwieniem jest tutaj również bezpośredni dostęp do wszystkich potrzebnych plików znajdujących się na serwerze. Oczywiście warto pamiętać o kilku zasadach, żeby SEO w WooCommerce przyniosło odpowiednie rezultaty:

  • pamiętaj o tagach dla produktów, ale ich nie duplikuj

  • zadbaj o wtyczki optymalizujące działanie WordPressa

  • wysyłając zdjęcia na serwer nie zapomnij o uzupełnianiu opisów alternatywnych

  • nie przesadź z ilością wtyczek

Metody płatności w Shopify i WooCommerce WordPress

W tym rankingu wygrywa zdecydowanie WooCommerce. Chociaż Shopify oferuje oczywiście popularne metody płatności jak karta kredytowa czy PayPal, to WooCommerce ma ich w swoim zanadrzu o wiele więcej. Dotyczy to nawet coraz popularniejszych kryptowalut. Im więcej metod płatności, tym większa wygoda dla użytkownika, dlatego warto zdecydować się tutaj na plugin WordPress.

WooCommerce vs. Shopify – pomyśl czego szukasz w sklepie internetowym

Zarówno Shopify, jak i WooCommerce WordPress oferują mnóstwo różnych funkcji. Część z nich powiela się w obu platformach, niektóre z nich są jednak unikalne. Zastanów się, których z nich naprawdę potrzebujesz – nie tylko teraz, ale też w perspektywie przyszłości.

Pamiętaj, że Shopify wymaga miesięcznej opłaty abonamentu. WooCommerce jest z kolei bezpłatny, więc jeżeli odpowiadają Ci jego funkcje, po co przepłacać? Co prawda tutaj trzeba zadbać o hosting i domenę, ale na dłuższą metę może się okazać, że jest to bardziej opłacalna opcja.

Jakiej kontroli nad funkcjonalnością potrzebujesz?

Zastanów się też jak bardzo zależy Ci na posiadaniu pełnej kontroli nad funkcjonalnością i wyglądem Twojego sklepu internetowego. W przypadku WooCommerce sklep nie ma praktycznie rzeczy niemożliwych. Możemy umieścić w sklepie każdą funkcję, jaką sobie wymyślimy, więc jeżeli nie lubimy ograniczeń, to jest to wybór dla nas. Będzie to też na pewno opcja dla osób, które już znają WordPressa i wiedzą, jak się po nim poruszać.

Przed decyzją o platformie do budowania Twojego sklepu internetowego weź pod uwagę koszty, funkcjonalność, możliwości SEO, dostępne opcje i wybierz kreator, który zapewni Twojemu sklepowi sukces.

Zapisz się na newsletter

Może będziesz zainteresowany tym:

WooCommerce vs Shopify – co jest lepsze?

Zainteresowany?

Opisz czego potrzebujesz - wycenimy w ciągu 24h